„Taste of America“ vakarėlyje – gurmaniškoji Amerikos virtuvės pusė ir garsių keliautojų istorijos
Ketvirtadienio vakarą Amerikos prekybos rūmai (American Chamber of Commerce) savo nariams bei kviestiniams svečiams sostinėje surengė renginį „Taste of America“, skirtą Amerikos kultūros pažinimui. Vakaro metu buvo paneigtas mitas, kad amerikietiško maisto kultūroje dominuoja tik greitas ir nesveikas maistas.
Renginyje dalyvavo ir naujai kadencijai Lietuvoje paskirta JAV ambasadorė, Anne Hall, Amerikos prekybos rūmų Lietuvoje valdybos pirmininkas Tadas Vizgirda su žmona Renata, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė ir kiti.
Vakaro metu keliautojai Martynas Starkus ir Vytaras Radzevičius dalinosi patirtimi apie savo kelionių įspūdžius Amerikoje, o restorano „Dublis“ virtuvės meistras Deivydas Praspaliauskas renginio svečiams ruošė degustacinius amerikietiškus patiekalus.
„Ryškiausias kulinarinis nuotykis buvo, kai į Amerikos virtuvę norėjome įnešti lietuviško skonio. Nusprendėme, kad pagaminsime šaltibarščius. Pirmiausia, reikia produktų... Nuėjome į parduotuvę ir buvome apakę – ten yra viskas. Net virtą kiaušinį, kefyro radome nusipirkti! Visus produktus gavome.
Nuprendėme šį patiekalą pagaminti lauke. Praeiviai labai domėjosi mūsų rožiniu gaminamu skysčiu. Siūlėme paragauti, visiems patiko. Vienas ragautojas pasakė: „labai skanios salotos, tik padažo per daug“, – renginio metu kalbėjo V.Radzevičius ir M.Starkus.
„Taste of America“ renginio tikslas – supažindinti auditoriją su dar neatrasta amerikietiška kultūra per maistą ir gėrimus, kurie simbolizuoja tam tikrą miestą bei valstiją.
„Mitas, jog Amerikoje vyrauja yra tik greitojo maisto kultūra, todėl šio renginio metu stengiamės būti kūrybiškais ir atskleisti šiuolaikiškos bei gurmaniškos Amerikos virtuvės pusę“, – sakė American Chamber of Commerce valdybos pirmininkas, Tadas Vizgirda.
Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė 15min pasakojo, kad Amerikoje – gausu kokybiško maisto, o daugeliui Europos virtuvės šefų reikėtų pasimokyti iš amerikiečių.
„Amerikoje buvau ne kartą ir žinau to žemyno maisto kultūrą. Yra Amerika, yra Kalifornija ir yra geri restoranai. Mums tikrai yra ką iš jų pasimokyti ir jokiu būdu tai nėra vien tik mėsainiai. Jie turi aukšto lygio pasaulinę virtuvę su ypatingais skaniais ir desertais, ir patiekalais. Jie turi didelę rinką, ten visai kitas mastelis, todėl pasirinkimo apsčiai“, – teigė E.Šiškauskienė.
Paklausta, ką galvoja, kad Lietuvoje gausu greitojo maisto restoranų, E.Šiškauskienė teigė, jog tokį maistą renkasi jauno amžiaus žmonės, tačiau vėliau supranta, kad reikia valgyti sveikesnius, ilgesnes tradicijas turinčius patiekalus.
„Yra etapas, kai jauni žmonės labai mėgsta picą ir mėsainius. Iš tiesų, tai yra skanu, bet vėliau pradedi žiūrėti į tai, kas yra sveika. Džiaugiuosi, kad atsiranda įvairių alternatyvų, kai pavyzdžiui sumuštinukus daro ne ant duonos, o daržovės ar saldžios bulvės. Be abejo, kartais suvalgyti gerą burgerį ar glazūruotus šonkauliukus yra būtina, tačiau dabar žiūrima, kad maistas būtų sveikas. Žinoma, įvairovė yra gerai“, – pasakojo E.Šiškauskienė.
Renginyje dalyvavęs papuošalų kūrėjas Sigitas Praspaliauskas nėra buvęs Amerikoje, tačiau svajoja bent kelerius metus pagyventi Niujorke. Tačiau amerikietiško maisto kultūra Sigitui nėra svetima.
„Kiek turiu pažįstamų, buvusių Amerikoje, jie valgo tą greitą maistą, nes geras maistas ten yra labai brangus. Bet manau, kad galima ir greitą maistą pateikti sveikai. Lietuvoje tai gal laikinas dalykas. Buvo picos, meksikietiškas maistas, burgeriai... Lietuvoje yra labai siaura maisto kultūra ir daugelis nėra susipažinęs su pasaulio virtuve, todėl džiaugiuosi, kad ir mūsų šalyje atsiranda naujų vietų, kad ir amerikietiško maisto užeigų“, – 15min pasakojo S.Praspaliauskas.
Apie „Amerikos prekybos rūmus“
„Amerikos Prekybos Rūmai“, tarptautinė verslo organizacija, Lietuvoje veiklą pradėjo 1993 metais ir šiuo metu atstovauja daugiau nei 100 JAV kompanijų bei verslininkų dirbančių Lietuvoje. Asociacijos misija – atstovauti bendriems narių verslo interesams ir prisidėti prie verslo aplinkos gerinimo Lietuvoje.