Verslai atsigręžia į beglobius gyvūnus: sudaro galimybes jiems padėti neišleidžiant nė cento
Maistas gyvūnų prieglaudose visada yra prioritetas, nes kasdien išmaitinti šeimininkų apleistus alkanus keturkojus, kurių vis dar daugėja, yra nemenkas iššūkis. Padėti beglobiams gyvūnams ėmęsi verslo atstovai įgyvendino kiek kitokią iniciatyvą, kurios metu gerą darbą galėjo padaryti kiekvienas, turintis augintinį, ir tam neišleisti nė cento.
Situacija prieglaudose nesikeičia
Beglobių gyvūnų padėtis Lietuvoje vis dar, deja, yra labai sudėtinga, ir šios problemos nepavyksta išspręsti jau daugelį metų. Ypač tai pajunta gyvūnų prieglaudos, kurios, nepaisant to, kad yra perpildytos, diena iš dienos stengiasi padėti visiems šeimininkų neturintiems ar jų tiesiog apleistiems gyvūnams.
Šiuos žodžius patvirtina ir gyvūnų globos organizacijos „Lesė” atstovas Mantas Kanapickas, teigiantis, kad dabar prieglaudos sulaukia itin daug skambučių.
„Pavasarį išgyvenome operacijų maratoną, o šiuo metu prieglaudos yra užpildytos mažais šuniukais ir kačiukais – sulaukiame nuolatinių skambučių, pranešančių apie įvairiose vietose rastus mažylius“, – sako „Lesės“ atstovas.
Pasak M.Kanapicko, maistas visada yra svarbiausias prieglaudų prioritetas, todėl iniciatyvos, padedančios surinkti jo kuo daugiau, yra labiau nei sveikintinos.
Galimybė aukoti neaukojant
Vieną tokių iniciatyvų – „Laimingų letenėlių“ akciją – sugalvojo jėgas suvieniję „Venipak“, „Zooprekės24.lt“, „Kauno grūdai“ ir gyvūnų maisto gamintojai „Royal Canin“. Akcijos idėja buvo skirti pusę kilogramo maisto gyvūnų prieglaudoms nuo kiekvieno tam tikros vertės užsakymo el. parduotuvėje pasirenkant pristatymą būtent per socialiai atsakingus logistikos partnerius.
„Akcijos idėja gimė drauge ieškant būdų, kaip prisidėti prie beglobių gyvūnų gerovės taip, kad neužkrautume papildomos finansinės naštos ant aukojančio pirkėjo pečių, – sako el. parduotuvės „Zooprekės24.lt“ atstovas Erikas Demenevas.
Jo teigimu, šitaip pirkėjas, greitai ir patogiai užsakydamas prekes savo augintiniui, ir svarbiausia – sumokėdamas tik už tai, kas yra jo krepšelyje, gali ne tik palepinti savo mylimą gyvūną, bet ir nemokamai padėti tiems, kuriems pagalba išties labai reikalinga.
„Skirtingai nei kitose aukojimo akcijose, mes patys ėmėmės iniciatyvos ir savo klientams sudarėme galimybę padaryti gerą darbą neišleidžiant nė cento papildomai. Tai buvo mūsų savotiška padėkos jiems išraiška“, – pabrėžia E.Demenevas.
Ne tik paremia maistu, bet ir populiarina savanorystę
Pasak akcijos partnerio „Venipak“ globalios rinkodaros vadovės Astos Raudonienės, akcijos metu buvo surinkta 210 kilogramų maisto, kuris buvo paaukotas gyvūnų globos organizacijai „Lesė“ – tokio kiekio įprastai užtenka išmaitinti keturkojus porą savaičių. Atsižvelgiant į tai, galima teigti, jog tokios iniciatyvos ne tik padeda spręsti gyvūnų maitinimo klausimą, bet keičia ir visuomenės požiūrį.
„Vykdydami tokias iniciatyvas, taip pat prisidedame ir prie prieglaudų veiklos žinomumo bei žmonių sąmoningumo didinimo, o tai yra itin svarbu, nes ne visi žmonės žino apie galimybes savanoriauti, pavyzdžiui, ateiti pavedžioti šuniukų ir dar turiningai praleisti laisvą laiką, pasisemti gerų emocijų. Savo komandoje tokią savanorystę labai palaikome, skatiname ir į prieglaudas vykstame reguliariai,“ – dalinasi A.Raudonienė.
Tuo metu anot „Lesės“ atstovo M.Kanapicko, tiek socialiai atsakingi verslai, tiek prieglaudai padedantys savanoriai yra labai vertinami. „Kiekvienas norintis gali įsitraukti ne tik į ilgalaikę, bet ir į trumpalaikę savanorystę – draugų grupės arba įmonės su savo darbuotojais gali atvykti pas mus praleisti dienos su keturkojais. Puikiu pavyzdžiu tapo ir „Venipak“ ir „Zooprekės24.lt“ jungtinė komanda, kurie ne tik atvežė suaukotą maistą, bet darbo dieną pradėjo vedžiodama keturkojus“, – sako M.Kanapickas.