„Suprasti madą“ bendraminčius pakvietė į diskusiją: „Apie mus statys filmus ir rašys knygas“
Mokymus apie madą ir stilių, o nuo šiol – ir apie gyvenimo kultūrą bei meną jau trečius metus organizuojantis projektas „Suprasti madą“ naujojo sezono atidarymą paminėjo stilingai, bendraminčių kompanijoje: žinomi mados ekspertai diskutavo apie mados ateitį, o tiesioginę šios diskusijos transliaciją stebėjo per tūkstantį projekto gerbėjų.
„Kita realybė: kaip nuo šiol atrodys mada, kaip joje dirbsime, kaip ją pritaikysime ir kaip ją suprasime?“ – taip pavadintos diskusijos klausėsi, o vėliau projektą su nauju sezonu sveikino dešimtys „Suprasti madą“ svečių, susirinkusių į Vilniuje įsikūrusią renginių erdvę „Brazzi Studios“.
Prieš kelis mėnesius suplanuoto renginio scenarijų teko ne kartą pergalvoti ir pritaikyti kitai realybei, kurią padiktavo globali COVID-19 pandemija, – galiausiai sezono atidarymui buvo pasirinktos erdvios, puikiai vėdinamos patalpos aukštomis lubomis, sumažintas dalyvių skaičius, suteikta galimybę visiems norintiems diskusiją stebėti iš namų. Pačiame renginyje buvo laikomasi visų įmanomų saugumo reikalavimų.
„Tikrai gyvename netikėtoje realybėje, apie kurią dar prieš kelis mėnesius nė nebūtume susimąstę, - pasakoja „Suprasti madą“ vadovas ir įkūrėjas, mados analitikas Arnoldas Remeika. – Be abejo, neatsitiktinai pasirinkome ir diskusijos temą – juk visiškai kitoje, iššūkių ir galimybių kupinoje realybėje atsidūrė ir mados pramonės dalyviai, nesvarbu kaip jie bebūtų su ja susiję – kaip kūrėjai, gamintojai, pardavėjai ar tiesiog kaip eiliniai mados vartotojai. Pandemija palietė visus.“
Apie tai, kokias transformacijas jau patyrė ir dar patirs mados pasaulis, diskutavo „Suprasti madą“ mokymų dėstytojai ir projekto socialiniai partneriai: mados tendencijų prognozuotoja Marija Palaikytė, stilistė, mados antropologė Miglė Kazėnaitė, mados prekės ženklų konsultantė Deimantė Bulbenkaitė, restoranų konsultantė, someljė, tinklaraštininkė Urtė Mikelevičiūtė, mados fotografė, komunikacijos strategė Vika Paškelytė, futuristė ir švietimo vizionierė, Socialinių mokslų kolegijos įkūrėja Gabija Skučaitė ir fotografas, verslininkas Tomas Brazinskas.
Visi drauge priėjo išvados – COVID-19 neabejotinai yra stipriai madą, jos pramonę ir kiekvieną mūsų, mados vartotojų, pakeitęs fenomenas, tačiau visi pokyčiai tik į gerą, nes šiomis aplinkybėmis kiekvienas turime galimybę permąstyti situaciją, prie jos kūrybingai prisitaikyti ir pasistengti ja mėgautis.
„Viskas keičiasi, ir tai absoliučiai neišvengiama. Dabartinė pandemija – tai dar vienas didelis išbandymas, bet kartu ir didelis atradimas, absoliučiai unikali patirtis, todėl mėgaukitės. Supraskime, kad gyvename ypatingai įdomiu laiku ir apie mus statys filmus, apie mus rašys knygas, ir mes esame tie žmonės, kurie visa tai patyrė!“, - ragino mados analitikė M. Palaikytė, „Suprasti madą“ projekte dėstanti nuo pat projekto pradžios.
Pasak „Suprasti madą“ vadovo A.Remeikos, kitokią realybę ir didelę transformaciją patiria ir jo vadovaujamas projektas, kuris pandemijos įkarštyje mados entuziastams pasiūlė dar daugiau ir dar įvairesnių mokymų programų ne tik profesiniam tobulėjimui, bet ir tiesiog prasmingam laisvalaikiui ir malonumui.
„Šis sezonas mums – pats didžiausias ir ambicingiausias, - apie 2018-aisiais startavusį edukacinį projektą kalba jo vadovas A.Remeika. – Nuo mokymų apie mados užkulisius ir asmeninio stiliaus kūrimą pajudėjome prie platesnių temų, kurios svarbios visiems intelektualams – pagaliau kalbame apie autentišką gyvenimo būdą, kultūrą, net šiuolaikinį meną! Be to, prisiderindami prie kitokios realybės ir jau pavasarį sėkmingai išbandę nuotolinio mokymosi platformas, nuo šio rudens kone visus savo mokymus ir renginius keliame į virtualią erdvę.“
Nuo savo pradžios, „Suprasti madą“ jau surengė per penkiasdešimt įvairių mokymų, paskaitų ir master klasių, o renginiuose jau apsilankė per pusantro tūkstančio žmonių. Projekte nuolat dėsto apie penkiolika lektorių, o jų gretas šį sezoną papildė vakar diskusijoje dalyvavusios U.Mikelevičiūtė ir V.Paškelytė, taip pat žinoma grožio ekspertė, kelių knygų autorė Olesia Žuravliova, meno kritikė ir Šiuolaikinio meno centro parodų kuratorė Neringa Bumblienė.
„Liekame ištikimi savo misijai – pasitelkdami savo ir kitų industrijos profesionalų patirtį, dalinamės žiniomis, auginame kompetencijas ir kartu kuriame sąmoningą mados entuziastų bendruomenę“, - naujojo „Suprasti madą“ sezono atidarymo renginyje kalbėjo projekto įkūrėjas A.Remeika.
Renginyje vakar be jau minėtų pavardžių dalyvavo gausus būrys mados pasaulio asmenybių – dizaineriai Giedrius Paulauskas, Kristina Kruopienytė, Diana Paukštytė, Vida Strasevičūitė, mados redaktorė Justė Kubilinskaitė, juvelyrė Ernesta Statkutė-Kerpienė, mados ir gyvenimo būdo influencerė Inga Žuolytė, maisto tinklaraštininkė Eglė Tranaitė, mados versle dirbančios Meda Jonaitytė ir Erika Paulė, kiti mados, grožio ir gyvenimo būdo ekspertai.