Verslininkas Arminas Pieteris: „Sėkmė gali būti užkrečiama“

Verslininkas Arminas Pieteris
Verslininkas Arminas Pieteris
Projekto partnerio turinys
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
A
A

„Jei nori sukurti verslą, turi išspręsti problemą“, – Arminui Pieteriui patarė vienas sėkmingas žmogus ir šie jo žodžiai tapo pamatu „Verslas Academy“. Prieš penkerius metus sukūręs alternatyvias studijas ir pradėjęs organizuoti mokymus verslininkams šiandien džiaugiasi, kad mokymų programa ne tik labai patinka, bet ir atneša puikius finansinius rezultatus jo organizuojamų kursų dalyviams.

„Studijose jau prasidėjo grandininė reakcija, kuri kaip nesustabdoma sniego lavina stumiasi į priekį. Sėkmė gali būti labai užkrečiama – žmonės gauna rezultatus, atveda savo draugus, jų draugai gauna rezultatus ir t.t.“ – sėkme džiaugiasi  „Verslas Academy“ sukūręs verslininkas. 

Arminai, kaip manote,  verslininkais tampama ar gimstama? 

Žmogus nuolat  keičiasi. Pasižiūrėkime, ką veikiame kiekvieną dieną ir sužinosime, kas esme. Jei norime kažkuo tapti, tai turime išsikelti tikslą ir paklausti savęs: „Kuo turėčiau tapti, kad galėčiau pasiekti šį tikslą?“ 

Kam skiriame didžiąją savo laiko dalį, tuo ir tampame. Jei kiekvieną savaitgalį praleidžiame vakarėliuose – tai linkstame prie alkoholizmo, o jei abiem alkūnėmis esame įkritę į savo verslą, net ir savaitgaliais –  tampame  vis geresni verslininkai.

Pavyzdžiui, aš esu  intravertas – labiau mėgstu klausytis nei pats kalbėti, todėl, kai reikėjo pačiam filmuoti programas, reklamuoti savo verslą, man buvo labai sunku net ir vienos minutės video įrašyti. Bet aš žinojau, kuo noriu ir turiu tapti. Treniravausi, mokiausi ir išsiugdžiau man reikalingus ekstraverto įgūdžius. Lygiai taip pat galima išsiugdyti ir kitus verslui reikalingus įgūdžius.

Verslininkas Arminas Pieteris
Verslininkas Arminas Pieteris

Pastarųjų metų įvykiai parodė, kaip svarbu verslininkams  gebėti operatyviai persiorientuoti ir ieškoti naujų kelių.  Kokios įtakos COVID-19 pandemija turėjo jūsų verslui? 

Maždaug kas dešimtmetį krizės kartojasi, paskutinė vyko 2008 metais. Žinojome, kad vieną dieną kažkas panašaus nutiks, todėl buvome apdairūs ir turėjome sukaupę grynųjų pinigų rezervą, kurį galėjome panaudoti tiek bet kuriai kitai krizei, tiek šiuo atveju – Covid-19. 

Kad ir kas būtų nutikę, galėjome išsaugoti veiklą ir toliau ją vystyti, tačiau mūsų atveju per Covid-19 pandemiją pardavimai ne tik kad nesumažėjo, bet dar ir pakilo. Daug žmonių liko be darbo, dalis verslų sustojo, todėl žmonės kreipėsi į mus pagalbos.

Kadangi žmonės niekur negalėjo išeiti, daugiau laiko praleido prie telefonų, kompiuterių, todėl mūsų reklama socialiniuose tinkluose pasiekė didesnę dalį tikslinės auditorijos ir mūsų pasiekiamumas bei žinomumas išaugo. 

Kokias pamokas jūs pats per šį sudėtingą  laikotarpį išmokote? 

Pasidalinsiu ne visai savo pavyzdžiui, bet tuo, ką mačiau aplinkui. Mano mergina daugelį metų vaikščiojo į prie namų esančią sporto salę. Pirmąjį Covid-19 karantiną ši salė išgyveno, bet antrojo – ne. Mano draugė bandė jiems padėti: patarė, ką galėtų keisti ir daryti naujai, tačiau savininkas nieko nenorėjo klausyti. O juk tikrai galėjo išgyventi! 

Savininkas asmeniškai pažinojo visus savo klientus, turėjo duomenų bazę, todėl galėjo nuomoti jiems treniruoklius arba, pavyzdžiui, su kokiu nors ūkininku sutarti dėl sveiko maisto tiekimo savo klientams. Buvo daugybė variantų, kurie galėjo išgelbėti verslą, bet niekas jų neieškojo.

Negalima lengvai pasiduoti, kaip ir negalima užmigti ant laurų. Tai, kas veikė iki šiol, nebūtinai veiks ir ateityje. Todėl visada reikia būti pasiruošus keistis, evoliucionuoti ir mokytis naujų dalykų.

Verslininkas Arminas Pieteris
Verslininkas Arminas Pieteris

Dalis verslininkų vis dar svarsto, ar jiems verta imtis ir e-prekybos, ką jiems patartumėte? 

Smulkiesiems verslininkams ir amatininkams pereiti į e-verslą yra būtina, nes šiuo metu mokama reklama socialiniuose tinkluose yra pakankamai prieinama ir pigi. Kitas momentas, visada verta įvertinti, kiek vartotojų gali pasiekti turėdamas vietinę parduotuvę ir kiek – būnant internete.

Pavyzdžiui, mano mokymuose šiuo metu pusė mokinių yra iš užsienio šalių – Anglijos, Norvegijos, Švedijos. Turiu mokinių net ir iš Amerikoje. Jeigu kursai vyktų gyvai, tikrai dalies klausytojų nebūčiau pritraukęs. Yra nišų, kurias pritaikyti el.prekybai šiek tiek sunkiau, pvz., – kvepalai, tačiau kiekvienai problemai yra sprendimas.

Kvepalų parduotuvės siūlo nemokamus mėginukus, tik prašo padengti siuntimo išlaidas. Vartotojas parsisiunčia mėginuką, pabando ir, jei tinka, perka. Dideli prekių ženklai esamiems klientams, perkantiems kvepalus, visada dovanų įdeda naujų kvepalų mėginių.

Drabužių elektroninės parduotuvės šiuo metu turi labai gerai išdirbtus grąžinimo procesus ir garantijas. Viskas yra apgalvota, kad žmogui būtų patogu ir jis turėtų kuo malonesnę patirtį.

Verslininkas Arminas Pieteris
Verslininkas Arminas Pieteris
Verslininkas Arminas Pieteris
Verslininkas Arminas Pieteris

Daugeliui vis dar atrodo, kad norint sukurti elektroninę parduotuvę ir ją valdyti reikia ne tik specifinių žinių, bet ir didelio biudžeto. Ar tai tiesa? 

Dabar yra labai daug įrankių, kurie gali padėti pačiam sukurti e-parduotuvę ir tam tikrai nereikia programavimo žinių. Pavyzdžiui, mes mokymų programoje aiškiname pagrindinius puslapio išdėstymo elementus, o kursų dalyviai patys juos kuria. Žmonės nustemba kaip viskas paprasta. Susikurti e-parduotuvę neturint įgūdžių galima per 3-4 valandas. Ir visiškai nemokamai. Kainuoja tik e-parduotuvės talpinimas saugiame serveryje. Ir suma paprastai siekia maždaug  apie 30 eurų per mėnesį.

Kokios klaidos dažniausiai daromos šioje srityje?

Norėčiau aptarti 3 dažniausias problemas – el.parduotuvės kūrimą, reklamą ir investavimą į produktus. Pradedantieji verslininkai dažnai galvoja, kad parduotuves kuria programuotojai. Bet pastarieji niekuomet nesukurs geros parduotuvės, nes jie nėra pardavėjai.

Programuotojas gali padaryti veikiančią parduotuvę, bet ji nebus optimizuota pardavimams. Jei samdote programuotoją, reikėtų turėti parduotuvės optimizavimo bazines žinias.

Sekanti problema – reklama.  Dažnai verslininkai  patys nenori gilintis, mokytis, todėl samdo žmones ir tikisi, kad jie viską už juos padarys. Bet, jei nori pasamdyti gerą žmogų, kuris optimaliai išnaudotų reklamos biudžetą, tai ir pats turi turėti  bent jau bazinių žinių šioje srityje, kad galėtum šiam darbui pasirinkti tinkamą žmogų ar įmonę.

Kitaip negalėsi apskaičiuoti gaunamos naudos ir nežinosi ar tavo investicija atsiperka. Kita klaida, kurią dažnai daro pradedantieji, yra ta, kad tik pradėdami e-verslą, nusiperka didelį kiekį prekių, nežinodami ar tie produktai bus parduoti. Pradžioje reikėtų išbandyti savo verslo idėją aplinkoje, kurioje nepatirsi didelių finansinių nuostolių. Galite nusipirkti labai mažą kiekį, jei, pavyzdžiui, pavyko realizuoti 15 vienetų, yra didelė tikimybė, kad pavyks parduoti ir 100 ar daugiau vienetų.

Verslininkas Arminas Pieteris
Verslininkas Arminas Pieteris

Kodėl versle svarbus kūrybiškumas? 

Verslas – tai kasdieninis problemų sprendimas. Kuo daugiau būdų sugalvoji kaip išspręsti problemą, tuo yra geriau. Pavyzdys iš mano verslo pradžios. Įkūręs pirmąją internetinę parduotuvę, ieškojau influencerių, kurie galėtų ją reklamuoti. Radau vieną „Youtube“ platformoje – jis turėjo apie 0,5 mln. užsienio sekėjų ir kalbėjo būtent ta tema, kurios man reikėjo. Aš jam rašiau kelis kartus per kelis skirtingus kanalus, tačiau nė vienu  kanalu, per kurį bandžiau su juo susisiekti, jis man neatrašė.

Stebėjau jo sekėjus, su kuo jis bendrauja, kas komentuoja po jo vaizdo įrašais. Parašiau jo vienam bičiuliui ir paprašiau už atlygį suvesti mane su tuo influenceriu. Ši pažintis man leido uždirbti keliasdešimt tūkstančių. Be to, tas žmogus mane supažindino dar su kitais influenceriais, kurie taip pat prisidėjo reklamuodami mano verslą. Tai pavyzdys kaip kūrybiškai pažvelgus į situaciją galima pasiekti norimo rezultato. Kuo esi kūrybiškesnis, tuo sėkmingesnis tampi.

Kuo „Verslas Academy“ mokymai skiriasi nuo universitetuose ar kolegijose dėstomų disciplinų? 

Tradiciniai mokslai orientuoti į teorines žinias, mes – praktines. Universitetų ir kolegijų  tikslai – diplomai ir sertifikatai, o mūsų – mokinių finansiniai rezultatai versle. Mūsų visi dėstytojai turi realios  patirties elektroninių parduotuvių kūrimo versle, todėl visą gautą informaciją mokiniai pritaiko praktikoje jau tą pačią dieną.

Be to, mes padedame žmonėms pradėti ir plėtoti nuosavą elektroninių parduotuvių verslą, nukreipiame pas tiekėjus, suvedame su reikalingais žmonėmis, apmokome žmones klientų srauto pritraukimo strategijų.

Jūsų mokymų išskirtinumas yra ir tas, kad baigę mokymus, bet kada gali gauti palaikymą ir profesionalią konsultaciją, tiesa? 

Mokinių dabar  turime virš 1200. Tiek mokymų metu, tiek po jų mūsų kursų dalyviai gali į mus kreiptis pagalbos. Kiekvienas dalyvis prisijungęs gauna e-komercijos studijų paskyrą, joje yra sukelta visa video medžiaga, įvairios instrukcijos, kaip ta medžiaga naudotis. Taip pat esame sukūrę mokymų bendruomenę, kad dalyviai galėtų susipažinti vieni su kitais, rastų bendraminčių, pamatytų, kokie klausimai kyla kitiems ir kokius atsakymus jie gauna.