Vašingtono aviakatastrofos siaubas: paaiškėjo, kodėl negalėjo ištraukti žmonių kūnų

Vašingtono ugniagesių asociacijos prezidentas Davidas Hoaglandas CNN žurnalistams papasakojo, kad, kai trečiadienio vakarą vietos laiku suskambo tiesioginio ryšio su Reagano nacionaliniu oro uostu telefonas, į skambutį atsiliepę gelbėtojai buvo nusiteikę išgirsti apie nelaimę patyrusį skrydį.
„Šį kartą jis suskambo, o girdėjosi tik „avarija, avarija, avarija“, – pasakojo jis.
Pasak D.Hoaglando, gelbėtojai reagavo iškart ir nuskubėjo į valtis.
„Kai jie buvo ant prieplaukos, lipdami į valtį, matė iš dangaus krentančias nuolaužas“, – pridūrė ugniagesių asociacijos vadovas.
„Nuo to laiko jie dirba“, – pridūrė jis.
Pasak D.Hoaglando, gelbėtojai ėmėsi darbo ir pradėjo aukų paiešką nuolaužose. Jis sakė, kad nariai pradėjo susidurti su nuolaužomis vandenyje ir iš karto pradėjo ieškoti aukų. Ilgai netruko, kol surado pirmuosius kūnus.
„Vaizdas buvo pritrenkiantis. Jie susidūrė su lėktuvo viduje esančiais žmonių kūnais, kurie vis dar buvo prisegti diržais prie sėdynių, ir gelbėtojai negalėjo jų iš karto ištraukti“, – kalbėjo jis.
Nors vanduo buvo skaidrus ir dirbti reikėjo 2,4 m gylyje, D.Hoaglandas pažymėjo, kad gelbėtojai nuolaužomis susipjaustė savo hidrokostiumus.
„Šiandien daug pastangų buvo sutelkta į tai, kad iš lėktuvo vidaus būtų ištraukti žmonės, kurių jie negalėjo ištraukti praėjusią naktį, taip pat toliau skenuoti visą teritoriją ir ieškoti, ką pavyks rasti“, – paaiškino ugniagesių gelbėtojų asociacijos vadovas.
Ekspertų teigimu, narai, dirbantys nelaimės aukų paieškose, susiduria su dideliais iššūkiais: gausu dumblo, o matomumas beveik nulinis, nors lėktuvas yra nedideliame gylyje.
Mažiausiai 14 žmonių vis dar laikomi dingusiais be žinios, o dešimtys kūnų jau iškelti iš upės.
Nors lėktuvo fiuzeliažas riogsno vos kelių metrų gylyje, dėl tokių sąlygų iškelti orlaivį yra labai sunku, teigė Butchas Hendrickas, gelbėjimo instruktorius ir Niujorke įsikūrusios narų ir gelbėtojų programos „Lifeguard Systems“ įkūrėjas.
„Dumblas tampa didele problema. Dėl didelio matomumo trūkumo narai iš esmės apieško orlaivį juslėmis – tarsi skaitydami Brailio raštu. Dabar jie dirba ties sudraskytu lėktuvo fiuzeliažu“, – sakė B.Hendrickas CNN žurnalistei.
Fotogalerija:
„Kiekviena pėda ar šeši coliai, kuriuos jie pajuda, gali sukelti dar vieną griūtį, iššaukti kitą pavojų ar net sužeisti narus. Todėl jie turi būti itin atsargūs to orlaivio viduje“, – pridūrė jis, taip pat įspėdamas apie užteršimo pavojų dėl upėje esančių degalų ir nuolaužų.
Jis atkreipė dėmesį, kad lėktuvų saugos diržai, skirtingai nei automobilių saugos diržai, yra juosmens diržai be pečių diržų, todėl „kūnai nebūtinai vis dar gali būti savo vietose“.
„Gelbėtojai priima skubius sprendimus ir greitai veikia, kad išgelbėtų gyvybes, – sakė jis. – Kai operacija pereina prie palaikų ištraukimo, požiūris pasikeičia.“