Ispanų Pepe Andreu ir Rafos Moléso dokumentinis filmas „Omarų sriuba“ išties labai lietuviškas – prie režisūros ir prodiusavimo sprendimų svariai prisidėjo režisieriaus Arūno Matelio (59) komanda. Šiandien juosta jau prieinama virtualioje festivalio „Scanorama“ platformoje. Ten ją žiūrint sujaudino garso takelio grožis. Pasirodo, jį sukurti padėjo kompozitorius Gintaras SODEIKA (59). Apie tai su juo ir kalbamės.
Arūnas Matelis man pasakojo, kad muzika „Omarų sriubai“ buvo įdomiai kuriama. Grojimas instrumentais įrašomas Vilniuje ir Berlyne, džiazo muzikantai grojo Bachą ir Chopiną... Gal pats apie tai papasakosite?
Reikėtų pradėti nuo to, kad „Omarų sriuba“ – jungtinis filmas, o viena iš jungtinio darbo dalių buvo garso takelis. Pagrindinis jo kompozitorius – pasaulyje žinomas Alberto R. Lucendo. Jis kūrė ir Arūno „Nuostabiųjų lūzerių“ muziką. Save galėčiau pavadinti šešėliniu filmo kompozitoriumi. Aš įrašiau lietuvių muzikantų grojimą Vilniuje – organizavau, kviečiau juos, ruošiau partijas. Taip pat režisieriai norėjo žinomų klasikinių kūrinių aranžuočių. Ši užduotis man buvo nelengva, bet labai garbinga.
Reikia pridurti, kad laikas, apie kurį pasakoju, buvo gegužė, birželio pradžia. Pirmasis karantinas tik artėjo į pabaigą, dar nebuvo galima normaliai keliauti, su kūrybine filmo komanda bendravome virtualiai. Ir viskas sklandžiai pavyko! Esu ypač dėkingas savo muzikinei komandai. Šie atlikėjai Lietuvoje, o kai kurie ir pasaulyje, puikiai pažįstami. Tai kontrabosininkas Vytis Nivinskas, smuikininkas Vytautas Mikeliūnas, fleitininkas Vytautas Sriubikis. Taip pat man labai padėjo pianistas Joris Sodeika. Jaunasis mano sūnaitėlis puikiai įgrojo Bacho ir Chopino aranžuotes.
Žinote, dar kartą pasitvirtino tiesa, kad kompozitorius be atlikėjų yra niekas. Gali daug ką sugalvoti, gražiai aranžuoti, papasakoti, kaip viskas turi skambėti, bet jei neturi komandoje gerų atlikėjų, idėjos ir liks idėjos.