„Šiuolaikinis menas – provokacija. Būtent tai sudomina meno gerbėjus“, – įsitikinęs skulptorius Edgaras AŠKELOVIČ (33). Apie slapyvardžiu Aspencrow pasivadinusį menininką pasaulis sužinojo dėl jo hiperrealistinių, dažniausiai garsenybes vaizduojančių skulptūrų, o dabar Edgaras naudojasi savo žinomumu, kad atkreiptų žmonijos dėmesį į globalias problemas.
Edgaras 2020-ųjų kūrinius skyrė klimato kaitai – kiekvienas šiais metais sukurtas darbas byloja apie problemas, susijusias su visuotiniu atšilimu. Štai skulptūrų serija „Polar Kid“ iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti net miela, bet po kelių akimirkų supranti, kokią dramą slepia tas vaiko ir meškučio hibridas gelbėjimo rate – baltųjų lokių pasaulyje liko ne daugiau nei 31 tūkstantis ir manoma, kad iki 2050-ųjų dėl tirpstančių ledynų jų sumažės dar trečdaliu.
„Ši serija ne tik atkreipia dėmesį į globalaus atšilimo problemą, bet ir skatina fantazuoti, kokią spalvą baltieji lokiai gali įgyti, jei ledynai išnyks, – juk tada jiems nebereikės baltos spalvos maskuotis“, – sako Edgaras. Dalį lėšų už kiekvieną parduotą šios serijos darbą jis perveda ne pelno organizacijai „Polar Bears International“. Klimato kaitos tema kalba ir sukrečianti baso vaiko maišelyje skulptūra „Feed Me“, ir dolerio ženklu virtęs peliukas Mikis „Cheese“.