Ant mados podiumų iki šiol būdavome įpratę matyti vien paaugles, tačiau pasaulis keičiasi. Pastaraisiais metais įsivyrauja nauja tendencija: dizainerių drabužius demonstruoja ir reklamos kampanijoms fotografuojasi modeliai, kuriems... per keturiasdešimt. Ši tendencija įtraukė ir agentūros „Ruta Models“ įkūrėją Rūtą BARTAŠIŪTĘ (45): prieš dvidešimt penkerius metus modelio karjerą baigusi moteris su nauja jėga grįžo ant podiumo.
Daug metų nebesivadinai modeliu. Kaip jautiesi vėl grįžusi prie šio darbo?
Sugrįžau iš gilios praeities. Modeliu pradėjau dirbti anksti – šešiolikos, bet karjera truko tik ketverius metus. Tada panorau studijuoti, įsidarbinau modelių agentūros biure, ėmiau jam vadovauti – ir teko baigti modelio karjerą. Buvo šiek tiek gaila: jaučiau, kad neišnaudojau visų savo galimybių. Paskui dar retkarčiais pasitaikydavo pasiūlymų nusifotografuoti, tačiau agentūra, kurioje tada dirbau, neleido blaškytis. Susitaikiau su mintimi, kad tikrasis mano tikslas – paversti sėkmingais modeliais kitas merginas. Tai ir dariau daugybę metų.
Ir tuomet netikėtai vėl sulaukei pasiūlymo?
Pasaulinė rinka ėmė keistis – į ją atėjo vyresnių modelių mada. Klientai vis dažniau pageidauja modelių, kurie būtų panašūs į pirkėjus, turinčius didžiausią perkamąją galią, taigi – vidutinio amžiaus žmones. Daug žymių modelių, kurie buvo labai populiarūs jaunystėje, o paskui sustabdė karjerą, dabar ją atnaujina.
Ar jauti, jog konkurencija dabar mažesnė nei jaunystėje? Juk jaunų gražių merginų – milijonai, bet dailių keturiasdešimtmečių, turinčių modelio išvaizdą, gerokai sumažėję.
Geras pastebėjimas – taip ir yra. Kolegos iš užsienio agentūrų tvirtina: „Vyresni modeliai dabar paklausūs, bet ne visos, kurios sugrįžta po ilgos pertraukos, atrodo kaip tu.“ Suprantu – kuo žmogus vyresnis, tuo sunkiau išlaikyti kūno formas, prižiūrėtą veido odą, gražias rankas,