Sėkmė, prasidėjusi bankrotu: nepaprasta 100-metį švenčiančio pramogų verslo giganto „Walt Disney Company“ istorija

Waltas Disney / Vida Press nuotraukos
Waltas Disney / Vida Press nuotraukos
Kostas Gintalas
Šaltinis: Žurnalas „Legendos“
A
A

Kinas, muzika, televizija, radijas, vaizdo žaidimai, internetinės transliavimo platformos, leidyba, teminiai atrakcionų parkai, viešbučiai, kelionių ir kruizų organizavimas... Būtų sudėtinga rasti šiuolaikinės pramogų pramonės sritį, kurioje vienaip ar kitaip nesireikštų „WALT DISNEY COMPANY“. Gausybę garsių prekių ženklų valdančiam šou verslo gigantui spalio 16-ąją sukaks 100 metų.

Princesė Elza, undinėlė Arielė ir Indiana Džounsas. „Marvel Studios“ su šimtais iš komiksų atkeliavusių superherojų ir superniekšų. Kompiuterinės animacijos pionieriai „Pixar“, pradžiuginę viso pasaulio vaikus ir neretą suaugusįjį „Žaislų istorijomis“. Į „tolimas tolimas galaktikas“ begalinėje „Žvaigždžių karų“ sagoje kviečianti „Lucasfilm“. Holivudo fabrikas „20th Century Fox“. Kiną namuose siūlančios „Hulu“ ir „Disney+“.

Televizijos kanalas „National Geographic“ ir dar daugybė puikiai žinomų pavadinimų bei populiarių personažų – plačios „peliuko Mikio šeimos“ dalis. Iš pirmo žvilgsnio „Walt Disney Company“ neatsiejama nuo JAV, kaip džinsai, kokakola ar vesternai, tačiau dabar tai – tarptautinė korporacija, visame pasaulyje turinti apie 220 tūkstančių darbuotojų ir pernai uždirbusi daugiau nei 3,1 milijardo JAV dolerių grynojo pelno.

„Nepamirškite, kad viskas prasidėjo nuo pelės“, – yra sakęs pats Waltas Disney. Tačiau viskas prasidėjo gerokai anksčiau. Nuo bankroto. Ir nuo mergaitės vardu Alisa.