Švietimo specialistė iš Taivano palygino tarptautines mokyklas: „Lietuva žengia koja kojon su pasauliu“

Pusantrų metų Kaune dirbanti švietimo specialistė iš Taivano palygino tarptautines mokyklas/Asmeninio archyvo nuotr.
Pusantrų metų Kaune dirbanti švietimo specialistė iš Taivano palygino tarptautines mokyklas/Asmeninio archyvo nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Kaip ugdyti savo vaikus, kad jie taptų ateities lyderiais ir lengvai integruotųsi multikultūrinėje aplinkoje? „Šiandienos mokiniams reikalinga mokymo programa, atspindinti XXI amžiaus aktualijas: skatinanti juos būti atvirais, tolerantiškais ir bendradarbiaujančiais individais,“ – įsitikinusi iš Taivano į Lietuvą atvykusi ir jau pusantrų metų Kaune gyvenanti tarptautinio švietimo specialistė Julie Ly Chu.

Julie Ly Chu yra tarptautinio švietimo specialistė, augusi tarp Taivano, Tailando ir Jungtinės Karalystės. Būdama 9-erių, kartu su šeima persikėlė gyventi į Tailandą, kur mokėsi tarptautinėje Tailando Amerikos, vėliau – Tailando D. Britanijos mokykloje. Sukaupusi solidžią tarpkultūrinių mokslų patirtį, studijų metais Julie nesunkiai įsiliejo į britišką bendruomenę Oksfordo universitete, kur baigė Švietimo tyrimų bakalaurą, vėliau mokslus tęsusi Bristolio universitete, Švietimo konsultavimo magistro studijose.

Šiuo metu tarptautinių programų koordinatore Erudito licėjuje dirbanti Julie tvirtina, kad ši Kaune veikianti privati mokykla eina koja kojon su tarptautinėmis mokyklomis, kuriose jai teko studijuoti ir dirbti. Keliaudama po skirtingas šalis ir ugdymo įstaigas specialistė sakosi pastebėjusi stiprias tarptautines mokyklas vienijančius 4 pagrindinius aspektus: pasirengimas šio amžiaus pasauliui be sienų, emocinio intelekto ugdymas, subalansuotas mokyklos gyvenimas bei įtraukiančios popamokinės veiklos ir, žinoma, profesinės anglų kalbos ugdymas.

Pusantrų metų Kaune dirbanti švietimo specialistė iš Taivano palygino tarptautines mokyklas/Asmeninio archyvo nuotr.
Pusantrų metų Kaune dirbanti švietimo specialistė iš Taivano palygino tarptautines mokyklas/Asmeninio archyvo nuotr.

Pasiruošimas XXI amžiaus pasauliui be sienų

„Tarptautinės mokyklos dažniausiai naudoja tarptautines mokymo programas, pavyzdžiui, Cambridge Assessment International Educationar International Baccalaureate(IB, Tarptautinis Bakalaureatas). Tai visame pasaulyje pripažintos programos, skatinančios pažinti kitas kultūras. Mokydamiesi kartu su iš kitų šalių atvykusiais mokiniais ir mokytojais, vaikai ne tik patiria kultūrų įvairovę, bet ir įgyja pasitikėjimo savimi bendraudami su kitų kultūrų atstovais. Tarptautinių mokyklų mokiniai dažnai pažymi, kad mokymasis kartu su užsieniečiais jiems padėjo geriau suprasti ir vertinti įvairialypį pasaulį,“ – sako Julie.

Emocinis intelektas

Kultūrų ir žmonių skirtumai – svarbus tarptautinių mokyklų akcentas. Prisimindama savo patirtį multikultūrinėse mokyklose, Julie sako anksti pajutusi pasaulyje egzistuojančius kultūrinius skirtumus, ir neabejoja, kad tai padėjo augti jos emociniam intelektui.

„Mokymasis tarptautinėje mokykloje padeda vaikui užmegzti ilgalaikius ir tvarius santykius su klasiokais iš kitų šalių. Kiekvieną dieną bendradarbiaudamas su kitų tautybių bendraklasiais, vaikas išmoksta įveikti tokius kasdienius iššūkius kaip kalbos barjeras ar socialinė integracija. Vaikas mokosi empatijos ir tolerancijos, o kartu ima labiau pasitikėti savimi, tampa nepriklausomas ir labiau subrendęs,“ – sako Julie.

Pusantrų metų Kaune dirbanti švietimo specialistė iš Taivano palygino tarptautines mokyklas/Asmeninio archyvo nuotr.
Pusantrų metų Kaune dirbanti švietimo specialistė iš Taivano palygino tarptautines mokyklas/Asmeninio archyvo nuotr.

Subalansuotas mokyklos gyvenimas

Dar vienas tarptautinių mokyklų išskirtinumas, kurį keliaudama po pasaulį pastebėjo Julie, yra nestandartinių popamokinių veiklų gausa: jų tikslas – padėti vaikams atrasti ir auginti savo asmenybę bei tapatybę. Kaip pavyzdį Julie pateikia popamokines veiklas Kaune: viešasis kalbėjimas, žurnalistikos klubas, Jungtinių Tautų modulis, robotika ar socialinės verslininkystės klubas išlaisvina vaikų kūrybą ir padeda mokiniams ugdyti unikalią vaizduotę.

„Kai vaikai įgyja naujų kompetencijų ir puoselėja naujai atrastus talentus, jie ne tik ima labiau pasitikėti savimi, lavina saviraišką, bet tuo pačiu sumažėja elgesio problemų. Įdomios popamokinės veiklos padeda ugdyti koncentraciją, vystyti bendradarbiavimo, problemų sprendimo ir kritinio mąstymo įgūdžius,“ – sako ji.

Didesnės galimybės ateityje

„Man atrodo, kad geriausia dovana, kokią tėvai gali padovanoti savo vaikams, tai galimybė studijuoti arba dirbti tarptautinėse bendruomenėse įvairiose pasaulio šalyse. Tarkime, vaikas, gavęs tarptautinį anglų kalbos sertifikatą, jau bus įgijęs pranašumą, lyginant su kitais, ir didins savo galimybes dalyvauti pripažintuose tarptautiniuose projektuose, praktikose ar tarpkultūriniuose mainuose,“ – sako švietimo specialistė.

Julie tvirtinimu, nors anglų kalbos mokymasis yra svarbus bet kuriame amžiuje, vis dėlto mokytis reikėtų pradėti kuo anksčiau: jaunam žmogui, kuris žvelgia pirmiausiai į akademinį, o vėliau ir į darbo pasaulį, geros anglų kalbos žinios jau savaime tampa didele pridedamąja verte. „Šiandien darbdaviai ieško žmonių, kurie yra ne tik profesionalūs specifinėse srityse, moka užsienio kalbų, bet ir geba efektyviai bendradarbiauti multikultūrinėje aplinkoje. Tarptautinių mokyklų auklėtiniai gali jaustis užtikrinti ieškodami karjeros galimybių, nes šias savybes jie ugdo nuo mažumės,“ – įsitikinusi Kaune dirbanti tarptautinio švietimo specialistė.