Startavo didžiausia vasaros šiuolaikinio meno paroda Vilniuje – 14-oji Baltijos trienalė

14-osios Baltijos trienalės paroda „Nesibaigiančios kovos“ / ŠMC nuotr.
14-osios Baltijos trienalės paroda „Nesibaigiančios kovos“ / ŠMC nuotr.
Pranešimas spaudai
Šaltinis: Žmonės
2021-06-04 20:52
AA

Kas treji metai Šiuolaikinio meno centras organizuoja vieną svarbiausių meno renginių Šiaurės Europoje – Baltijos trienalę, kurioje šiemet pristatomos Centrinės ir Rytų Europos meno praktikos atliepiančios regiono problematiką. Nemokami 14-osios Baltijos trienalės (BT14) atidarymo renginiai vykoo šį savaitgalį, o paroda tęsis visą vasarą. 

BT14 šiemet eksponuojama ne tik ŠMC, o išsiplėtė po skirtingas Vilniaus meno erdvės – Lietuvos dailininkų sąjungos galeriją, galeriją „Atletika“, projektų erdves „Autarkia“, „Editorial“, „Tech Arts“ (kartu su „Rupert“) ir „Swallow“. Čia  pristatytos atskiros parodos ir renginių programos. Trienalės organizatoriai kviečia visą vasarą praeivius užsukti į visas BT14 erdves ir taip kartu praplėsti Vilniaus šiuolaikinio meno žemėlapį. 

Baltijos trienalė startavo birželio 3-ąją suomių menininkės Anni Puolakka personaline paroda „Maitinimas“ projektų erdvėje „Editorial“ (Latako g. 3). Menininkė savo kūryboje dokumentinę medžiagą jungia su fiktyviais pasauliais, kurdama performansus, videomeną, instaliacijas, piešinius ir tekstus. Projektų erdvėje „Editorial“ yra įsikūrusios dviejų kultūrinių žurnalų „Artnews.lt“ ir „Echo Gone Wrong“ redakcijos. Atsispirdami nuo rašytinės veiklos, „Editorial“ suteikia erdvę jaunų Lietuvos ir kitų šalių menininkų kūrybai.

Birželio 4-ąją Šiuolaikinio meno centre atidaryta paroda, pavadinimu „Nesibaigiančios kovos“. Parodos lankytojams pirmą kartą atvertos nereprezentacines funkcijas atliekančios ŠMC pastato erdvės – sandėliai, administracinės ir kitos patalpos. Šią parodą bus galima aplankyti iki rugsėjo pradžios.

14-osios Baltijos trienalės paroda „Nesibaigiančios kovos“ / ŠMC nuotr.

Šeštadienį, birželio 5-ąją, vyko net trys BT14 atidarymo renginiai. Šalia 2-ojo Valakampių paplūdimio esančiame „Tech Arts“ („Rupert“ galerijoje, Vaidilutės g. 79) buvo atidaryta grupinė paroda „Bekūnis autoritetas“. Nuo 2012 metų veikiančiame nepriklausomame, ne pelno siekiančiame meno, rezidencijų ir edukacijos centre „Rupert“ vykstančią parodą jungia abejojimas autoritetais, įsitikinimais ir prietarais. Menininkai iš Lietuvos, Lenkijos, Suomijos, Vokietijos, Kosovo ir JAV tyrinėja meno ir geopolitikos santykį.

Šeštadienį lankytojai buvo kviečiami į kultūros kompleksą SODAS2123 (Vitebsko g. 23) – čia įsikūrusios dvi trienalės programoje dalyvaujančios galerijos – „Atletika“ ir „Swallow“.

Nuo 17 val. iki vidurnakčio „Atletikoje“ vyko menininko ir rašytojo Žygimanto Kudirkos bei elektroninės muzikos kūrėjo ir atlikėjo felicita performansas „Kas tu esi?“. Pasak menininkų, šis įvairias medijas įtraukiantis kūrinys apmąsto žmogaus prigimtį vildamasis užmegzti ilgalaikį ryšį tarp skirtingų gyvybės formų ir skatinti tarprūšinį bendravimą, kuris galimai padėtų tyrinėti ir pačius save.

14-osios Baltijos trienalės paroda „Nesibaigiančios kovos“ / ŠMC nuotr.

Taip pat projektų erdvėje „Swallow“ buvo atidaryta lenkų menininko Tomaszo Kowalskio personalinė paroda „Putų miestas“. Autorius parodoje siūlo į pasaulį pažvelgti pro muiluotą, besipučiantį burbulo lęšį. Menininko piešiniai, tapybos ir garso kūriniai bei kartu su Marta L.Poznanski kurtos papier mache skulptūros pristato sapnišką ir ironišką žmogaus portretą be atvangos greitėjančiame pasaulyje.

„Swallow“ organizuoja parodas, užsiima meno edukacija, vadyba ir jaunų Lietuvos bei Baltijos šalių menininkų pristatymu užsienyje.

Fotogalerija:

14-osios Baltijos trienalės atidarymas (35 nuotr.)
+29