SEO specialistas Tomas Morkūnas: O koks Jūsų verslo įvaizdis „Google“ paieškoje

SEO specialistas Tomas Morkūnas: O koks Jūsų verslo įvaizdis „Google“ paieškoje / Asmeninio archyvo nuotr.
SEO specialistas Tomas Morkūnas: O koks Jūsų verslo įvaizdis „Google“ paieškoje / Asmeninio archyvo nuotr.
Šaltinis: Reklama
2023-09-29 16:08
AA

Tikriausiai visiems yra tekę į „Google“ paiešką įvesti savo vardą, pavardę arba savo įmonės pavadinimą? Prisipažinkite, juk nors kartą gyvenime tikrai „googlinote“ apie save ar savo verslą? O ar paieškos rezultatai Jus nudžiugino?

Šiandien kalbiname skaitmeninės rinkodaros agentūros „FAD“ (The Future of Advertising) vadovą, SEO specialistą Tomą Morkūną, kuris pasidalins patarimais, kaip tinkamai formuoti asmeninį ir verslo įvaizdį „Google“ paieškoje.

– Kodėl verslui Lietuvoje turėtų būti svarbi „Google“ paieška?

– Jau seniai praėjo laikai, kai vartotojai, ieškodami informacijos apie dominančias paslaugas, skambindavo į info centrus ar versdavo „kontaktų knygų“ puslapius. Visame pasaulyje, siekiant rasti reikiamą informaciją, dažniausiai į pagalbą pasitelkiamos paieškos sistemos, o Lietuvoje populiariausia paieškos sistema – „Google“. Todėl man patinka vis kartoti Lietuvos verslininkams: „Jūsų verslo nėra „Google“ paieškoje – Jūsų verslo apskritai nėra“.

SEO specialistas Tomas Morkūnas: O koks Jūsų verslo įvaizdis „Google“ paieškoje / Asmeninio archyvo nuotr.

– Kaip atsiduriama „Google“ paieškos sistemos rezultatuose?

– Pradėdami savo verslą, „Google“ paieškoje dažniausiai atsiduriame galbūt to net nenorėdami. Pakanka įregistruoti įmonę ir „rekvizitai.lt“ automatiškai paima informaciją iš Registrų centro, sukurdami Jums Jūsų įmonės profilį. Tuomet kiti mažiau populiarūs įmonių katalogai atvaizduoja tą pačią informaciją, sukurdami savo kataloguose Jūsų įmonės profilius. Tokiu būdu Jūs, net neturėdami savo internetinės svetainės ar socialinių tinklų paskyrų, automatiškai esate randami „Google“ paieškos rezultatuose. Todėl, vos tik pradėjus verslą, jau reikėtų pradėti formuoti įmonės įvaizdį: bent jau „rekvizitai.lt“ kataloge gauti pirmuosius teigiamus įvertinimus ir komentatus, išsamiai užpildyti įmonės veiklos aprašymą, įkelti kelias susijusias nuotraukas.

SEO specialistas Tomas Morkūnas: O koks Jūsų verslo įvaizdis „Google“ paieškoje / Asmeninio archyvo nuotr.

– Kodėl ne visi verslai yra matomi paieškoje?

– Neturint juridinio statuso, „Google“ paieškoje verslas pagal savo prekės ženklą randamas, tik turint savo interneto svetainę ir socialinių tinklų paskyras. Jei verslui yra svarbu būti matomu „Google“ paieškoje ne tik pagal prekės ženklo pavadinimą, bet ir pagal siūlomas prekes ar paslaugas, dažniausiai, esant bent minimaliai konkurencijai vietinėje rinkoje, tokia pati konkurencija jaučiama ir „Google.lt“ paieškos sistemoje. Todėl, siekiant patekti į pirmąjį paieškos rezultatų puslapį ir atrodyti patraukliau, taip, kad vartotojai norėtų paspausti nuorodą į Jūsų interneto svetainę, gali būti reikalingos SEO paslaugos.

Verslai, kurių konkurencija itin aukšta, dažniausiai nuolat investuoja į svetainių optimizaciją paieškos sistemoms (SEO), taip siekdami užimti aukštas pozicijas paieškos rezultatuose, atrodyti patraukliai ir pritraukti kiek įmanoma daugiau tikslinio organinio srauto, o kartu ir pardavimų.

– Kaip formuojamas asmeninis įvaizdis „Google“ paieškoje?

– Viskas prasideda nuo elementarių „googlinimų“ apie save, į paieškos sistemą suvedus ne tik savo vardą, pavardę, bet ir naudojamą kontaktinį telefoną ar el. pašto adresą. Taip galime pasitikrinti, ką kiti vartotojai gali rasti, ieškomi informacijos apie jus.

SEO specialistas Tomas Morkūnas: O koks Jūsų verslo įvaizdis „Google“ paieškoje / Asmeninio archyvo nuotr.

Rekomenduočiau iš forumų ar naujienų portalų pašalinti senus komentarus, kurie jau neatspindi Jūsų dabartinės nuomonės. Taip pat derėtų vengti senų paskyrų įvairiuose puslapiuose, kuriuose jau nesilankote. Pašalinti senus skelbimus (daiktų pardavimo, pažinčių ir t.t.), jei tokių apskritai buvo.

Paieškoje turėtų būti aptinkama tik Jūsų asmeninė interneto svetainė (jei tokią turite) ir aktyvūs socialinių tinklų profiliai: „Facebook“, „Instagram“, Linkedin“ ir kt., kuriuose galite operatyviai keisti visą viešai pasiekiamą informaciją. Žinoma, jei esate viešas žmogus, neišvengsite straipsnių žiniasklaidoje, kurie jau turėtų būti valdomi viešųjų ryšių pagalba.

– Kaip formuojamas verslo įvaizdis „Google“?

– Kiekvienas verslas šiais laikais dažniausiai jau turi savo internetinę svetainę ir bent vieną socialinių tinklų paskyrą, tačiau šiandien to tikrai nepakanka. Jei Jūsų verslas turi fizinį adresą, kuriame galite priimti klientus: biurą, parduotuvę, restoraną, sporto klubą ir pan., tuomet būtina registruoti „Google Mano verslas“ („Google My Business“) paskyrą, tam, kad Jūsų verslas būtų randamas ne tik „Google“ paieškoje, bet ir „Google“ žemėlapiuose.

Įregistravus „Google Mano verslas“ paskyrą, kaip ir kitų socialinių tinklų paskyrose, joje reikėtų įkelti verslą reprezentuojančias nuotraukas, aprašymą, tikslią kontaktinę informaciją. Taip pat patarčiau gauti bent keletą teigiamų (5 žvaigždučių) įvertinimų iš lojalių klientų.

– Ir pabaigai, kokį patarimą duotumėte visiems, kuriems svarbu jų įvaizdis „Google“ paieškoje?

– Privatiems vartotojams patarčiau nekurti turinio, dėl kurio po keletos metų gali būti gėda ir nebus galimybės jo pašalinti. Verslui patarčiau visose paskyrose rinkti atsiliepimus „avansu“, nes niekada negalite žinoti (ypač „B2C“ sektoriuje) kada, atėjus pilnačiai, galite sulaukti neigiamo įvertinimo.