Ryškėja „Kandido“ kostiumų spalvos

„Kandido“ kostiumų gamyba / M. Aleksos nuotr.
„Kandido“ kostiumų gamyba / M. Aleksos nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Birželio įkarštyje LNOBT operos solistai skuba į teatrą matuotis būsimos premjeros kostiumų – beliko trys mėnesiai iki Leonardo Bernsteino operetės „Kandidas“ premjerinių spektaklių, kuriais teatras pradės savo 100-ąjį sezoną.

Scenos kostiumus Vincent‘o Boussard‘o režisuojamam „Kandido“ pastatymui sukūrė garsus prancūzų menininkas Christianas Lacroix. 1982-1987 m. jis buvo Jeano Patou mados namų meno vadovas, vėliau atidarė savo mados namus. Maždaug tuo pat metu Ch. Lacroix pradėjo kurti kostiumus dramos, operos ir baleto spektakliams, kurie rampos šviesą išvydo Paryžiaus Opera Garnier, Comédie Française, Théâtre des Champs-Elysées, Opéra Comique, Briuselio La Monnaie, Niujorko Metropolitan Opera ir kituose garsiuose pasaulio teatruose. Ch. Lacroix sukūrė kostiumus ir V. Boussard‘o režisuotam Vincenzo Bellini operos „Kapulečiai ir Montekiai“ pastatymui, kuris 2017 m. papildė LNOBT repertuarą.

„Kandido“ kostiumų gamyba / M. Aleksos nuotr.
„Kandido“ kostiumų gamyba / M. Aleksos nuotr.

Vilniuje „Kandido“ kostiumų gamybą prižiūri Ch. Lacroix asistentas ir mokinys Robertas Schwaighoferis, Europos teatruose žinomas ir kaip savarankiškas spektaklių kostiumų kūrėjas. Jo pirštai nenuilsdami bėgioja artistų primatuojamų kostiumų siūlėmis ir klostėmis: ten sutraukti, čia atleisti... Kaip kontrastas juodiems choristų apdarams, „Kandido“ solistų kostiumai nestokoja spalvų: ypač ryški žada būti Kandido mylimoji Kunigunda. Tačiau ir pats Kandidas vienoje iš operetės scenų žiūrovus stebins spalvingomis gėlių aplikacijomis nusėta liemene.

„Kandido“ kostiumų gamyba / M. Aleksos nuotr.
„Kandido“ kostiumų gamyba / M. Aleksos nuotr.

Mecosopranui Jovitai Vaškevičiūtei atiteko Senosios damos vaidmuo, tad solistė gavo progų prisimatuoti žilų plaukų perukus. Prie jų dera ir trys viena kitą keisiančios suknelės: kuklus guvernantės apdaras, ekstravagantiškas juodai baltas apdaras ir raudona suknelė iš ypatingo, pagal specialų užsakymą aksominiu leopardo raštu marginto atlaso.

„Su R. Schwaighoferiu beveik prieš dešimtmetį susipažinau Kelno operoje rengdama Amneris partiją Giuseppe‘s Verdi „Aidoje“, kuriai kostiumus taipogi kūrė Ch. Lacroix. Ir kostiumai ten buvo nuostabūs – patogūs ir kartu atskleidžiantys moterišką grožį. Ir dabar atpažįstu tas pačias atidaus kūrėjo rankas: kiekvienas petukas, kiekvienas kaspinėlis kostiumuose kruopščiai apgalvotas, persmelktas prancūziška elegancija. Žiūrovams tikrai bus kur paganyti akis“, – žada solistė.

„Kandido“ kostiumų gamyba / M. Aleksos nuotr.
„Kandido“ kostiumų gamyba / M. Aleksos nuotr.

„Kandidas“ lietuvių dainininkams, pasak J. Vaškevičiūtės, bus „kietas riešutėlis“. L. Bernsteino operetėje dainuojama anglų kalba, kuri LNOBT spektakliuose skamba labai retai, tad solistai savo partijas, padedami australų dirigento Lochlano Browno, pradėjo rengti gerokai iš anksto.

„Buvo nelengva, nes „Kandido“ anglų kalba nėra standartinė: dainuodami turime pabrėžti atskiras frazes, kartais ir operinį vokalą tam paaukodami. Bet tai natūralu, nes „Kandidas“ – tai operos, operetės ir miuziklo sintezė. Mano pristatoma Senoji dama lydi Kandidą visose jo neįtikėtinose kelionėse, kartu „šuoliuodama“ per skirtingas šalis ir žemynus“, – atskleidžia J. Vaškevičiūtė.

„Kandido“ kostiumų gamyba / M. Aleksos nuotr.
„Kandido“ kostiumų gamyba / M. Aleksos nuotr.

Operetėje „Kandidas“ taip pat dainuos Tomas Pavilionis, Eugenijus Chrebtovas, Liudas Mikalauskas, Rafailas Karpis ir kiti LNOBT bei kviestiniai solistai. Pastatymo muzikos vadovas – teatro Operos meno vadovas Sesto Quatrini. Scenografiją kuria Vincent‘as Lemaire‘as iš Belgijos, kuris režisierių V. Boussard‘ą anksčiau Vilniuje lydėjo ir operų „Manon“ bei „Kapulečiai ir Montekiai“ pastatymuose.