Savo vardo kvepalus pristačiusi Ramunė Piekautaitė: „Visų svarbiausia – emocija“
Nuo akimirkos, kai drabužių dizainerė Ramunė Piekautaitė (45) nusprendė kurti savo vardo kvepalus, iki dienos, kai jie atsirado jos butikuose, praėjo dveji metai. Florientališkas medžio pudrinis kvapas – jau čia!
„Gėlės, pudra, šiek tiek vanilės... Nenorėjau, kad būtų per saldu, nepatinka ir kai nepakeliamai aštru. Bijojau, kad nebūtų vulgaru. Svajojau, kad, kaip ir mano drabužių kūryboje, būtų subtilu, elegantiška, jauku, lengvai dėvima, bet kartu jausminga, neįkyriai gundytų. Kad kvepalų šleifas ne priblokštų, o pritrauktų“, – nuo tokių Ramunės užuominų, pasvarstymų, svajonių, padrikų minčių prasididėjo to vienintelio – JOS – aromato paieškos ir komponavimas.
Nes kuria ne vienadienius dalykus
Tiesa, pirmiau, apie pusmetį, dizainerė ieškojo, kas galėtų jos svajones sutalpinti į mažą buteliuką vardinių kvepalų. Pasirinko nepriklausomą Paryžiaus parfumerį Thomą Fontaine’ą, kuris bendradarbiauja su Jeano Patou parfumerijos namais ir atgaivino jų legendinius kvepalus „Joy“. Jis yra kūręs tokiems žinomiems kvapų pasaulio vardams kaip „Lubin“, „Le Galion“, „Jean Charles Brosseau“.
Thomas Fontaine’as yra diplomuotas chemikas, parfumerio kelią pasirinko vėliau. Laisvalaikiu įkvėpimo semiasi iš klasikinės muzikos, gero maisto, istorijos.
„Thomas savęs neaukština, mėgaujasi tuo, ką daro, kūryba jam yra didžiausias džiaugsmas. Su juo lengva bendrauti, tai labai elegantiškas vyriškis – tikras prancūzas, – prisimena pažinties su žinomu kvapų kūrėju detales Ramunė. – Man patiko, kaip jis dirba, jo požiūris į kūrybą, pasaulį sutampa su manuoju. Nustebau ir apsidžiaugiau išgirdusi, kad kvepaluose jam svarbiausia – emocija. Galbūt ta frazė mane ir atvedė į jo laboratoriją – juk ir mano kūryba persmelkta emocijų. Taip pat man patiko, kad Thomas kuria ne vienadienius dalykus. Kaip ir visi menininkai, kaskart stengiasi atrasti ką nors unikalaus.“
Drabužių dizainerės ir parfumerio bendradarbiavimas prasidėjo nuo virtualių laiškų. Ramunė jam pristatė savo kūrybą ir kvepalų viziją: „Iš vienos pusės, jam buvo lengviau, nes kūrė ne plyname lauke – mano mados namai jau turi savo istoriją, kūrybos braižą, aiškų adresatą. Susitikome Paryžiuje. Jam pasakojau, kokie kvepalai man patinka, o kokie nepriimtini. Savo emocijas ir nuojautas išdėsčiau paprastais žodžiais. Thomas turėjo mano norus ir fantazijas išsiversti į parfumerių kalbą. Iš pradžių buvo sunku – iš mano blakstienų virptelėjimo jis turėjo suprasti, čia gerai ar ne, kur suksime toliau. Paskui išmokau pasakyti bent jau, į kurią pusę norėčiau, kad eitume komponuodami kvepalus: gėlių, medienos aromato ar prieskonių.“
Pasikliovė savo skoniu
Dizainerė prisimena, kad pirmas vizitas į Paryžiaus parfumerijos laboratoriją ją pribloškė. Atrodė, kad toje kvapų gausoje neištvers, baiminosi, kad nieko neužuos. Tačiau nuėjusi į atskirą patalpą gavo pirmuosius kvapų mėginius ir pradėjo bandyti: „Gal ties penktu pasakiau: „Šitas.“ Tai buvo champaca magnolijos aromatas. Jis ir liko pagrindinė mano kvepalų nata. O vėliau tai buvo apipinta gausybe kitų kvapų.“
Taip, elgiausi labai egoistiškai – su niekuo nesitariau, nes norėjau sukurti savo kvapą
Iš pradžių kurtas aštresnis, sunkesnis aromatas, paskui jis buvo lengvinamas, kad būtų gaivesnis. Tuo metu Ramunė nemažai keliavo. Kvapo pavyzdžių gaudavo tai būdama Prancūzijoje, tai ilsėdamasi kalnuose ar dirbdama Vilniuje. Prisimena, kad kaskart tai skambėdavo kitaip: „Kai pauosčiau kalnuose, atrodė, kad daugiau nebereikia gaišti laiko ieškojimams – aromatas nuostabus, galime gaminti, o pasikvepinus Vilniuje jis pasirodė visai nepriimtinas. Thomas mane buvo įspėjęs, kad taip bus, – reikia uostyti toje vietoje, kur bus dažniausiai naudojamas... Be to, ant kiekvieno žmogaus odos skleidžiasi skirtingai, turi įtakos, esi blondinė, brunetė ar šatenė.“
Dabar, kai bandymų mėnesiai jau praeityje, Ramunė sako, kad komponuoti savo aromatą buvo labai smagu.
„Nedarėme testavimo. Tik artimiausiems draugams, klientėms duodavau būsimų kvepalų mėginukų. Taip, elgiausi labai egoistiškai – su niekuo nesitariau, nes norėjau sukurti savo kvapą, – juokiasi. – Tai įsimintina patirtis. Nesinori sustoti. Pažiūrėsime, kaip klientės priims šiuos kvepalus, gal ateityje atsiras ir kiti. Neturėjau tikslo sukurti nišinį produktą – ką nors keisto, negirdėto, labai įmantraus, bet taip pat nesinorėjo ir bestselerio, kuris patiktų daugumai. Siekiau, kad tai būtų unikalus, nevienadienis aromatas.“
Kuo jūs taip kvepiate?..
„Smagi istorija praėjusią savaitę nutiko Kaune. Ten susitikau su keliomis klientėmis ir joms pasiūliau pasikvepinti naujuoju aromatu. Viena kitą dieną grįžo į butiką nusipirkti kvepalų, nes Laisvės alėjoje ją pasivijęs vyriškis paklausė, kuo taip kvepia! Tokios istorijos džiugina ir įkvepia“, – prisipažįsta Ramunė.
Kvapą ji kūrė kaip moterišką, bet parfumeris pataisė, kad kvapų nereikėtų skirstyti į vyriškus ir moteriškus. Jis buvo teisus – šį aromatą jau spėjo įsigyti ir keli stipriosios lyties atstovai. „Ant jų odos išryškėja kitos natos“, – pabrėžia dizainerė.
Džiaugiuosi, kad užaugome iki tokio momento, kai galiu sukurti savo kvapą. Kvepalai galutinai aprengia, apgaubia moterį, suformuoja išbaigtą jos įvaizdį.
„Šie kvepalai labai gražiai skleidžiasi. Pirmos jų natos aštriai šviežios, paskui atsiranda rytietiškas gėlių aromatas, jis po truputį minkštėja, tirpsta ant medienos, vanilės ir tampa jaukiu, šiltu dvelksmu“, – pasakoja Ramunė, jau kuris laikas kvepianti tik savo vardo parfumu.
Dizainerė aromatą bandė vasarą ir žiemą, įvairiose situacijose. Pastebėjusi, kad nebejaučia jo niuansų, kelis kartus perėjo prie kitų kvapų, o paskui grįžo prie savojo. Tai – intensyvokas aromatas, todėl Ramunė pataria ryte šiais kvepalais pasišlakstyti lengvai, po pietų – stipriau, o vakare galima pasikvepinti dar kartą.
Mados kūrėja svarsto, kad tos, kurios renkasi jos propaguojamą stilių, turėtų susižavėti ir šiuo kvapu.
„Juk kvepalais, kaip ir apranga, perduodama nuotaika. O šie – lengvai prijaukinami, maloniai dėvisi“, – pažymi.
Tuo metu, kai buvo gryninamas aromatas, vyko ir pakuotės paieškos. Ramunė norėjo, kad buteliukas būtų minimalistinis, storo stiklo, su sunkiu masyviu kamšteliu. Elegantiška lakoniška dėžutė suprojektuota pagal jos eskizus.
Kvepalai mados namams – brandos ženklas. „Džiaugiuosi, kad užaugome iki tokio momento, kai galiu sukurti savo kvapą. Kvepalai galutinai aprengia, apgaubia moterį, suformuoja išbaigtą jos įvaizdį. Nenorėjau to daryti anksčiau, nes turėjau visokių dvejonių. Akivaizdu, kad jos išsisklaidė ir atėjo laikas saviems kvepalams. Manau, kad tai – dar viena graži eilutė mados namų istorijoje. Nors man ir toliau svarbiausi lieka drabužiai.“
AROMATO STRUKTŪRA
Viršutinė nata prasiskleidžia gaiviu aštroku akordu, sukomponuotu iš bergamočių, mandarinų, sultingų žaliųjų obuolių ir rausvųjų pipirų aromatų.
Plati gėlinė širdies nata – tai puri tarsi pudra champaca magnolijų, kvapiųjų heliotropų ir jausmingųjų rožių aromatų puokštė.
Į bazinę natą susilydo ir atsiskleidžia vanilės šiluma, medžio aromatą suteikiantys kedras, santalas, viliojantis muskusas bei ambra ir pačiulių dvelksmas.