Stereotipų gniaužtuose: 8 iš 10 moterų nedrįsta pasirinkti tokios šukuosenos, kokios nori

Šukuosena / Fotolia nuotr.
Šukuosena / Fotolia nuotr.
Šaltinis: Ji24.lt
A
A

Pasaulinis „Dove“ tyrimas* atskleidė, kad 8 iš 10 moterų baiminasi turėti tokią šukuoseną, kokios norėtų. „Dove“ atsakymas – įkvepianti #YourHairYourChoice kampanija, kurios pagrindinis tikslas – iš pagrindų pakeisti šią statistiką.

„Šukuosenos pasirinkimui labai daug įtakos turi nusistovėjusios grožio normos, bendras įsivaizdavimas, kas yra leistina ir kas ne. Per daug dažnai moterys leidžia grožio normoms užkirsti kelią turėti tokią šukuoseną, kokios jos norėtų“, – teigia „Dove“ prekės ženklo vadovė Soha Marit. – Moterys neturėtų jaustis ribojamos išorinio visuomenės spaudimo. Mes norime, kad kiekviena moteris jaustųsi išlaisvinta iš visų nusistovėjusių grožio normų ir jaustųsi laisvai, kuomet renkasi patinkančią šukuoseną, tokią, kokios nori ji“, – pabrėžia S.Marit.

Siekiant pakeisti paaiškėjusią statistiką ir visame pasaulyje paskatinti moteris didžiuotis įvairiais skirtingų tipų plaukais, „Dove“ pradėjo #YourHairYourChoice kampaniją. Optimistiškas trumpas filmukas, kuriame pasirodančios įkvepiančios moterys sulaužė nusistovėjusias vadinamas „šukuosenų taisykles“, yra šios kampanijos šerdis.

Moterys, kurios pasirodo „Dove“ filmuke, atstovauja moteris visame pasaulyje. Jos dalinasi savo nuoširdžiomis istorijomis, pabrėždamos savo pasirinkimo svarbą turėti tokius plaukus, kokių jos nori, – dažnai prieštaraujant gamtai, kultūrai ar statusui. Kai kurios iš jų dirba su tuo, ką motina gamta joms davė, kitos daro visiškai priešingai. Tačiau visos šios moterys gina laisvo pasirinkimo grožį, primygtinį reikalavimą, jog tavo plaukai yra tavo pasirinkimas.

„Mes norime įkvėpti moteris jaustis unikaliomis ir gražiomis. Kai kalbame apie plaukus, mes skatiname moteris pamiršti nusistovėjusius grožio standartus ir surasti tai, kaip turėtų atrodyti jų plaukai.

Mes kviečiame visas moteris išreikšti save ir pasidalinti savo unikaliomis nuotraukomis su žyme #YourHairYourChoice, taip prisijungiant prie judėjimo“, – sako Soha Marit.

* „Dove“ pasaulinį tyrimą atliko „Edelman Intelligence“ 2015 m. gruodį JAV, Brazilijoje, Kanadoje, Argentinoje, Didžiojoje Britanijoje ir Prancūzijoje.