Tarp vilniečių dizainerių ir profesionalaus fotografo kilęs konfliktas atskleidžia juodus kūrybinių dirbtuvių užkulisius
„Fotogenijai“ Naglis Bierancas ir Simona Bekupė per savo gyvavimo metus atliko nesuskaičiuojamą galybę fotosesijų. Fotografuodami muzikantus, aktorius, modelius, dizainerius ir jų darbus jie užsitarnavo pagarbą ir tapo itin trokštami garsenybių tarpe. Tačiau vieni iš nuolatinių klientų neseniai fotografams užkūrė tikrą pirtį. Dizaineriai Kristina Valančiūtė ir Danas Zinkevič sako, kad N. Bierancas nesugebėjo atlikti darbo tinkamai, kai tuo tarpu kita pusė stebisi užsakovų įžūlumu ir pareiškimais.
„Per tiek metų tokių cirkų nebuvo. WELCOME to (sveiki atvykę) HOUSE OF KIKIMARA“, – pasakojimą pradeda Naglis Bierancas.
Dizainerių duetas Kristina Valančiūtė ir Danas Zinkevič, sukūrę prekinį drabužių ženklą „House Of Kikimara“, kurį laiką bendravo ir buvo vieni iš nuolatinių „Fotogenijų“ klientų. N. Bieranco teigimu, užsakovai visuomet prašydavo darbą atlikti už kuo mažesnę pinigų sumą. Atsilygindami jie žadėjo „užtarti“ fotografus geru žodžiu, visuomet į juos kreiptis dėl užsakymų.
Paskutiniosios fotosesijos metu padaryti kadrai įplieskė į viešą erdvę patekusį abiejų pusių konfliktą.
„Gavęs žinutę iš Dano, patikslinau detales, laiką, vietą, kainą. Jis parodė studijinius pavyzdžius, paaiškino, ko nori. Nusprendėme dirbti. Fotosesijoje dalyvavo stilistų pora, vienas profesionalus modelis, operatorius bei aš. Kol Danas karštais klijais baiginėjo prie savo kurtų drabužių pritaisyti detales, aš su kitu fotografu (jam priklauso studija) reguliavome apšvietimą ir pagal pageidaujamus pavyzdžius ruošėme modelius“, – pasakojo N. Bierancas.
Po fotosesijos „House Of Kikimara“ ženklo įkūrėjai pareikalavo visų fotosesijos kadrų. Susitarta buvo tik dėl 6-8. Iš pradžių pažadėjęs atsiųsti viską, Naglis vėliau persigalvojo ir abejodamas užsakovų pažadais nuotraukų niekur neviešinti, nusiuntė tik juos tenkinusius galutinius kadrus.
„Neretušuotų kadrų fotografai dažniausiai nedalija. Kadangi jie buvo pastovūs klientai, pasakiau, kad kadrus gaus. Vėliau parinkau nuotraukas, dėl kurių buvo susitarta, ir nusiunčiau jiems. Sulaukiau komentarų: „Nuimk siūlą ten, modeliui plaukus nuo rūbų, žodžiu, eiliniai procesai. Gavau ir priminimą dėl neretušuotų kadrų. Išgirdus, kad jie uždėję savus filtru keletą gali panaudoti savo „Instagram“ paskyroje, nusprendžiau susilaikyti ir nusiunčiau tik retušuotas nuotraukas“, – Žmonės.lt sakė fotografas.
Atsisakius dizaineriams duoti visas fotografijas, Naglis sulaukė atsakymo, kad pinigų jie šiam nemokės. 150 eurų – tiek fotografas prašė už darbą.
Susisiekus su Kristina Valančiūte, ši nusprendė netylėti: „Dažniausiai dirbdavome su Simona. Tačiau šį kartą ji neturėjo laiko. Danas susisiekė su Nagliu. Susitarėme dėl aštuonių kadrų. Paklausėme dėl fotostudijos, šie jos neturėjo. Patys užsakėme bei parinkome vietą, susiradome modelius, vizažistą. Fotosesijos dieną pastebėjome, kad Nagliui nelabai patiko, jog viską filmavo operatorius. Pirmiausia man įstrigo tai, kad atvykęs į studiją Naglis nemokėjo sureguliuoti šviesų. Į pagalbą pasikvietė studijos savininką.
Aprengtas modelis kurį laiką nežinojo, ką daryti, nes Naglis tiesiog sukinėjosi ant kėdės ir nieko neveikė. Paruošti pavyzdžiai buvo skirti fotografui lengviau suprasti idėją, tačiau tai tikrai nereiškė, jog viskas turi būti identiška. Taip, aš parinkau keletą kadrų ir sutikau, kad tokie galimi kaip vienas iš variantų. Tik tikėjausi ir kažko kito.
Turėjome atsistoti N. Bierancui už nugaros ir aiškinti, ką daryti. Nejau fotografo darbas tik nuspausti fotoaparato mygtuką? Jis nepasiteiravo pagrindinių dalykų. Kur naudosime nuotraukas? Ar modelis turėtų matytis visu ūgiu? Koks turėtų būti apšvietimas?
Peržiūrėdami nuotraukas pastebėjome, kad kadrai identiški. Atsiuntus vieną fotorinkinį jame modelis buvo su nukirsta koja. Neretušuotų nuotraukų norėjome todėl, nes neradome sau tinkamų tarp to, ką jis siūlė. Kalbant apie pinigus... Paprašėme išrašyti sąskaitą, o jis mus išvadino ubagais. Galiausiai Naglis pasakė, jei jums nepatinka – nenaudokite nuotraukų ir nemokėkite pinigų. Tačiau patys investavome į modelius, studiją, makiažą. Rezultatas – nulinis. Tai kodėl jis širsta? Nes ne iki galo atliko savo darbą?"
K. Valančiūtė, kritikuodama N. Bieranco darbą, pabrėžė, kad juoda katė tarp jų su „Fotogenijais" perbėgo ne kartą, tačiau toks didelis konfliktas į viešumą iškilo tik dabar. Anot jos, nusileisti nei ji, nei Danas nenorėjo tik dėl to, kad nebuvo išgautas jų trokštamas rezultatas.
Pats Naglis tikino, jog viskas ėjosi gerai iki kol jis nesutiko atiduoti to (neretušuotų kadrų), dėl ko nebuvo susitarta.