Spaudos leidinių skaitomumą karantinas pristabdė trumpam

Tomas Balžekas/Gedmanto Kropio/„ŽMONĖS Foto“ nuotr.
Tomas Balžekas/Gedmanto Kropio/„ŽMONĖS Foto“ nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Karantino metu daug paslaugų ir pramogų persikėlė į internetą, bet skaityti popierinių žurnalų žmonės nenustojo. Priešingai, karantino pradžioje kiek kritęs spaudos leidinių pardavimas netrukus stabilizavosi, o vėliau ir pradėjo augti, rodo pardavimo prekybos centruose duomenys.

Per pirmas dvi karantino savaites pagrindinio gyvenimo būdo žurnalo „Žmonės“ parduodamų numerių skaičius sumažėjo 10 procentų. Tačiau jau nuo trečios savaitės pardavimas grįžo į ikikarantininį lygį.

„Mažėjantis pardavimas karantino pradžioje – visiškai natūralus dalykas. Pirkėjai kur kas rečiau ėjo į parduotuvę, neveikė spaudos kioskai, tad ir nusipirkti mėgstamą žurnalą buvo mažiau progų“, – sako leidinių platinimo įmonės „Medipresa“ valdybos pirmininkas Gediminas Vilčiauskas.

Žurnalų leidėjai pastebi, kad, sumažėjus pardavimui prekybos vietose, žmonės aktyviau leidinius prenumeruoja. Pavyzdžiui, žurnalo „Žmonės“ prenumeratos pardavimas, lyginant su tuo pačiu 2019 m. laikotarpiu, šių metų balandį išaugo beveik dvigubai.

Gediminas Vilčiauskas/Asmeninio archyvo nuotr.
Gediminas Vilčiauskas/Asmeninio archyvo nuotr.

„Net ir krizės metu, sunkesniu laikotarpiu žmonės nori atsipalaiduoti ir paskaityti kokybišką, bet neįpareigojantį turinį. Be to, spaudos leidiniai turi daug lojalių skaitytojų: jie mieliau atsisako kitų pramogų, bet ne savo mėgstamo žurnalo“, – sako UAB „Media bitės“, leidžiančios tokius žurnalus kaip „Žmonės“, „Laimė“, „Ji“, „Legendos“, vadovas Tomas Balžekas. 

Jis teigia, kad nors žurnalų skaitomumas nenukrito, reklamos apimtys sumažėjo pastebimai.

„Dalis įmonių reklamos biudžetą susimažino iškart, dalis stebėjo situaciją ir tik karantinui įsibėgėjus atsisakė reklamos spaudos leidiniuose. Tiesa, vis dažniau pasitaiko įmonių, kurios netgi didina išlaidas reklamai spaudoje ir taip išreiškia solidarumą ir palaikymą“, – pasakoja T. Balžekas.

Tomas Balžekas/Gedmanto Kropio/„ŽMONĖS Foto“ nuotr.
Tomas Balžekas/Gedmanto Kropio/„ŽMONĖS Foto“ nuotr.

UAB „Media bitės“ šiuo metu valdo šių prekių ženklų paketą: žurnalus „Žmonės“, „Laimė“, „Ji“, „Legendos“, internetinę namų kino platformą „ŽMONĖS Cinema“, interneto knygynus „ŽMONĖS Knygos“ ir „Perku knygą“, fotoagentūrą „ŽMONĖS Foto“, kino teatrą „Pasaka“, spaudos leidinių ir knygų platinimo įmonę „Medipresa“, prenumeratos pardavimo tinklalapį zurnaluprenumerata.lt, internetinę gydytojų rezervacijos sistemą manodaktaras.lt, portalą sveikas.lt ir internetinę veterinarų rezervacijos sistemą uodega.lt.

UAB „Media bitės“ akcininkai yra Tomas Balžekas (51 %), Martynas Basokas (24 %), Vytautas Kaikaris (10 %), Gabrielė Burbienė (9 %) ir Tomas Bindokas (6 %).