Sulaukus unikalaus Rositos Čivilytės pasiūlymo Agnei Juškėnaitei teks „pasistiebti ant blakstienų“
Vokalo mokytoja, ir kaip kadaise ją pavadino Donatas Montvydas, „visų mokytojų mokytoja“ Rosita Čivilytė išpildė seną savo svajonę. Rugsėjo pabaigoje moteris atidaro „Talentų akademiją“, kurios vieną iš netikėčiausių studijų krypčių patikėta vesti reporterei, aštrialiežuvei internetinių vaizdelių kūrėjai Agnei Juškėnaitei (25).
Lietuvoje atsirado nauja studijų kryptis. Vaizdo įrašų kūrėjų pamokos. Kaip prisidėjai prie jų atsiradimo?
Studiją inicijavo Rosita Čivilytė ir Gabija Skučaitė (SMK kolegijos direktorė), o aš džiaugiuosi, kad esu pakviesta ją atstovauti. Ši studija unikali tuo, jog pirmoji Lietuvoje atsilieps į interesus tų, kurie domisi sparčiai jaunimo tarpe išpopuliarėjusia internetinės kultūros, vadinamųjų „vlogerių“, vaizdo įrašų kūryba. Dažnas tai supranta kaip filmukus, kuriamus „realybės šou“ principu (filmuojant save ir savo gyvenimą), tačiau galimybių tame yra daug daugiau. Noriu praplėsti šio žanro suvokimą, išmokyti kurti profesionalų produktą, kokybišką turinį.
Būk atvira. Labiau domisi merginos ar vaikinai?
Registruojasi ir merginos, ir vaikinai, na, o susidomėjimas šia studija jau nuo pat pradžių buvo vienas aktyviausių akademijoje.
Koks būsimų studentų amžius?
Amžiaus limito registracijai nėra. Mokytis nori tiek dešimtmečiai, tiek amžiaus vidurį perkopę žmonės. Tiesa, jauniausiems taip pat vesiu paskaitas internetinio saugumo tema, nes tai – ryški problema sunkiai suvaldomoje, tačiau taip lengvai prieinamoje virtualioje erdvėje.
Nuo ko prasidės pats kursas? Ir kuo jis baigsis?
Visas tris studijų kryptis „Kūrybos talentų akademijoje“ apjungs bendras finalinis projektas, savo mąstu tikrai perkopsiantis net pačių dalyvių lūkesčius. Taip pat konkrečiai vaizdo įrašų kūrėjams visų pirma noriu padėti įgyvendinti jų individualius kūrybinius tikslus.
Papasakok apie pasiūlymą bendradarbiauti su vokalo mokytoja Rosita Čivilyte. Daugumai ji atrodo gan reikli moteris, nebijai, kad kils sunkumų „išgryninant“ savų pamokų idėją, kitus niuansus?
O mes su Rosita puikiai sutariame. Labai ją gerbiu, visada esu atvira jos idėjoms, o ji – mano argumentams. Manau tai, kad ji pakvietė mane dėstyti, kaip tik rodo, jog mano idėjos čia pageidautinos.
Dėstytojo darbas išties nelengvas. Susimąstei, kaip išlaikysi mokinių dėmesį? Galbūt jau griebeisi skaityti pedagoginę literatūrą?
Ne vienerius metus vedžiau panašaus pobūdžio užsiėmimus jaunimui, tad šią tiesą žinau iš patirties – mokinių dėmesį reikia laikyti pasistiebus ant blakstienų. Šioje studijoje man svarbiausia leisti jiems pajusti laisvę išpildyti savo įdėjas ir parodyti būdus, šiems tikslas pasiekti. Mokinio, atradusio malonumą kurti, papildomai dominti nebereikia.
Atrodo, kad kurti „vlogą“ vaizdo įrašų „Youtube“ platformoje pirmiausia reikia geros idėjos? Tiesa?
Ne tik. Kas iš tos idėjos, jei ji pateikta neįdomiai? Kas iš gero vaizdo, jei jis nufilmuotas nemokšiškai? Gerą „vlogą“ sudaro daugybė komponentų, retai kuris mažiau svarbus už kitą. Tačiau žinoma, jei nežinosi ką nori pasakyti žiūrovui, nei geriausia technika nepadės.
Kuo žadi prisivilioti studentus?
Garantuoju smagų laiką. Neabejotinai įdomias paskaitas su daugybe praktikos. Realius rezultatus, interneto plotmėje, ir netgi pirmąją auditoriją. Be abejo, žinias ir kelią į kūrėjo malonumą – būtent jis verčia mane toliau smalsauti ir motyvuoja kurti naujus video kiekvieną savaitę.