Tarp dviračių madų tendencijų pristatymo svečių – verslininkas Žilvinas Grigaitis
Dviratis buvo išrastas kaip susisiekimo priemonė, bet šiandien jis tampa neatsiejama šiuolaikiško stiliaus dalimi. Bent jau taip tvirtina mados tendencijų prognozuotoja Marija Palaikytė bei dviračių žinovas Edvinas Paulauskas, antradienį pristatę vilniečiams naujausias dviračių mados tendencijas.
Prosport.lt susirinkę dviračių ir mados entuziastai pirmieji išbandė 2017 metų žymiausių pasaulio gamintojų naujienas – pasaulio topuose reitinguojamus dviračių modelius, be kurių savo kasdienybę jau sunkiai įsivaizduoja Romos, Londono, Berlyno ar Briuselio gyventojai.
Žinoma mados tendencijų prognozuotoja M.Palaikytė pripažįsta, kad dviratis tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio miesto gyventojo aksesuarų.
„Dinamiškoje miestų kultūroje požiūris į dviračius labai pasikeitęs. Dviratis jau seniai nebetik susisiekimo ar sporto priemonė, aktyvios gyvensenos ar jaunimo laisvalaikio praleidimo atributas. Dabar tai laisvės plačiąja prasme išraiška – individualaus stiliaus akcentas, galintis būti ir statuso simboliu,“ - tikina M. Palaikytė
Pasak jos, savitas aprangos būdas, eksperimentai netikėtais deriniais ir dviratis kalba apie žmogų, jo vidinę laisvę ir nevaržomą polėkį. Tarkime, moterys gali ir nori būti madingos, o štai vyrai verčiau būna stilingi. Stilius nepavaldus kas sezoną besikeičiančioms madoms, tačiau nėra joms abejingas. Moderniam miesto žmogui svarbi vidinė ir išorinė harmonija, įvaizdis, šalia kurio ir dviratis tampa neatsiejama stiliaus detale, o neretai pagrindiniu jo akcentu.
Dviračių ekspertas Edvinas Paulauskas, pristatydamas Taivane vykusios pasaulio dviračių parodos „Taipei International Cycle Show 2017” naujienas, pabrėžė, kad pasauliniai dviračių mados diktatoriai vis garsiau kalba ne tik apie technologines naujoves, sudėtingus sprendimus, bet ir apie dizainą, spalvą, akcentuoja dviratį kaip individo socialinės raiškos priemonę.
Taivane išryškėjo pagrindinė 2017 metų tendencija: stengiantis išvengti vizualinio triukšmo, vyrauja ramios, nuosaikios spalvos disonuojančios su vis ryškesne dviratininkų apranga. Pasaulio dviračių gamintojai akcentuoja harmoniją ir tvarumą. Toliau karaliauja turkio spalva, ypač būdinga italų dviračių gamintojams. Kažkada nužengusi nuo rūbų ar aksesuarų ant dviračių, turkio arba unikalioji Celeste (ital. čeleste) spalva yra naujai prabilusi klasika, atpažįstama iš Romos ar Milano gatvių, mūsų miestus pripildo romantikos dvasia.
Praktiškieji sulankstomi dviračiai nėra naujiena, tačiau naujos kartos miesto mažyliai stebina techninėmis charakteristikomis: itin tvirti, lengvai sulankstomi, puikiai pritaikomi prie dviratininko ūgio ir mažai sveria – 10-12 kg – tinka ne tik vežti automobiliu, troleibusu, bet ir skristi lėktuvu. Modernaus miestiečio rūpestis mažiau teršti gamtą automobiliu yra vienas iš įkvėpimo šaltinių sulankstomų dviračių gamintojams.
Europos didmiesčių gyventojai jau pripažįsta, kad galimybė derinti dviračio malonumą ir elektrinio variklio patogumą yra miestų ateitis. Italijos gamintojai čia vėl nepralenkiami, nes šimtai tūkstančių italų nebeįsivaizduoja kasdienės kelionės į darbą be elektrinio dviračio. Ypač žaviai atrodo jaunos italės, derinančios romantiškus ar klasikinio stiliaus rūbus su būtinu dviratininko šalmu, be didelių fizinių pastangų įveikiančios įkalnes. Gamintojai prognozuoja elektrinių dviračių šuolį dėl infrastruktūros plėtros, prieinamos kainos, galimybių lengvai ir greitai įveikti transporto grūstis.
Į miestų gatves atrieda dviračiai, kurių gamyboje naudojami profesionalių sportinių dviračių technologiniai sprendimai. Devintajame dešimtmetyje į dviračių rinką įsiveržę kanadiečiai ir toliau dirba miesto dviračiui pritaikydami profesionalių dviračių elementus. Pavyzdžiui, rėmo gamybai naudoti plieno ir aliuminio lydynių technologijas arba anglies pluoštą. Vis labiau miesto dviračių kūrime susilieja inžinierių, konstruktorių ir profesionalių dviratininkų pastangos – nyksta riba tarp sportui ir miestui skirto dviračio.