Tomas Ramanauskas: „Socialinė atsakomybė tapo mada“
Jei įmonės socialinė atsakomybė primena estetišką etiketę, kuri perklijuojama kas kelis mėnesius ar metus atsižvelgiant į laikmečio madas – tai nėra tikro socialiai atsakingo verslo požymis, įsitikinęs komunikacijos agentūros „New!“, ženklodaros studijos „Godspeed branding“ ir socialinių tinklų agentūros „SuperYou“ įkūrėjas ir kūrybingumo dėstytojas Tomas Ramanauskas.
Komunikacijos specialisto įsitikinimu, socialinė atsakomybė turi būti rimtas, ilgalaikis, pamatines įmonės vertybes atspindintis įsipareigojimas.
„Skamba keistai, bet socialinė atsakomybė tapo mada – neaišku, ar taip nutiko verslui ieškant lengvesnių būdų atkreipti dėmesį, ar dėl nuoširdžių bandymų keisti pasaulį. Kūrybiškumo festivalyje „Kanų liūtai“ šiemet net buvo šaipomasi, kad apdovanojimų negaus jokie reklamos darbai, neliečiantys socialiai jautrių temų – kūrybiška šokolado gamintojos reklama neverta prizo, jei ji nekalba apie lyčių lygybę ar globalų atšilimą“, – sako T. Ramanauskas.
Komunikacijos agentūrų įkūrėjo teigimu, įmonės tikrai neprivalo nutylėti informacijos apie vykdomas socialiai atsakingas veiklas. Tačiau tokia komunikacija negali apsiriboti viena ar keliomis trumpalaikėmis kampanijomis: „Jei kalbi apie socialiai jautrias problemas – turinio prasme privalai būti preciziškai atidus, o komunikacija privalo būti ilgalaikė“.
LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, skatindama aktyvesnį socialiai atsakingo verslo ir vartotojų dialogą, inicijavo kampaniją „Ne tik sau“. Jos metu į diskusiją apie įmonių socialinę atsakomybę kviečiami įsitraukti ne tik verslininkai, bet ir gyventojai. Svetainėje www.netiksau.lt gyventojai kviečiami teikti idėjas, kokių socialiai atsakingų veiklų galėtų imtis jų regione veikiančios įmonės.
Komunikacijos specialistas T. Ramanauskas pabrėžia, kad socialinė atsakomybė pirmiausia turėtų atspindėti pamatines pačios įmonės vertybes.
„Deja, dažnai socialinė veikla tebūna etiketė, laikinai priklijuota prie naujų madų ar tendencijų. Ne vienas prekės ženklas jau yra nusvilęs, bandydamas dirbtinai prisitaikyti prie aktualijų. Socialinės atsakomybės komunikacija turi būti labai pamatuota, pagrįsta – šioje srityje po suvaidinto nuoširdumo kauke labai lengva įžvelgti slypintį cinizmą“, – teigia komunikacijos agentūrų vadovas.