Stilingiausiu festivaliu tituliuojams „Loftas Fest“ meta iššūkį pats sau

Luko Juodžio modelis / Gretos Skaraitienės nuotr.
Luko Juodžio modelis / Gretos Skaraitienės nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Rugsėjo 2-3 d., vienintelio miesto festivalio Lietuvoje „Loftas Fest“ metu į Naujamiesčio širdimi tapusį menų fabriko „Loftas“ kiemą kvies ne tik tris scenas apimsianti muzikinė programa, bet ir daugybė kitų atradimų bei potyrių. Vienas jų – grožio ir stiliaus oaze urbanistiniame festivalio kontekste tapsianti „Fashion Avenue“ erdvė.

„Fashion Avenue“ erdvė – naujiena šiam festivaliui, atsiradusi pastebėjus didžiulį jos poreikį. Negalėjome nekreipti dėmesio į tai, kiek stilingų žmonių lankosi „Loftas festas“, ir kokį svarbų vaidmenį mada atlieka meno bei muzikos pasaulyje. „Loftas Fest“ misija yra visa tai – ir muziką, ir meną, ir madą suburti į vieną erdvę, todėl šiemet festivalyje mados netruks“, – pasakoja „Loftas Fest“ prodiuserė Algina Navickaitė.

Jai pritaria ir stilistas, mados erdvės kuratorius Artūras Samoilenko: „Fetivalio metu mada bus labai arti. Kviesime festivalio svečius ją paliesti iš visų pusių.“

„Fashion Avenue“ erdvėje festivalio lankytojų lauks odinių aksesuarų kūrėjų „The Dark“ dizaino dirbtuvės, kuriose visi savo pačių rankomis galės susikurti stilingų aksesuarų. Vyrams įvaizdžius keis „Barbershop“ barzdaskučiai, o merginas dailins „Make Up Forever“ makiažo meistrai. Be to, mados erdvėje festivalio metu garsūs Lietuvos stilistai kurs jų įsivaizduojamą „Loftas Fest“ įvaizdį, kurį pristays manekenų instaliacijoje.

Justinos Semčenkaitės modelis
Justinos Semčenkaitės modelis / Grita Worksfineforme nuotr.

Mados erdvėje, ant „Loftas Fest“ madų podiumo, savo kolekcijas pristatys ir penki jau pripažinti bei perspektyvūs mados dizaineriai. „Taip – jauniesiems mados talentams! Atrinkome mus sužavėjusių dizainerių penketuką, kurių kūryba mums primena, kad mada – tai menas“, – festivalyje dalyvausiančiais dizaineriais džiaugiasi A. Samoilenko.

Provokuojantys madų šou

Viena šiu dizainerių – tai daugybės įvairių tarptautinių mados konkursų ir prizų laureatė Liucija Kvašytė. Jos naujausia kolekcija „God Save the Punks“, pasak autorės, yra siekis atkreipti visuomenės dėmesį į religijos svarbą. „Persipinantys ryškūs pankų subkultūros elementai ir subtilūs tikėjimo ženklai reikalauja tinkamos erdvės ir vietos. Pavyzdžiui, votai perkeliami į pankišką rūbą – baikerio švarką, ar ant iš lopų susiūto megztinio išsiuvinėjama Šv. Rašto eilutė, siekia atskleisti ryžtingo tikinčiojo veidą ir patį tikintįjį paskatinti tvirtai reikšti savo pažiūras. Šių idėjų perteikimas per vyriškų rūbų kolekciją, yra priemonė ir skatinimas visiems pasiekiamu būdu „pasimatuoti“ religiją,“ – taip savo kolekciją pristato L.Kvašytė.

Dar viena dizainerė – Kamilė Paleckytė, „Loftas Fest“ metu pristatysianti kolekciją „Adrenalin Junkie.54“, teigia, jog jos kolekcija yra įkvėpta motociklo gausmo, benzino kvapo, adrenalino užvaldančio kūną ir protą bei noro pabėgti nuo realybės. „Motokroso „narkomanus“ motociklo užvedimas ir aprangos užsivilkimas paverčia bebaimiais, suteikia jiems kitą asmenybę. Šia kolekcija ekstremalams noriu priminti jų herojus kasdienybėje,“ – pasakoja K. Peleckytė.

Ant „Fashion Avenue“ podiumo savo kolekciją „Fading Shadows“ pristatys ir dizaineris Lukas Juodis. Ši kolekcija atspindi paralelę tarp metafizinio žmogaus, kaip asmens, pasaulio ir tarp drabužio, kaip saviraiškos priemonės kasdieniniame gyvenime. Jos inspiracinis šaltinis – sapnas, nes, pasak L. Juodžio, tyriausias indvidualumas slypi žmogaus pasąmonėje, o sapnas yra aiškiausia pasąmonės priemonė tai išreikšti.

Tuo tarpu dizainerės Justinos Semčenkaitės eksperimentinėje drabužių kolekcijoje „Girl Power“ bus galima įžvelgti manifestą, skatinantį pažvelgti į nūdienos grožio standartus su šlakeliu ironijos ir susimąstyti apie medijų įtaką grožio suvokimui. „Pradėdama savo projektą įžvelgiau, jog mano karta yra priklausoma nuo stereotipų, nuo to, ką mums transliuoja žiniasklaida, spauda, ir socialiniai tinklai, todėl savo kolekcijoje pasirenkau nagrinėti medijų įtaką žmogui, jaunai merginai ir jos grožio suvokimo formavimui. Nusprendžiau atsigręžti į istoriją ir patyrinėti grožio standartų ir medijų raidą ir kaip tai atvedė mus iki to, kaip grožis suvokiamas šiandien. Kurdama savo kolekciją bandau į šią temą pažvelgti per humoro prizmę,“ – „Girl Power“ kolekciją pristato J.Semčenkaitė.

Justinos Semčenkaitės modelis
Justinos Semčenkaitės modelis / Grita Worksfineforme nuotr.

Festivalio metu bus pristatyta ir Virginijos Valeišaitės kolekcija „Circus“. V. Valeišaitė pasakoja, jog ši kolekcija atspindės penkių personžų įvaizdžius: „Visiškai nesvarbu kokiu personažu pasirenki būti – karaliumi ar juokdariu, viskas gyvenime tik iliuzija. Kurdama „Circkus“ kolekciją išsikėliau sau tikslą sukurti drabužį, kuris būtų pritaikytas kasdieniniam nešiojimui, tačiau atspindėtų personažą. Pasaulis tai teatras, o žmonės – aktoriai, todėl pasirinkau cirką, kaip vieną iš teatro formų ir išskyriau penkis personažus, kuriuos bus galima tapatinti su savimi.“

Galimybė sužibėti ant podiumo – kiekvienam

Rugpjūčio 30 d., antradienį, menų fabriko „Loftas“ kieme, vyks kolekcijų modelių atranka. Merginos ir vaikinai, norintys patekti ant „Loftas Fest“ podiumo ir pristatyti originalias dizainerių kolekcijas, kviečiami registruotis. Su atrinktais kandidatais bus susisiekta asmeniškai.

Tradiciškai „Loftas Fest“ festivalyje, greta „Fashion Avenue“ podiumo, vyks ir didžiausia dizaino mugė „Uptown Market“ – jis suburs originaliausius Lietuvos dizainerius ir kvies įsigyti unikalių mados bei interjero darbų.

Šiais metais vienintelis urbanistinis muzikos ir menų festivalis Lietuvoje „Loftas Fest“ vyks rugsėjo 2-3 d., menų fabrike „Loftas“, Vilniuje.