Už reklamines žinutes „Twitter“ garsenybės uždirba tūkstančius
Asmeniniai garsenybių profiliai socialiniame tinkle „Twitter“ – dar viena platforma reklamai, kuri brukama milijonams žmonių. Ne vienas gerbėjas savo numylėtųjų žvaigždžių pasisakymus seka norėdamas bent kažkiek pažinti savo dievaitį ar dievaitę iš arčiau, o kartais net ir pabendrauti, tačiau dažna garsenybė savo statusu piktnaudžiauja – už kelių žodžių reklaminį sakinuką jos uždirba tūkstančius, rašo „The Daily Mail“.
Jungtinėse Amerikos Valstijose tokios žvaigždės kaip Kim Kardashian, kuri turi net 18 milijonų sekėjų, už vieną reklaminę žinutę gali uždirbti net iki 10 tūkst. JAV dolerių (apie 26 tūkst. Lt). Didžiausios pramogų pasaulio žvaigždės vien iš „Twitter“ žinučių per metus savo biudžetą papildo maždaug 150 tūkst. JAV dolerių (apie 410 tūkst. Lt).
Štai garsusis britų futbolininkas Wayne'as Rooney nė kiek nesislapstydamas pelnosi iš reklamos – jo „Twitter“ paskyroje itin dažnai minima jo rėmėja „Nike“. Futbolininkas kartais nė nesivargina žinučių perrašyti savais žodžiais, o įdeda reklaminio teksto ištrauką ar nuorodą į „Nike“ reklamą.
Kitos garsenybės stengiasi būti subtilesnės – lyg tarp kitko pamini kokį nors prekinį ženklą, padėkoja už dovanas ar pasidžiaugia nauju produktu.
„The Daily Mail“ žurnalistė Nicole Lampert nepatingėjo pasikapstyti po garsenybių „Twitter“ paskyras ir įspėjo skaitytojus, kieno žinutes skaitydami jie gali pasijusti tarsi vartydami katalogą ar žiūrėdami taip nemėgstamas reklamines pertraukėles per televiziją.
Elizabeth Hurley (48) – manekenė, aktorė, maudymosi kostiumėlių dizainerė. Jos turtas vertinamas 7 mln. svarų sterlingų, „Twitter“ turi 300 000 sekėjų. Naudodamasi „Twitter“ Elizabeth ne tik flirtuoja su savo sužadėtiniu Shane'u Warne'u ar reklamuoja savo pačios veiklą – naujus vaidmenis, naujas kolekcijas ir pan., tačiau ir periodiškai pažeria komplimentų kosmetikos kompanijai „Estee Lauder“. Ši kompanija Elizabeth moka tūkstančius, kad ji įvairiais kanalais reklamuotų jų kosmetiką. Štai viena iš jos žinučių: „Seilėjuosi dėl „Estee Lauder“ gėrybių“. Po dienos reklaminė akcija tęsėsi toliau: „Ir ačiū „Estee Lauder“ už lūpų priežiūros arsenalą“.
Victoria Beckham (39) – dizainerė, buvusi grupės „Spice Girls“ narė. Jos turtas vertinamas 40 mln. svarų sterlingų, „Twitter“ turi 6,3 mln. sekėjų. Victoria „Twitter“ rašo apie savo kūrybą, planus, naujas kolekcijas ir reguliariai pasidžiaugia, koks gražus yra jos vyras Davidas Beckhamas. Už tai, kad daugybę prabangių daikčiukų ji gauna nemokamai arba su didžiule nuolaida, ji turi atiduoti duoklę ir dovanomis pasidžiaugti viešai. Visas dovanas Victoria nufotografuoja ir išgiria: „Kokios jos mielos!!!“ („Chloe“ šlepetės – red. past.); „Esu apsėsta naujųjų baltų „Manolo Blahnik“ batelių“; „Ačiū „Prada“ už mano naujuosius batelius. Jie su mano inicialais, kaip prabangu!!!“; „Pačios gražiausios kojinės iš „Comme de Garcons“!“; „Manolo Blahnik“ žvakės!!! Superprabangu“; „Ypač mieli batukai Harper nuo „Vivienne Westwood“.
Kim Kardashian (32) – realybės šou „Keeping Up With The Kardashians“ žvaigždė. Jos turtas vertinamas 14 mln. svarų sterlingų, „Twitter“ turi 18 mln. sekėjų. Be jokios abejonės, daugiausia Kim reklamuoja save ir savo produktus – nuo drabužių kolekcijos iki kūno losjonų. Moteris taip pat papasakoja apie kiekvieną grožio procedūrą, kurią išbando, ir, be abejo, pamini salono arba klinikos pavadinimą ar ją pagražinusio specialisto vardą. Kim negaili patarimų visoms sekėjoms, kurios nori atrodyti tokios gražios kaip ji, taigi atskleidžia, kokiu blizgiu pasitepė lūpas, koks kremas nuo celiulito sustangrino šlaunis, koks tušas stebuklingai užrietė jos blakstienas ir taip toliau...
Justinas Bieberis (19) – dainininkas. „Twitter“ turi net 41 mln. sekėjų. Justinas savo „Twitter“ paskyroje leidžia visoms gerbėjoms sužinoti, ką jis tą dieną veikė, ką valgė, ką mano vienokiu ar kitokiu klausimu ir taip toliau. Jis turi tiek daug jaunų gerbėjų, kurios seka kiekvieną jo judesį ir žodį, kad manipuliuoti reklama Justinui itin paprasta – ką jis paminėjo „Twitter“, tą tikra „belieberė“ jaučia pareigą įsigyti. Vaikinas savo žinutėse dažnai liaupsina „Adidas“ gaminius, „Essence“ kosmetiką ir kitokius produktus. O štai gaminius, kuriuos pats kūrė arba yra reklaminis veidas, nė nesikuklina ir tiesiai bruka gerbėjoms: „Ar jau nusipirkai vieną?“ – klausia Justinas apie jo kurtus telefonų dėklus.
Wayne'as Rooney (27) – „Manchester United“ žaidėjas, Didžiosios Britanijos futbolo rinktinės narys. Jo turtas vertinamas 50 mln. svarų sterlingų, „Twitter“ turi 6,6 mln. sekėjų. Su „Nike“ garsusis futbolininkas yra pasirašęs vienerių metų kontraktą ir kaip reikiant už jį atidirba – ne tik filmuojasi reklaminiuose klipuose ar dalyvauja renginiuose, tačiau ir giria kiekvieną naują „Nike“ produktą savo „Twitter“ paskyroje. Dažnai jis tiesiog panaudoja gerai žinomą frazę iš reklamos, kurią sekėjai ir taip mato per televiziją, arba paprasčiausiai parašo reklaminį šūkį. Futbolininką remia ir kompiuterinių žaidimų gamintojas „EA Sports“, taigi jis dažnai pasiguodžia/pasigiria, kad negali eiti miegoti, nes užsižaidė futbolą maigydamas pultelį.
Alesha Dixon (34) – dainininkė ir britų šokių projekto „Strictly Come Dancing“ teisėja. Jos turtas vertinamas 4 mln. svarų sterlingų, „Twitter“ turi 600 000 sekėjų. Didžiosios Britanijos garsenybė savo „Twitter“ mėgsta rašyti apie sveiką gyvenimo būdą, sportą, mitybą ir pan., tačiau pastaruoju metu dainininkė kiek persistengia su reklama – prie kiekvieno įrašo apie tai ji pamini ir sporto klubą, kuriame lankosi. Dar vienas didelis Aleshos rėmėjas – kosmetikos kompanija „Avon“: „Sveikinu „Avon“ turint jau 50 000 sekėjų! Šaunuoliai!“