Trumpalaikį grožio efektą keičia tikrumas
Pasibaigus 26-ąjai tarptautinei grožio industrijos parodai „Pelenė 2019“ išryškėjo dominuojančios grožio tendencijos – kaip niekad daug lankytojų ieškojo tikrumo ir individualių sprendimų. Trumpalaikis grožio efektas, pakoreguoti „netaisyklingi“ bruožai ar pastangos būti panašiu į „gražų“ žinomą žmogų traukiasi iš grožio industrijos. Atsiranda poreikis išlaisvinti savo asmenybę, atsigręžti į save ir būti unikaliu tiek vidumi, tiek išore.
Atrasti individualumą nėra paprasta
„Litexpo“ parodų grupės vadovė Jolanta Masiulienė sako, kad individualumas yra iššūkis ir vartotojui, ir grožio industrijos specialistams, ir parodos organizatoriams.
„Žmones supa gausa informacijos, jiems sunku iš didelės pasiūlos išsirinkti tai, kas yra tinkama būtent jiems, kas pabrėš ar atspindės jų asmenybę. Kartais sudėtinga suprasti, ar tam tikro įvaizdžio norime mes patys, ar šį poreikį suformavo pasąmonėje įstrigusios reklamos. Jos mus supa visur – internete, socialiniuose tinkluose, televizijoje. Nepasiduoti reklamos įtakai sunku, ypač jaunoms merginoms, kurios puoselėti savo grožį pradeda jau labai anksti“, – kalba J. Masiulienė.
Parodos dalyvės įmonės „Femina Bona“ įkūrėja ir Harmoningos asmenybės instituto vadovė Rasa Baltė-Balčiūnienė pastebi, kad moterys keičiasi ir nori, jog į jų grožį būtų pažvelgta visapusiškai.
„Vis daugiau moterų pripažįsta tikrumą ir individualumą, joms svarbu pažinti savo vidų, išreikšti save per mėgstamas veiklas, o išore atspindėti vidinį žavesį. Toks požiūris atsispindėjo ir „Pelenės“ lankytojose. Manau, kad tikrumo ieškančių moterų tik daugės ir 2020-aisiais individualaus grožio atskleidimas bei kūno pajautos lavinimas taps jų siekiamybe, apsilankymo parodoje tikslu“, – įžvalgomis dalinasi R. Baltė-Balčiūnienė.
Keičiasi požiūris į grožio specialisto kompetencijas
Kintant vartotojų poreikiams, kinta ir specialistų darbas. Visų pirma, jiems reikia suprasti kiekvieno kliento individualumą, įžvelgti išskirtinius bruožus, vidų ir tik tada sukurti individualų įvaizdį. Svarbu, kad žmogus savo grožį jaustų ne tik akimis. Tokia specialisto misija yra kur kas sudėtingesnė, nei pritaikyti nusistovėjusių grožio stereotipų sprendimus. Tam reikia ne tik su profesija susijusių įgūdžių, atsiranda poreikis daugiau sužinoti apie žmonių psichologiją, vartotojų asmenybės identifikavimą, į darbą pažvelgti kitu kampu.
Šių metų „Pelenėje“ surengta daugiau nei 100 renginių, didelė jų dalis buvo skirta būtent grožio profesionalams. Žinios, aktuali informacija ir profesionalūs mokymai šiemet į parodą pritraukė daugiau nei 6000 specialistų.
„Matome, kad tobulėjimo poreikis yra labai didelis, tad kitąmet stengsimės tik dar labiau stiprinti parodos turinį, akcentuodami ateities kompetencijų grožio industrijoje kompleksiškumą. Norime, kad specialistai iš parodos išsineštų ne tik žinias apie naujausias tendencijas ir produktus, bet gautų naudingos profesinės informacijos apie šios srities verslą. Kaip jį sėkmingai vystyti, kaip pritraukti besikeičiantį klientą, kaip į savo darbą įnešti daugiau unikalaus požiūrio ir kitų kompetencijų, padėsiančių geriau pažinti savo klientą – tai svarbūs aspektai, be kurių nepavyktų atliepti šiandieninių vartotojų lūkesčių“, – apie kitų metų renginių tematiką kalba J. Masiulienė.
Daugiau dėmesio visuminiam grožio sampratos suvokimui
Kitąmet parodoje „Pelenė“ bus akcentuojamas individualus grožis, mados ir kultūros sritys. Visuminis požiūris į moterį taps parodos ašimi.
Tai padiktavo ir itin didelio susidomėjimo sulaukę renginiai, kuriuose buvo akcentuojama vidinio ir išorinio grožio darna. Pavyzdžiui, pasaulinio lygio modelių plaukų stilistė iš Olandijos Ilham Mestour plaukų stiliaus performanse, dedikuotame kuriančios moters dieviškumui, akcentavo, kad vyraujančių plaukų tendencijų pastaruoju metu jau nebėra. Anot jos, dabar svarbiausia pabrėžti savo unikalumą, ieškoti įkvepiančių pavyzdžių iš praėjusio laikmečio, kuomet tendencijos buvo ryškios ir savitos. Šiandien svarbiausia mokėti parinkti tinkamą spalvą ir kirpimą, kurie padėtų atsiskleisti asmenybei.
„Išgyvenusi savo 26 metų ciklą, nuo 2020 metų paroda transformuosis į grožio, mados ir kultūros renginį, kuriame daug dėmesio bus skiriama brandžiai, veikliai, sąmoningumo siekiančiai moteriai. Skatinsime jaunų lankytojų edukaciją, kuri leistų geriau suvokti tiek produktų naudojimo ypatumus, tiek grožio paslaugų ir procedūrų poveikį sveikatai“, – teigia „Litexpo“ parodų grupės vadovė J. Masiulienė.
Šiemet grožio industrijos parodoje „Pelenė“ veikė 5 salės, suskirstytos pagal tematines grupes, apsilankė 24 900 lankytojų, 25 proc. jų – grožio profesionalai. 2020 metais paroda „Pelenė“ vyks balandžio 3–5 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“.