Turizmo tendencijos: trumposios išvykos, individualumas ir asmeninis konsultantas
Atsispirdami nuo turizmo sektoriui gana sudėtingų 2016-ųjų, kuomet neramumai iš Egipto, Turkijos kurortų persikėlė į Europos didmiesčius ir sukėlė ekonominių, psichologinių padarinių, 2017-uosius ekspertai vertina optimistiškiau ir išskiria naujas kelionių tendencijas bei kryptis.
Ar asmeninį konsultantą pakeis internetas?
Nors daugelyje sričių esame pratinami prie savarankiško apsitarnavimo, kelionių sektoriaus tendencijos – priešingos: kelionių konsultanto vaidmuo tampa pastebimai svarbesnis. Nors dar visai neseniai girdėjome prognozes, jog kelionių agentūras ir jose dirbančius žmones pakeis internetas, faktai esą rodo ką kita.
„Ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje juntama tendencija, kuomet šalia asmeninio šeimos gydytojo, advokato, banko vadybininko ar kito svarbaus specialisto atsiranda ir asmeninio kelionių konsultanto poreikis. Viena iš priežasčių – informacijos kiekis apie keliones internete didžiulis, o atsirinkti patikimus šaltinius nuo abejotinų – sudėtinga, tad net ir laiko taupymo sumetimais žmonės labiau linkę turėti nuolatinį asmeninį konsultantą“, – sako kelionių organizatoriaus „Baltic Tours“ atstovė Rasa Levickaitė.
Motyvai pragmatiški: per tą laiką, kol ieškočiau kelionės variantų, geriau pasportuosiu, išgersiu kavos arba tiesiog dirbsiu savo darbą.
Pavyzdžiui, JAV tinklaraštininkai skelbia, kad šiuolaikiniai trisdešimtmečiai sugrįžta prie klasikinio kelionių užsakymo modelio ir visą kelionės organizavimo rutiną perleidžia kelionių agentui. „Jų motyvai – pragmatiški: per tą laiką, kol ieškočiau kelionės variantų, geriau pasportuosiu, išgersiu kavos arba tiesiog dirbsiu savo darbą“, – teigė R. Levickaitė.
Ji pastebi, jog bendravimas su specialistu, kelionės pirkimas iš agentūros traktuojamas kaip papildomas saugiklis.
Taip pat stiprėja individualumo poreikis. Net iš anksto suformuotą kelionę pagal „viskas įskaičiuota“ programą perkantis keliautojas nori, kad ji būtų labiau pritaikyta prie jo ar šeimos asmeninių poreikių. „Dėl šios priežasties sparčiai populiarėja ir dinaminis paketavimas, kuomet individualiai parenkama ne tik kelionės data, bet ir trukmė, viešbutis ir visi kiti atostogų ingredientai.“
Kelionės tikslas – mėgavimasis
Keliavimas lietuviams pamažu įgyja naują prasmę ir vis labiau populiarėja trumposios išvykos į didžiuosius Europos miestus.
„Ankščiau mūsų keliautojai buvo ištroškę pasaulio pažinimo, todėl į kelių dienų kelionę stengdavosi sutalpinti kuo daugiau veiklų ir susiplanuodavo intensyvų pažintinį maršrutą. Dabar blaškomasi mažiau ir į kelių dienų kelionę vykstama su vienu ar keliais labai konkrečiais tikslais, pavyzdžiui, nueiti į futbolo rungtynes ar koncertą, apsipirkti. Ši tendencija ypač ryški, jei į pasirinktą šalį vykstama jau nebe pirmą kartą ir ją galima patogiai pasiekti tiesioginiu skrydžiu“, – pasakojo R. Levickaitė.
Apibendrinant kelionės tikslus, smarkiai auga apsipirkimo ir gastronominių kelionių paklausa – arbatos mėgėjai atranda Šri Lanką, Vietnamą, kiti skrenda į Prancūziją ar Italiją pavakarieniauti „Michelin“ žvaigždutėmis įvertintame restorane.
Pernai daugiausia dėmesio sulaukusios dinaminio paketavimo kryptys buvo Italija, Prancūzija, Didžioji Britanija, Danija, Islandija ir JAV miestas Niujorkas. Taip pat praėjusių metų gale daug susidomėjimo sulaukė Ispanijai priklausanti Fuerteventūros sala, tarp populiariausiųjų išlieka Turkija, vis daugiau keliaujančiųjų atranda Bulgariją. Iš egzotinių šalių lyderiauja Tailandas, Maldyvai, Šri Lanka ir Vietnamas.
Kainą lemia sezoniškumas
Ryškesnių kainų pokyčių šiemet nebus – viską lemia sezoniškumas ir konkurencinė aplinka, pasaulio ekonomikos virsmai.
„Brangiausias sezonas ir kelionių pikas yra nuo birželio iki rugpjūčio vidurio, todėl visada išlošia tie, kurie pradeda kelionę planuoti iš anksto. Taip pat sezoniškumas ir kelionės kaina priklauso nuo kelionės krypties, politinių įvykių. Pavyzdžiui, brangiausia vykti į Tailandą yra žiemą, o pigiausia – vasarą, kuomet yra liūčių sezonas, tačiau pakeliauti ir pažinti šalį tikrai galima. O planuojantiems atostogauti piko metu (angl. „high season“), kai ilsisi visa Europa, kelionę geriausia planuoti nuo rudens“, – patarė R. Levickaitė.