„The Rooster Gallery“ Dubajuje pristatė intriguojantį projektą

„The Rooster Gallery“ stendas mugėje „Art Dubai 2021“
„The Rooster Gallery“ stendas mugėje „Art Dubai 2021“
Pranešimas spaudai
Šaltinis: Žmonės
A
A

Jungtiniuose Arabų Emyratuose vykstančios meno mugės „Art Dubai“ vardas  pasaulinėje žiniasklaidoje šiemet suskambėjo dar garsiau. Ji tapo viena pirmųjų tokių svarbių meno mugių, pandemijos laikotarpiu vykusių gyvai. Jaunąją menininkų kartai atstovaujanti Lietuvos galerija „The Rooster Gallery“ buvo viena iš 50 galerijų atrinkta ir pristatyta meno mugės lankytojams, kurių šiemet sulaukta 18 tūkst. ir tai buvo vienintelė galerija iš Baltijos šalių.

„Neįtikėtina, bet šiame renginyje buvo galima pajusti senojo gyvenimo pulsą  – susipažinti ir bendrauti su žmonėmis, matyti bei pristatyti menininkų kūrybą gyvai, ir jaustis saugiai tokioje minioje“, –  pasakoja „The Rooster Gallery“ vadovė Jurgita Juospaitytė-Bitinienė.

Renginio organizatoriai užtikrino nuolatinį dar nepaskiepytų dalyvių ir svečių testavimą, tinkamą patalpų dezinfekciją, lankytojų srautų valdymą ir kitas reikiamas priemones.

„The Rooster Gallery“ Dubajaus meno mugėje dalyvauja jau penktą kartą. Balandžio pradžioje vykusioje meno mugėje galerija pristatė menininko Tomo Daukšos projektą „The Bigfoot Project“.

Jurgita Juospaitytė-Bitinienė / „The Rooster Gallery“ nuotr.
Jurgita Juospaitytė-Bitinienė / „The Rooster Gallery“ nuotr.

T.Daukša (g. 1988) – jaunosios kartos menininkas, 2019 m. įgijęs menų daktaro laipsnį Vilniaus dailės akademijoje. Nuo 2009 m. aktyviai dalyvauja grupinėse parodose Lietuvoje ir svetur, surengė personalinių parodų. Kūryba pristatyta tarptautinėse šiuolaikinio meno mugėse ir pagrindinėse Lietuvos šiuolaikinio meno institucijose. 2013 m. T.Daukšai skirta Ary Stillmano stipendija.

Sniegažmogių projektą menininkas vysto nuo 2014 metų. Sniego žmogaus legendą pasirinkęs menininkas nagrinėja būseną tarp tikėjimo ir žinojimo bei kelia klausimą, kur yra riba tarp jų, kada žinojimas virsta tikėjimu ar galima tikėti, jei nežinai.

Tomo Daukšos projektas „The Bigfoot Project“
Tomo Daukšos projektas „The Bigfoot Project“
Tomo Daukšos instaliacijos fragmentas / „The Rooster Gallery“ nuotr.
Tomo Daukšos instaliacijos fragmentas / „The Rooster Gallery“ nuotr.

Menininkas Dubajaus mugėje sukūrė įtraukiančią ekspoziciją, kurios centrine figūra tapo kelių metrų aukščio „bigfoot‘o“ atvaizdas, o aplink jį buvo įkurdinti skirtingi skulptūriniai objektai bei instaliacijos, pasakojančios įvairias sniego žmonių gyvenimo istorijas, kviečiančias pagalvoti, kas formuoja mūsų tikėjimą tam tikrais dalykais ar reiškiniais. Lietuvių menininko projektas nepaliko abejingų mugės lankytojų. Pasak, renginio organizatorių, tai vienas daugiausiai fotografuotų ir socialinėse medijose ištransliuotų kūrinių.

Menininkas Tomas Daukša pristato savo kūrybą mugėje „Art Dubai 2021“ / „The Rooster Gallery“ nuotr.
Menininkas Tomas Daukša pristato savo kūrybą mugėje „Art Dubai 2021“ / „The Rooster Gallery“ nuotr.
„The Rooster Gallery“ stendas mugėje „Art Dubai 2021“
„The Rooster Gallery“ stendas mugėje „Art Dubai 2021“

Pasak J.Juospaitytės-Bitinienės, iš pirmo žvilgsnio šis projektas atrodo žaismingas ir visiems lengvai perskaitomas, tačiau dažnas lankytojas sužinojęs daugiau būdavo nustebintas ir dar labiau susižavėdavo T.Daukšos kūryba. Galerija ir jos pristatomas menininkas sulaukė daug dėmesio iš mugės lankytojų, kolekcininkų, kuratorių.

T.Daukša mugės metu sulaukė daug tarptautinės žiniasklaidos dėmesio, žinia apie jo projektą pasirodė tokiuose leidiniuose kaip „Harper‘s Bazaar Arabia“, „Canvas Magazine“, „Gulf news“, bei įvairiuose portaluose. Mugėje taip pat buvo filmuojama nauja BBC laida „Inside Dubai“. Toks susidomėjimas menininku tapo ir puikia Lietuvos meno ir kultūros reprezentacija. 

Šiemet meno mugė vyko naujoje lokacijoje – specialūs mugės paviljonai per porą savaičių buvo pastatyti „Dubai International Financial Centre“ teritorijoje. Mugės organizatoriai pasiūlė lankytojams ir papildomų programų – muziejų ekskursijų, privačių kolekcijų lankymų, lauko skulptūrų taką ir kt.. Vienoje jų, videoprogramoje, buvo pakviestas dalyvauti ir T.Daukša su savo videokūriniu „Bigfoot“, kuris buvo rodomas „Dystopia“ kategorijoje, greta garsios tarptautinės galerijos „Perrotin“ menininko Laurent Grasso kūrinio „Soleil Double“.

Tomo Daukšos instaliacijos fragmentas / „The Rooster Gallery“ nuotr.
Tomo Daukšos instaliacijos fragmentas / „The Rooster Gallery“ nuotr.