V.Diawara: „Naujasis albumas – duoklė mano tėvui ir kontrastų kupinai vaikystei Malyje“

Viktoras Diawara ir jo tėtis Gaoussou Diawara / Asmeninio albumo nuotr.
Viktoras Diawara ir jo tėtis Gaoussou Diawara / Asmeninio albumo nuotr.
Pranešimas spaudai
Šaltinis: Žmonės
A
A

„Į šį albumą sudėjau visą savo muzikinę ir gyvenimišką patirtį, vaikystę, jaunystę, meilę savo tėvui, muzikai ir Maliui, šaliai, kurioje užaugau“, – taip istoriją apie naujajį „Afrodelic“ kūdikį – albumą „Dusunkun Hakili“, kuris, išvertus iš bambarų kalbos reiškia „širdies prisiminimai“, pradeda muzikantas Viktoras Diawara.

Albumo pasirodymo data buvo pasirinkta neatsitiktinai – birželio penktoji – Tėvo diena.

„Beveik visi tekstai – mano tėčio, garsaus vietos intelektualo ir poeto Gaussou Diawara parašyti eilėraščiai, kuriuose – meilės ir tolerancijos svarba, jausmai mano mamai ir močiutei, bei raginimai jaunimui gyvenime imtis veiksmų“, – pasakoja V.Diawara. 

Būtent tėvo dėka Viktoras jau vaikystėje smarkiai susidomėjo muzika.

„Mano tėtis buvo kūrėjas, rašytojas, vietinės bohemos dalis, nuolat skatinęs domėtis pačiais įvairiausiais atlikėjais. Prisimenu, kai grįždavau namo iš gimnazijos Vokietijoje, jis mane pasitikdavo su naujų įrašų krūva. Kartu klausydavomės naujausių Malio atlikėjų, juos aptarinėdavome. Išties, šis albumas yra duoklė mano šaliai, vietai, pilnai muzikinio aukso ir deimantų, tokių kaip Ali Farka Toure, Fatoumata Diawara, Oumou Sangare, Toumani Diabate ir kitų. Tarp jų – net ir keletas „Grammy“ laimėtojų“, – sako V.Diawara. 

Viktoro Diawaros tėvas / Asmeninio albumo nuotr.
Viktoro Diawaros tėvas / Asmeninio albumo nuotr.

Tai labai eklektiškas albumas su tradiciniais afrikietiškais instrumentais tokiais, kaip Ngoni, Balafon, Kora, sumaišytas su funk, pop, afrobeat, elektroniniais garsais. Būgnai, gitaros ir kiti instrumentai pakiliai susiliejantys su elektroninėmis aranžuotėmis bei prancūzų ir bambara kalbomis įdainuoti tekstai kiekvieną gali bent trumpam nukelti į Viktoro Diawaros tėvynę.

Albumas „Dusunkun Hakili“ (širdies prisiminimai): 

„Mano vaikystė buvo nuostabi – tėtis pjeses rašydavo, o mama jas pastatydavo. Namai visuomet buvo pilni intelektualų, kūrėjų, muzikantų. Čia buvo įrengta scena, kur nuolatos vykdavo repeticijos. Dažnai aktoriumi tapdavau ir aš. Nuolat buvau apsuptas kontrastų. Lankiau tarptautinę gimnaziją, kurioje mokėsi diplomatų ir kitų, Malyje gyvenančių užsieniečių, atžalos, o grįžęs gerdavau iš šulinio ir lakstydavau basas po gatves su vietiniais vaikais“, – vaikystės dienas prisiminė V.Diawara. 

Malio muzikinius ir gyvenimiškus potyrius Viktoras savyje brandino ilgai, o kelias iki šio pirmojo Afrodelic albumo buvo išties ilgas.

Viktoro Diawaros tėvas / Asmeninio albumo nuotr.
Viktoro Diawaros tėvas / Asmeninio albumo nuotr.

„Jį kurti pradėjau prieš tryliką metų, 2009-aisiais, kai į Malį išvykau ilgų atostogų. Namuose įsirengiau studiją ir su vietiniais atlikėjais pradėjome kurti kartu. Tačiau grįžus į Lietuvą atsirado kitų projektų, gimė „Loftas“, kuris irgi reikalavo viso mano dėmesio. Pagaliau atradęs laiko ir prisiminęs atostogų rezultatus bandžiau tai, ką įrašėme, susirasti, tačiau, deja, duomenys buvo dingę. Nepasidaviau. Grįžau atgal ir su tais pačiais vietiniais muzikantais muziką kūrėme dar sykį. Vėliau vėl užgriuvo kiti projektai, tačiau po tėčio mirties supratau, kad atėjo laikas šiam projektui“, – apie albumo „Dusunkun Hakili“ atsiradimo istoriją pasakojo V.Diawara.

„Afrodelic“ pradžią labai palaikė V.Diawaros tėvas. Jis dalyvaudavo repeticijose ir ten surengtuose koncertuose, skatino nepamiršti savo šaknų ir žavėjosi rezultatu. V.Diawara neslepia – viena didžiausių dabartinių jo svajonių – surengti albumo pristatymą gimtajame Malyje. 

Viktoras Diawara / Asmeninio albumo nuotr.
Viktoras Diawara / Asmeninio albumo nuotr.

Pirmuosius „Afrodelic“ kūrinius tarptautinė bendruomenė sutiko itin palankiai. Dainą „Weleli“ grojo didžiausios Prancūzijos radijo stotys, tokios kaip „RFI“ ir „Virgin France“, muzikiniam projektui per pastaruosius porą metų pavyko pasirodyti svarbiuose Europos muzikiniuose festivaliuose, kai kuriuose, tiesa, dėl pandemijos, pavyko sudalyvauti tik skaitmeniniu būdu.

„Liverpool sound city“, „Primavera Pro“, „Talinn music week“ ir „Eurosonic“, kurio metu buvome išrinktas kaip vienas iš daugiausiai žadančių muzikinių projektų. Labai džiaugiuosi laukiančiu pasirodymu viename didžiausių Kroatijos muzikinių festivalių – „INmusic“, kuriame esame laukiamiausias slaptosios scenos projektas. Pasirodysime iš karto grupės „The Killers“ koncertui pasibaigus. Taip pat man labai didelė garbė, nes buvome pakviesti apšildyti vieną garsiausių Malio atlikėjų – Fatoumata Diawara koncerte Italijoje“, – apie pasiekimus užsienyje užsimena V.Diawara. 

Viktoras Diawara / Asmeninio albumo nuotr
Viktoras Diawara / Asmeninio albumo nuotr

Tai solinis Viktoro projektas, tačiau nuo jo pradžios prie kuriamos muzikos jau dirbo 26 muzikantai. „Tikiuosi rudenį pristatyti šį albumą su pilnu sąstatu – būgnais, pūčiamaisiais bei atlikėjais iš Malio. Labai džiaugiuosi, kad prie „Afrodelic“ prisidėjo ir tokie vietiniai talentai, kaip Hawa Kase Mady Diabate, Ibrahima Sory Bangs, Sekou Kante, o Lietuvoje prisijungė ir Gediminas Mačiulskis, Boris Kulenovič, Jievas Jasinskas, Laurynas Lapė ir kiti. Albumo suvedinėjimo darbus atliko Adas Gecevičius“, – pasakoja V.Diawara. 

Užsienio žiniasklaidą naująjį V.Diawaros albumą jau pastebėjo. Palankūs atsiliepimai vertinantis į kitą žemyną nukeliančią muziką pasipylė iš Prancūzijos.

Albumą galima išgirsti didžiausiose skaitmeninėse platformose – „Spotify“, „Deezer“ arba  įsigyti – „Itunes“, „Bandcamp“.