Tarptautiniame dizaino konkurse sidabrą laimėję lietuviai atskleidžia, ko reikia išskirtiniam dizainui sukurti

Alina Vengalytė / Organizatorių nuotr.
Alina Vengalytė / Organizatorių nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Šįmet vienas didžiausių, daugiau nei 40 000 profesionalų suburiančių tarptautinių dizaino konkursų „A’ Design Award & Competition“ lietuviams ir vėl buvo sėkmingas. Deivido Šliažo ir Alinos Vengalytės dueto sukurtas išskirtinis pakuotės dizainas iškovojo sidabrą. Pasak kūrėjų – tai ilgas ir nuoseklus darbas, kuris buvo pastebėtas ir įvertintas. O šiam išvysti dienos šviesą prireikė daugiau nei pusmečio.

„Making Sense Studio” įkūrėjų teigimu, įsimintini maketai kuriami ypatingiems produktams. Šį kartą – tai „Kauen Craft” tikrą lietuvišką istoriją ir papročius menantis gėrimas. Jo etiketėje galima pastebėti žmogaus evoliuciją, o pagrindiniais akcentais tapo technologijos, mokslas ir „steampunk” stilius, duodantis ypatingo žavesio.

Išskirtiniams gėrimams norėjome sukurti išskirtinį dizainą. Nusprendėme sujungti žmogaus ir alaus evoliuciją. Mus įkvėpė žmogaus evoliucijos teorija, teigianti, jog žmogus kilo iš beždžionės.

Pakuotės dizainas / Organizatorių nuotr.
Pakuotės dizainas / Organizatorių nuotr.

Kiekvienas kolekcijos skonis turi unikalų veikėją. Žiūrint į jį, sunku pasakyti ar tai beždžionė, ar žmogus, pakvaišęs išradėjas ar vakarėlių mėgėjas, drovuolis ar mėgstanti akibrokštus asmenybė. Tam pasitarnauja „steampunk” elementai, kurie ištrina ribas tarp tikrovės, faktų, mokslo, fantastikos ir magijos”, – dėstė A. Vengalytė.

Kaip pasakojo dizaineriai, galutiniam rezultatui pasiekti buvo suburta savo srities ekspertų komanda. Dizaino projektas buvo vystomas studijoje: nuo pirminės idėjos, iliustracijų, paruošimo spaudai iki produkto fotosesijos. Fotosesijai panaudotos įkvepiančios, mistinės skulptūros, kurias sukūrė menininkas Artūras Tamašauskas.

Pakuotei buvo pasirinktas „nordic” stiliaus skaidraus stiklo butelis, juodu vašku užlietas korko kamštis. Etiketės atspausdintos fleksografiniu būdu, kai kurios detalės paryškintos iškilia šilkografija bei metalizuota spauda. Pačių Apes & Humans“ produktų procesas buvo pakankamai ilgas. Nuo pirmųjų dizaino eskizų iki realių produktų gamybos praėjo daugiau nei pusė metų.

Deividas Šliažas / Organizatorių nuotr.
Deividas Šliažas / Organizatorių nuotr.

Tačiau, esame patenkinti pasiektu rezultatu. Jį vertino 209 dizaino, mokslo, architektūros, žiniasklaidos, verslo ir kitų sričių profesionalų komisija. Kiekvienas komisijos narys įvertino pateiktus dizainus 100 balų sistemoje, pagal įvairius kriterijus. Pradedant pačiu dizainu, funkcionalumu, inovatyvumu, prezentacija, technologijomis. Bene visur sulaukėme aukščiausių įvertinimų”, – džiaugėsi D. Šliažas.

Anot kūrėjų, Lietuvoje kuriami dizainai iš ties geri. O verslininkų požiūris į tokio tipo investicijas kinta. Tai lemia ir jaunų, naujos kartos vadovų vedamų prekinių ženklų atsiradimas rinkoje. Šie renkasi kiek agresyvesnius, modernesnius sprendimus, kurie leidžia išsiskirti ir atrodyti kitaip. Tiesa, neišvengiama ir klaidų.

„Verslininkai žino, jog jų produktas lentynose konkuruos ne tik su kitu Lietuvos prekiniu ženklu, bet, visai tikėtina, ir su kitų, daug galingesnių šalių gamintojais. Vienas iš sprendimų – stipri pakuotė, kurios dėka kuriamas visas identitetas ir produkto išskirtinumas lentynose. Tačiau yra ir dalis verslininkų, kurie vis tik dar „nepribrendo” prie kito požiūrio į pakuotės dizaino kūrimo procesą. Vis tik, manau, kad situacija gerėja. Vien tai, kad Lietuvoje yra daugiausiai pakuotėse specializuojančių agentūrų Baltijos šalyse, rodo augančią rinką.

Pakuotės dizainas / Organizatorių nuotr.
Pakuotės dizainas / Organizatorių nuotr.

Na, o jei norite išvengti klaidų, visuomet atminkite: „mažiau yra daugiau”. Pirmiausia, prieš pradedant kūrybinius darbus, atlikite analizę ir išsiaiškinkite, kaip save pristato konkurentai, Taip sužinosite, ką padaryti, kad Jūsų produktas „nepaskęstų” parduotuvės lentynoje. Antra, kuriant dizainą, aklai nesivadovaukite vienu dabar populiariu dizaino stiliumi, spalvine gama, o atsižvelkite kokiam produktui, kokiai auditorijai jis yra skirtas. Ieškokite būdų, kaip padaryti pakuotę unikalia, o ne įsiliejančia į bendrą masę. Taip pat labai gerai apgalvokite, kokią informaciją norite perduoti pakuotės pagalba: neperkraukite nereikalingu kiekiu informacijos, ypač reprezentacinėje dalyje. Kitaip sakant, saikingumas – turi būti Jūsų pasirinkimas, kuris ir Jums atneš sėkmę”, – patarė D. Šliažas ir A. Vengalytė.