Šv. Kotrynos bažnyčioje – „Mados infekcijos“ finišas: L.Larionovos sugrįžimas, skardinės ir meškinas

„Mados infekcija / Eglės Sabaliauskaitės nuotr.
„Mados infekcija / Eglės Sabaliauskaitės nuotr.
Šaltinis: Pranešimas spaudai
A
A

Subtilaus spalviškumo užlieta, po barokiniais Šv. Kotrynos skliautais įvyko antroji, 26-ąjį kartą vykusi „Mados infekcijos“ diena. Trumpiausias podiumas, gigantiška pakyla, monumentali veidrodinė akis ir gausiais aplodismentais palydėti dizaineriai: Lilija-Klim Larionova, Nansen Capici, Adelė Burokaitė, Marija Petraitytė, Ula Aleksandravičiūtė ir Raimedas Latvys.

Šeštadienis – kontrastams, absurdo elementams ir baltiškoms šaknims

Gegužės 18-ąja, minimalizmą, eklektiką ir drąsius sprendimus ant podiumo derino, iš Italijos į Lietuvą sugrįžusi Lilija Klim-Larionova.

„Manau derindama, atrodytų nesuderinamus dalykus, galiu atrasti kažką nauja. Derinti suderinamus dalykus man asmeniškai niekada nebuvo įdomu, ši kolekcija – ypatingai kontrastinga, bet kartu ir labai apgalvota“, – intrigavo L.Klim-Larionova, šeštadienio pavakarę pristačiusi savo naujausią kolekciją „Distance Self Defence“.

„Mados infekcija
„Mados infekcija / Eglės Sabaliauskaitės nuotr.

Sėkmingą savo šachmatų partiją sužaidęs „Injekcijoje“, savo sėkmę šį šeštadienį kartojo ir italas Nansen Capici. Kolekcijoje dizaineris apnuogino savo paranoją ir socialines baimes, kurios gali išvirsti net į košmarus, o kaip mados komunikacijos įrankį Nansen naudojo šachmatų žaidimą, simbolizuojantį iššūkį, kuriame jis susiduria tiek pats su savimi, tiek su kitais.

„Mados infekcija
„Mados infekcija / Eglės Sabaliauskaitės nuotr.

Konceptualią drabužių kolekciją pristatė dizainerė Marija Petraitytė, „Samanų šalies gyventojai“ atspindėjo senovės baltų genčių elementus bei futuristinės mados dizaino kontekstą.

„Ikoniniai motyvai kaip saulė, mėnulis, vilkas, pakalnutės, žalčiai įkvėpė kolekcijos kūrimo procesus, tiek naratyvines linijas drabužiams, tiek papuošalams. Kolekcijoje išlaikomas rafinuotumas, organinių linijų kirpimai, skulptūriškos formos. Pristatyta kolekcija įkvėpta praeities, bet egzistuojanti ateityje“, – dalinosi mintimis Marija.

Ši kolekcija pristatyta skambant gyvai atliekamiems, vokalisto Vaido Bartušo liaudies dainų motyvams bei Igno Juzoko valdomų sintezatorių garsams.

„Mados infekcija
„Mados infekcija / Eglės Sabaliauskaitės nuotr.

Šeštadienio vakarą, ant „Mados infekcijos“ podiumo skleidėsi ir jėgos aitvarai. Savo gyvenimo dalimi bei vasariškomis patirtimis dalinosi „Injekcijoje“ komisiją sužavėjusi, Vilniaus dailės akademijos studentė Ula Aleksandravičiūtė. Ji mėgsta kaituoti, kurti ir laiką leisti gamtoje, todėl ir jos kolekcija – „Vėjo nublokšti“ perteikė ne tik laisvės jausmą, jaunatviškumo dvasią bet ir stebino struktūromis, nes visi kolekcijos modeliai sukurti – iš senos kaitavimo įrangos.

„Mados infekcija
„Mados infekcija / Eglės Sabaliauskaitės nuotr.

Lietuviško kurorto poilsiautojų gyvenimą metaforiškai su gyvūnais lygino Vilniaus dailės akademijos absolventas Raimedas Latvys.

„Siekiu atspindėti visuomenės konformizmą, vartojimo kultūrą ir trumpalaikių malonumų siekį, prarandant tikrąją gyvenimo prasmę. Remiuosi Franco Kafkos „Metamorfoze“, kuri užkoduojama drabužių konstrukcijose, audiniuose bei kolekcijos režisūriniuose sprendimuose“, – mintimis dalinosi Raimedas.

„Mados infekcija
„Mados infekcija / Eglės Sabaliauskaitės nuotr.

Kolekcijos modeliuose panaudotos alaus skardinės bei gyvūnų kūno formos, atkartojamos trimatėse drabužių konstrukcijose. Tarp kolekcijos modelių buvo galima išvysti ir šypseną keliantį, podiumu vaikščiojantį meškiną.

Dvi dienas trukusi, 26-oji „Mados infekcija“ baigėsi – aleliuja!

„Mados infekciją“ remia Lietuvos kultūros taryba, Vilniaus miesto savivaldybė.

Fotogalerija: