Sandra Straukaitė – pirmoji dizainerė iš Lietuvos Lenkijos mados savaitėje: „Tai buvo bomba“

Sandra Straukaitė / Asmeninio albumo nuotr.
Sandra Straukaitė / Asmeninio albumo nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Katovicų mados savaitėje „KTF fashion week“ Sandra Straukaitė surengė originalų, efektingą kolekcijos FORGET.ME.NOT pristatymą, kuris renginyje dalyvavusių Lenkijos mados žinovų, dizainerių, mados žurnalų redaktorių bei blogerių buvo sutiktas audringomis ovacijomis, o Lenkijos „Elle“ žurnalas rašo: „Po šio šou, auditorijai kilo tik vienas klausimas: „kas ji?“.

„Kadangi tai buvo pirmas lietuvių dizainerių prisistatymas Lenkijoje, norėjau, kad tai būtų energingas ir įsimintinas mados šou. Pristatymo koncepcija puikiai pavyko ir visi buvo priblokšti. Tiek komplimentų po pristatymo dar niekada nesu sulaukusi“, – sako dizainerė Sandra Straukaitė.

Lenkijos žiniasklaidoje pabrėžiama, kad lietuvių dizainerės darbai išsiskiria iš Katovicų mados savaitėje pristatomų lenkų ir užsienio dizainerių darbų. Čia Sandra Straukaitė pristatė įvairiaspalvę „darbo aprangos“ stiliaus kolekciją FORGET.ME.NOT, kuri išpildyta dinamiškos choreografijos ir energingos muzikos pagalba. Kolekciją įkvėpė darbo drabužiai ir sovietmečio, kurio metu užaugo dizainerė.

Sandra Straukaitė buvo pakviesta dalyvauti Katovicų mados savaitėje „KTW Fashion week“ po Katovicų mados savaitės kūrėjų Rafalo Wyszynskio ir Annos Pusleckos apsilankymo „Mados infekcijoje“. Sandros Straukaitės ir stilistės Karinos Leontjevos kelionę į Katovicus finansavo Lietuvos kultūros institutas.

Atnaujintoje porceliano gamykloje kolekcijas rodė MMC, Klaudia Markiewicz, „Haratyk“, Simona Nikolajewska, „Marlu“, „Cocho“, FASH, Katarzyna Szymańska, Ola Bajer, Cadess Lidia Kalita bei kiti lenkų kūrėjai. Dizainerių pristatymus režisavo garsus choreografas, mados šou ir reklamų režisierius Waldek Szymkowiak, kuris dirba užsienyje su tokiais mados namais kaip „Gucci“, „Chloe“,, „Acne“ bei „Prada“.

S. Straukaitės kolekcijos pristatymo video:

„Injekcijoje“ – dalyvė iš Lenkijos

Antrą kartą vykusio festivalio leitmotyvas – „Millennials vs. Mentors“. Taip organizatoriai siekė suartinti vyresniąją mados kūrėjų kartą su jaunaisiais ir paskatinti dialogą tarp jų. Per keturias festivalio dienas vyko ne tik madų pristatymai, bet ir paskaitos, diskusijos.

„Lenkijoje, kaip ir Lietuvoje, yra daug gerų dizainerių ir veltui mes vieni kitais nesidomime. Kartu su „Mados infekcija“ ir „Injekcija“ bandome pralaužti šiuos ledus ir matome didėjantį norą iš kaimynų pusės parodyti savo kūrybą čia, pas mus bei pirmuosius bandymus pasikviesti lietuvių kūrėjus į Lenkiją“, – sako S.Straukaitė.

Anot S.Straukaitės, „Mados infekcija“ skaičiuoja jau dvidešimtmetį, „Injekcija“ – dešimtmetį, o Lenkija, nors ir turi dvi mados savaites – Katavicų ir Lodzės – bet čia nėra tokios ilgametės praktikos. Nenuostabu, kad lenkams yra ko iš Lietuvos pasimokyti, ką jie ir padarė šiais metais atvykdami pasižiūrėti „Mados infekcijos“.

Lapkričio 24 d. vykstančio jaunųjų dizainerių konkurso „Injekcija“ metu pamatysime ir atstovę iš Lenkijos, kuri, kartu su dar penkiolika jaunųjų dizainerių iš Lietuvos, Latvijos, Italijos ir kovos dėl galimybės dalyvauti „Mados infekcijoje“.