Tarptautinė spauda susidomėjo 15min.lt atskleistu „Eurovizijos“ balsų pirkimu

Eurovizijos balsų pirkėjai atsivežė lagaminėlį eurų / 15min.lt nuotr,
Eurovizijos balsų pirkėjai atsivežė lagaminėlį eurų / 15min.lt nuotr,
Šaltinis: 15min.lt
2013-05-20 14:21
AA

Tarptautinė spauda susidomėjo 15min.lt žurnalistų tyrimu, atskleidusiu, kad puikūs Azerbaidžano dainininkų rezultatai „Eurovizijos“ konkurse galėjo būti ne tiek geros dainos ir jos atlikėjo Farido Mamadovo nuopelnas, kiek koordinuotos ir brangios kampanijos rezultatas.

Įtarimų, kad kai kurios šalys tarptautiniame dainų konkurse žaidžia ne visiškai švariai, būta jau seniai, tačiau iki šiol nieko nebuvo galima įrodyti.

Pasak 12points.tv, Nyderlanduose veikiančio „Eurovizijos“ gerbėjų portalo, Azerbaidžano sėkmė ir seniau kėlė abejonių. Pernai, po Baku vykusio konkurso, kuriame triumfavo Švedijos atstovai, 12points.tv išanalizavo ankstesnių konkursų balsavimo rezultatus ir pastebėjo, kad Azerbaidžano dainos labiau „patinka“ mažai gyventojų turinčioms šalims arba ten, kur „Eurovizija“ nėra labai populiari. Pavyzdžiui, Malta trejus metus iš eilės aukščiausius taškus skyrė būtent šiai šaliai.

Didžiausias Švedijos dienraštis „Aftonbladet“ taip pat susidomėjo 15min.lt tyrimu (žiūrėkite per visą Europą pasklidusį VIDEO).

„Eurovizijos“ konkurso vadovas Jonas Ola Sandas laikraščiui sakė, kad organizatoriai neretai sulaukia panašių kaltinimų, tačiau dažniausiai nebūna įrodymų jiems pagrįsti.

Jis sakė nematęs Vilniuje nufilmuotos medžiagos, kurioje užfiksuota, kaip du rusakalbiai vyrai siūlo pinigus studentams, kad šie balsuotų už Azerbaidžano atstovus. Vis dėlto dažniausiai tokie vaizdo įrašai būna sufabrikuoti, tvirtina J.O.Sandas.

„Nemačiau įrašo, todėl negaliu komentuoti. Bet mes turime gerą sistemą ir esu tikras, kad ji veikia. Neturime pagrindo manyti, kad kas nors sukčiavo“, – švedų dienraščiui tvirtino „Eurovizijos“ vadovas.

Daugiausia dėmesio 15min.lt tyrimas sulaukė rusakalbėje žiniasklaidoje Rusijoje, Azerbaidžane, Armėnijoje, Ukrainoje, Baltarusijoje ir kitur.

Naujienų portalą15min.ltcituojaNews.am,Pan-armenian.net,„Amenia Today“,„Ararat Online“ir kiti portalai.

Atsaką davė ir azerbaidžaniečiai. Socialiniuose tinkluose ir komentaruose azerbaidžaniečiai tvirtina, kad ši istorija – viso labo Armėnijos provokacija, o 15min.lt – proarmėniška žiniasklaidos priemonė.

Sekmadienį ir pirmadienį vyko tikras virtualus karas tarp šių dviejų kaimyninių šalių, tarp kurių jau seniai tvyro įtampa.

Kai kurie Azerbaidžano leidiniai, pavyzdžiui, haqqin.az atvirai apkaltino 15min.lt falsifikacija ir užsakymo vykdymu. „Nepakenktų pagalvoti ir apie savo reputaciją, – lietuviškam naujienų portalui linki pasipiktinęs straipsnio autorius Akperas Gasanovas. – O 15min.lt reputacija po tokio atviro ir primityvaus melo tokia, kad lieka tik apie gėjų paradą rašyti.“  

„Kaip perkami balsai „Eurovizijoje“ – žurnalistinis tyrimas“, – cituodama 15min.lt medžiagą rašo „Komsomolskaja pravda v Ukraine“. „Be papirkimo „Eurovizijoje“ laimėti neįmanoma“, – antrina „Belorusskije novosti“. „Lietuvoje buvo perkami balsai“, – rašo Latvijos portalas „Apollo“. „Azerbaidžanas nusipirko antrą vieta „Eurovizijoje“, – skelbia Rusijos portalas Rosbalt.ru.

Skandalinga istorija susidomėjo ir užsienio televizijų kanalai. 15min.lt sulaukė prašymų leisti panaudoti slaptai nufilmuotą medžiagą.

Prokuratūros tyrimui nėra pagrindo

Lietuvos generalinės prokuratūros atstovė Elena Martinonienė pirmadienio pavakarę 15min.lt teigė, kad „šiuo metu nėra pagrindo ikiteisminiam tyrimui“ dėl viešoje erdvėje paskelbtos informacijos apie „Eurovizijos“ žiūrovų balsų pirkimą.

Prokuratūros atstovė minėjo, kad 15min.lt paskelbta informacija Lietuvos prokuratūroje buvo įvertinta, tačiau pareigūnai bent kol kas neįžvelgia, dėl ko reikėtų kelti bylą. Pasak E.Martinonienės, galimai neskaidrus „Eurovizijos“ žiūrovų balsavimas gali būti europiniu mastu aktuali problema, todėl neatmetama galimybė, kad tam tikrų institucijų atstovai gali imtis kai kurių priemonių.