Su sutuoktiniu repetuojanti Asmik Grigorian: „Jis labai aiškiai žino, ko nori“
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras pasitinka neeilinę premjerą – Sergejaus Prokofjevo operą „Lošėjas“. Ji į šio teatro spektaklius po dešimtmečio pertraukos sugrąžins du žiūrovų pasiilgtus solistus: Asmik Grigorian ir Vladimirą Prudnikovą.
Prieš tai V. Prudnikovą šiame teatre žiūrovai paskutinį kartą girdėjo dainuojantį operoje „Meilė ir kiti demonai“ 2010 m. sausį, o A. Grigorian – operoje „Figaro vedybos“ tų pačių metų rugsėjį.
Pernai Tarptautiniuose operos apdovanojimuose Geriausia operos dainininke pripažinta ir įtakingo žurnalo „Opernwelt“ Metų dainininke išrinkta A. Grigorian šią savaitę atsiims ir Lietuvos nacionalinę kultūros ir meno premiją. „Lošėjo“ premjeros spaudos konferencijoje solistė teigė, jog LNOBT, kuriame dainavo jos tėvai, jai nuo vaikystės yra kaip gimtieji namai. „Būti čia be galo šilta ir gera. Ir labai daug atsiminimų“, – kalbėjo A. Grigorian.
Kalbėdama apie tai, ar lengva repetuoti kartu su sutuoktiniu – „Lošėjo“ pastatymo režisieriumi Vasilijumi Barchatovu, solistė teigė visiškai juo pasitikinti: „Jis labai aiškiai žino, ko nori, todėl galiu tiesiog vykdyti nurodymus ir negalvoti. Tokių režisierių reta“, – tvirtino pasaulinio pripažinimo sulaukusi operos žvaigždė.
Tačiau A. Grigorian pridūrė, kad patarimų, kaip dirbti, jie su vyru vienas kitam paprastai nedalija ir laikosi susitarimo vienas kito darbų nekomentuoti. O namuose apskritai stengiasi nesikalbėti apie darbą.
„Lošėjas“ – antrasis V. Barchatovo režisuotas spektaklis LNOBT. 2012 m. Vilniuje jis sukūrė Piotro Čaikovskio operos „Eugenijus Oneginas“ pastatymą, atvėrusį jam kelią į Europos teatrus: po premjeros Vilniuje tą pačią „Eugenijaus Onegino“ versiją savo scenose išvydo ir Sankt Peterburgo, Vysbadeno bei Stokholmo operos teatrų žiūrovai.
Prokofjevo operos „Lošėjas“ personažus iš rusų literatūros klasiko Fiodoro Dostojevskio išgalvoto Ruletenburgo kurorto V. Barchatovas perkėlė į nūdienos vakarietiško didmiesčio svečių namus, kuriuose glaudžiasi iš įvairių kraštų suvažiavę emigrantai. Šie svečių namai primena nedidelį kaimelį, nes gyventojai, susidurdami bendrose erdvėse, nemažai nutuokia apie vienas kito reikalus.
Pasak režisieriaus, pagrindiniai operos veikėjai vienaip ar kitaip balansuoja ties pražūties riba: Aleksejus (Dmitrijus Golovninas), apžavėtas ruletės manijos, pamiršta apie savo meilę Polinai (Asmik Grigorian), ši suvokia, kad laimėti pinigai jos ateities neišgelbės, o Generolas (Vladimiras Prudnikovas) prasigeria, pamestas mylimosios Blanšos (Ieva Prudnikovaitė) ir praradęs viltį sulaukti Bobulytės (Inesa Linaburgytė) palikimo...
„Kodėl pasitenkinu viena solistų sudėtimi? Tai diktuoja pasaulinė teatrų praktika. Kelios sudėtys būdavo anksčiau, kai operos teatrai, statydami operas, remdavosi savomis solistų trupėmis. Dabar, kai pagrindines partijas atlieka kviestinės žvaigždės, kelios atlikėjų sudėtys reikštų kelis visiškai skirtingus spektaklius. Ar įsivaizduojate, kas liktų iš garsiojo filmo „Krikštatėvis“, jei pakeistumėte visus jo aktorius? Tai būtų kitas filmas, nebūtinai blogesnis, bet visiškai kitoks. Tas pat nutinka ir operų spektakliams: juk neįmanoma kiekvienai partijai rasti kelių identiškų dainininkų“, – spaudos konferencijoje kalbėjo V. Barchatovas.
Pirmoji jo režisuoto „Lošėjo“ premjera 2018 m. išėjo Bazelio teatre Šveicarijoje. Joje pagrindines partijas taipogi dainavo A. Grigorian ir rusų tenoras D. Golovninas, o pastatymo muzikos vadovu buvo tas pats dirigentas Modestas Pitrėnas. Vilniuje jis dirbo kartu su LNOBT vyriausiuoju dirigentu Ričardu Šumila, pabrėžusiu, kad „Lošėjo“ pastatymas suvienijo skirtingas lietuvių operos atlikėjų kartas.