Ugnį ir vandenį perėjusi D.Urbanaitė-Schukowski sulaukė stebuklo: „Šių klaidų geriau nedarykite“
Socialiniai tinklai seniai nebėra tik platforma, pasipuikuoti gardžia vakariene ar svajinga akimirka iš atostogų. Instagramas ir feisbukas daug kam yra tapęs svarbiu įrankiu vystyti verslą. Tik štai vieną dieną gali nutikti taip, kaip verslių moterų bendruomenės „She is Glowing“ įkūrėjai Dovilei Urbanaitei-Schukowski.
Paskyra su 60 tūkstančių sekėjų buvo tiesiog panaikinta, o kai jau buvo praradusi visas viltis ją atgauti, įvyko stebuklas, kuriuo nuomonės formuotoja nori pasidalinti su visais.
Apie jai nutikusią situaciją, kokią svarbią pamoką išmoko ir kelis svarbius patarimus – Žmonės.lt interviu su Dovile Urbanaite-Schukowski.
Saulėta diena Dubajuje, kuriame su investuotoju vyru Kai Schukowski gyveni jau beveik metus. Atsidariusi instagramo programėlę matai užrašą, jog tavo asmeninės paskyros nebeliko. Šokas, nusivylimas, liūdesys?
Šokas. Telefono ekrane tiesiog išvydau užrašą – „skųsti šį sprendimą“. Aš taip ir padariau, nors galėjau nedaryti nieko, o tada puoliau šauktis pagalbos, apie anketos netektį pranešdama asmeninėje feisbuko paskyroje ir „She Is Glowing“ bendruomenės kanaluose. Sulaukiau krūvos specialistų rekomendacijų ir begalės skirtingų patarimų: vieni sakė, kad neverta net bandyti atgauti paskyrą, o kiti motyvavo tikindami, jog paskyrą tikrai pavyks susigrąžinti, mat su tokia situacija jau buvo susidūrę pažįstami.
Bendravau su keliais specialistais, kurių kone pirmasis klausimas buvo: „Tikiuosi, nespaudėte mygtuko „skųsti“?“ O aš juk spaudžiau... Pasirodo, tai padarius, tampa sudėtinga sužinoti, kodėl paskyra buvo uždaryta, o nežinant priežasties, ją atgauti tampa dar sudėtingiau. Todėl mano patarimas nutikus tokiai situacijai – nieko nespausti, tiesiog susisiekti su asmeniniu, kuris iškart galės patarti, ką daryti.
Kur ieškojai patikimų IT specialistų, kurie gali padėti praradus anketą? Kiek tokia paslauga gali kainuoti?
Bendravau su skirtingais specialistais ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Nuoširdžiai rekomenduoju dirbti tik su profesionalais, apie kuriuos gavote asmenines rekomendacijas iš pažįstamų, nes įvairiuose forumuose yra begalės apsimetėlių, su kuriais dirbant ne tik neatgausite paskyros, bet ir prarasite pinigus.
Kainos – įvairios. Svyruoja nuo maždaug 800 iki 4000 eurų. Tiesa, mokama tik sėkmės atveju. Jeigu paskyros nepavyksta sugrąžinti, pinigų neprašo arba juos grąžina atgal. Prieš pradedant darbus, būtinai paklauskite specialisto, kiek tokie darbai gali užtrukti. Žinau situacijų, kai paskyras pavyksta atgauti per kelias valandas, o kartais tai gali trukti kelias dienas, savaites ar net mėnesius. Man ir pačiai teko ne kartą išgirsti, kad paskyrą tuoj pavyks atgauti, o vėliau – skaudžiai nusivilti. Po mėnesio bandymų jau buvau benuleidžianti rankas, net susikūriau naują anketą, bet kai mažiausiai tikėjausi, įvyko stebuklas. Paskyrą pavyko susigrąžinti Dubajuje atrasto IT profesionalo pastangomis.
Dabar jau žinai, kodėl instagramas panaikino tavo paskyrą?
Taip. Instagramo algoritmai, kurie yra valdomi dirbtinio intelekto, neteisingai interpretavo mano turinį, įvertindami jį kaip taisyklių pažeidimą. Ir iškart panaikino anketą. Liūdina tai, jog net ir susisiekus su META, ten sunkiai kas gali padėti, nes lietuvių kalba kuriamas turinys jiems nėra suprantamas. Vadinasi, žmogui tampa sudėtinga įvertinti, ar paskyros kūrėjai iš tiesų pažeidė taisykles, ar tiesiog dirbtinis intelektas viską interpretavo savaip.
Pasitikrinti, ar šiuo metu nesate pažeidę jokių instagramo taisyklių, galite bet kada. Nueikite į instagramo Settings, tada spauskite Account Status. Jeigu ant kai kurių įrašų matote oranžinius šauktukus, pasižiūrėkite, kodėl juos rodo. Jeigu gavote įspėjimą dėl publikuoto turinio, būkite ypatingai atsargūs. Jums gresia anketos užblokavimas.
Galbūt po šio nutikimo gavai rekomendacijų, kaip sumažinti riziką prarasti instagramo profilį?
Gavau, ir ne vieną. Jeigu turite daugiau nei vieną profilį, nekelkite į juos to paties turinio – reikia vengti vadinamojo cross-post tarp kelių profilių. Nebūkite prisijungę prie vienos instagramo paskyros iš daugiau nei trijų skirtingų įrenginių, būkite atsargūs naudodami VPN.
Jeigu instagramas matys, kad nuolat keičiasi šalis, iš kurios prisijungiate, kils įtarimų. Vienu metu neįkelkite iš neištrinkite daugybės nuotraukų arba sekamų žmonių. Geriau nedalyvaukite ir neskelbkite konkursų, pasirodo, šiuo laikotarpiu instagramas į juos žiūri itin jautriai. Nenaudokite daugybės tų pačių hashtagų (grotažymių) po begalę skirtingų savo įrašų. Venkite naudoti įvairias trečiųjų šalių programėles, jeigu jos ir skirtos tiesiog persidalinti turiniu.
Nevystykite kompromituojančių temų, kurios kurstytų neapykantą, patyčias. Labai jautriai reaguojama ir į finansų bei investicijų temas, tam tikras politines žinutes. Komentaruose nerašykite kodų, numerių, nepalikite nuorodų, agresyviai savęs nereklamuokite. O svarbiausia, pagalvokite, ką darytumėte, jei vieną dieną jūsų instagramo neliktų. Patariu burti savo naujienlaiškių prenumeratorių ratą, nes tuos kontaktus turėsite jūs patys, o ne būsite priklausomi nuo socialinių tinklų platformos.
Turbūt vis dar dažnai pasitaiko ir sukčių pavogtų anketų, kai paskyrų šeimininkai tiesiog paspaudžia jiems atsiųstą neaiškią nuorodą. Kaip apsisaugoti nuo tokių praradimų?
Pirma taisyklė – neatidarinėkite nuorodų, siųstų iš nepažįstamų asmenų. Niekam nepatikėkite savo prisijungimo duomenų, naudokite sudėtingą, unikalų slaptažodį, taip sustiprindami paskyros apsaugą, junkitės naudodami 2FA – Two Factor Authentication kodą: pasirinkite, kad jungiantis prie paskyros, tai reikėtų patvirtinti dar ir per papildomą programėlę, ar telefonine žinutė.
Instagrame įsigykite anketos autentiškumą garantuojantį „Verified“ ženkliuką: kartais anketą uždaro, nes instagramas galvoja, jog apsimetate kitu asmeniu ir naudojate jo paskyrą. Pastebėjus, jog kažkas vagia ir naudoja jūsų nuotraukas, imkitės veiksmų: informuokite apie tai socialinių tinklų valdytojus ir paprašykite netikras paskyras reportinti savo auditorijos ir draugų.