Skandalinga VGTU reklama sulaukė ir žinomų žmonių, ir vandalų dėmesio: „Jei idėją reikia aiškinti, ji – bloga“

Beata Tiškevič, Dovilė Filmanavičiūtė / Asmeninio archyvo ir G.Kropio nuotr.
Beata Tiškevič, Dovilė Filmanavičiūtė / Asmeninio archyvo ir G.Kropio nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2021-06-01 18:23
AA

Nuo pirmadienio internete verda diskusijos apie daugelio dėmesį atkreipusią Vilniaus Gedimino technikos universiteto (Vilnius Tech) reklamą, kurios potekstę kai kurie suprato kaip įžeidimą Kauno miestui, jame esančiam universitetui ir studijas čia pasirinkusiems studentams.

Kauno centre ir Kauno technologijos universiteto (KTU) studentų miestelyje išdygus universiteto VGTU (Vilnius Tech) reklamoms, jose gvildenami klausimai patiko ne visiems. Universiteto reklaminė kampanija sukėlė didžiulę diskusiją internete.

Studijuoti VGTU kviečiančiame reklaminiame stende užrašyti tekstai „Ar tikrai esi ten, kur turi būti?“ ir „Ar tikrai nori keturis metus praleisti Kaune?“ kauniečius  net įžeidė. 

Dauguma šias reklamas suprato ne tik kaip žeminančias KTU, Vytauto Didžiojo universitetą (VDU) ir Kauno miestą, bet dar ir bandančias iššaukti neigiamas emocijas, žodinį karą tarp skirtinguose miestuose įsikūrusių bei studijuojančių žmonių.

Antradienį Kauno miesto savivaldybė pranešė, kad vienas iš VGTU stendų buvo „pataisytas“ vandalų. Prie klausimo „Ar tikrai nori keturis metus praleisti Kaune?“ stende atsirado užrašas „TAIP!“.

Dar prieš dieną KTU fakulteto dekanas Ainius Lašas feisbuke tokią VGTU komunikaciją išvadino kurstančia neapykantą. 

„Mano kaimas yra krutesnis už tavo kaimą: VGTU reklamuoja Vilnių Kauno sąskaita! Jo... matyt daugiau savo pridėtinių verčių nerado. Tai siūlau naują VGTU šūkį: VGTU – we suck, but Vilnius is lovely! P.s. nuotrauka padaryta KTU kolegų“, – komentavo Ainius Lašas.

Po pasirodžiusios reklamos soc. tinkluose pasisakė „Nebegėda“ įkūrėja Beata Tiškevič

„Aš norėčiau pagyventi Kaune, man jis atrodo puikus ir fantastiškas miestas, kaip ir Klaipėda, Šiauliai, Dusetos, Molėtai ir t.t.
 
Aš svajoju apie universitetą, kuriame dėstytojų atlyginimai yra orūs ir jiems nereikia ardytis per kelis darbus, bandant susižerti bent vidutinį atlyginimą. Svajoju apie universitetą, kuris parodytų, kad išsilavinimas, mokslo siekimas bet kokiame amžiuje yra pats didžiausias trendas. Svajoju apie universitetą, kuriame ir studentai, ir dėstytojai būtų užsidegę, motyvuoti – visi degtų aistra tam, ką daro ir tam dalykui, kuriam skiria savo dėmesį. Svajoju, kad niekas nesimokytų ir nemokytų dėl popieriuko, o tik dėl vidinės ugnies. Svajoju, kad išsilavinimas būtų prieinamas visiems ir ten būtume matuojami tik pagal įdėtas pastangas. Svajoju, kad išsilavinimas suteiktų galimybę visiems, atėjusiems ne iš privilegijuotųjų luomo, susikurti turtingą ir saugų gyvenimą.
 
Čia ant nieko neužstumiu, man patinka visi universitetai, tik matau, kaip galėtume patobulėti“, – žinutę su aiškia potekste paliko psichologiją studijuojanti aktorė bei verslininkė.
Savo nuomone, išsakyta pirmadienį, su Žmonės.lt pasidalijo ir kūrybininkė Dovilė Filmanavičiūtė.
 
„Pusė lietuviško interneto šiandien putoja apie VGTU reklamą, kuri atseit gaili tų, katriems likimas iškrečia Kauną.
 
Tai pirma, ką noriu pasakyt – Kaunas yra jėga. Ypač pastaraisiais metais, o apie kitus metus tai net liepsnoju iš pavydo. Europos kultūros sostinės statusas ir programa, dedikuota jam, yra aukštos prabos. Iš Kauno jau ne sykį reikėjo ir komunikacijos bei kūrybiškumo pasimokyt. Jau nekalbu apie turinio kiekius, kuriais tiesiog alsuoja kiekviena art deco palangė. 
 
Tačiau ta VGTU reklama nėra užvažiavimas ant Kauno. Ji pasidaro daug suprantamesnė ir simpatiškesnė, jei žiūri į visą kontekstą ir pilną paveiksliuką. 
 
Bėda ta, kad žmonės žiūri fragmentuotai ir noriai pasileidžia paskui bandą ant bangos. O idėjos popieriuje dažnai atrodo pakankamos, kol nepradedi vystyt ir pasaulin išleidinėt. Patikėkit žmogum, ne vienerius metus kūrusiam ir labai gerai, ir labai blogai. Tegul būna šis šūdų malūnas gera pamoka visiems mums, dirbantiems komunikacijos sektoriuje – jei idėją reikia aiškinti, tai yra bloga idėja.
Bet…
 
Aš nesu tikra, ar kitą mėnesį pati nebūsiu VGTU vietoje. Tad gal visai verta pasigilint prieš puolant“, – teigė ji.

Vadina drąsesniu būdu

Žmonės.lt susisiekė su Vilnius Tech Viešosios komunikacijos vadove Ilma Cikanaite, kuri pakomentavo šių reklamų idėją.

„Atsinaujinantis Vilniaus Gedimino technikos universitetas dar pernai metų rudenį mokslo metus pradėjo su nauju prekės ženklu – Vilnius Tech. Mūsų bendruomenę išskirianti savybė – drąsa kurti, eksperimentuoti, atrasti sprendimus.

Mes mokomės, dirbame ir kuriame ne tik tam, kad būtume pasiruošę atliepti šiandienos poreikius, bet ir siekdami įgūdžių, žinių ir savybių, leidžiančių atsakyti į rytojaus klausimus. Rytojaus iššūkiai mums tokie pat svarbūs, kaip ir šiandienos.

Būti pastebėtiems jaunos auditorijos per karantiną yra itin sudėtinga. Panašu, tikslą pasiekėme.

Pradėjome priėmimų reklaminę kampaniją ir jauno žmogaus retoriškai klausiame „Ar esi ten, kur turi būti?“, „Ar tikrai nori ketverius metus praleisti Kaune?“, „Ar tikrai nori ketverius metus praleisti Šiauliuose“?, „Kam studijuoti praeitį, jei gali studijuoti ateitį“ ir t.t. Tai žaismingas ir drąsesnis būdas patraukti jaunosios auditorijos dėmesį, paskatinti juos pamąstyti ir pakviesti studijuoti Vilnius Tech. Reklaminė kampanija neneigia, ji klausia.

Būti pastebėtiems jaunos auditorijos karantino sąlygomis yra itin sudėtinga, dirbome su laisvai samdomais reklamos profesionalais ir kartu ieškojome atsakymų, kaip šiuos jaunus žmones pasiekti ir užtikrinti, kad jie sužinotų apie mūsų universitetą ir jo siūlomas galimybes. Panašu, kad savo tikslą pasiekėme.

Glaudžiai bendradarbiaujame su kitais universitetais: tiek atliekant mokslinius tyrimus, tiek studijų procesų gerinime. Ši reklaminė kampanija nėra nukreipta prieš kažką. Kviečiame studijuoti Vilnius Tech iš visos Lietuvos, tad mūsų universiteto reklama yra daugelyje Lietuvos miestų. 

Lauko reklamos vietas rinkomės pasikonsultavę su specialistais, siekdami reklamuotis ten, kur yra didžiausias jaunimo srautas, t.y. centre ar judriose miestų gatvėse. Kauno atveju, Kauno technologijos universitetas (KTU), kaip ir Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) yra miesto centre, tad nenuostabu, jog reklama galimai matoma prie vieno ar kito universiteto.

Reklamuotis prie kitų mokslo įstaigų – nėra naujiena, tai jau įprasta praktika. Šiuo metu prie Vilniaus universiteto (VU) stovi Mykolo Riomerio universiteto (MRU) reklama, prieš kelis metus KTU reklaminiai stendai stovėjo prie Vilnius Tech, VU ir kitų mokslo įstaigų“, – komentavo Ilma Cikanaitė.