Vienoje atidaryta originali paroda likusiems „Eurovizijos“ dugne: įamžintas ir Ovidijus Vyšniauskas
Prasidėjus jubiliejinės 60-osios „Eurovizijos“ karštinei Vienos Leopoldo muziejuje duris atvėrė neįprasta paroda.Austrų karikatūristas, kelionių žurnalistas, rašytojas Texas Rubinowitzas nusprendė surengti originalią ekspoziciją ir prisiminti visus nacionalinio dainų konkurso dalyvius, kurie nuo 1962-ųjų per 52 metus „Eurovizijos“ finale užėmė paskutiniąją vietą.
Čia nebuvo pamirštas ir Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse pirmą kartą atstovavęs dainininkas Ovidijus Vyšniauskas, kuris tąkart negavo nė vieno balo. 1994 metais Dublino „Point Theatre“ scenoje jis debiutavo su savo paties ir kompozitoriaus Gintaro Zdebskio sukurta daina „Lopšinė Mylimai“.
TAIP PAT SKAITYKITE: Prieš 20 metų Lietuva debiutavo „Eurovizijoje“: konkursinę dainą Ovidijus Vyšniauskas sukūrė per naktį
Pagal tuometines „Eurovizijos“ taisykles, tada 37-erių metų O.Vyšniauskas turėjo atlikti lig tol niekur neskambėjusią dainą, parašytą nacionaline kalba. Tuomet Airijoje vykusiame konkurse O.Vyšniauskas į sceną žengė vilkėdamas klasikiniu švarku ir tamsiais džinsais. Nebuvo ir pritariančių vokalistų. Tačiau paprastas jausmingas nuoširdumas nepapirko klausytojų – jis liko paskutinis, gavo nulį taškų ir užėmė 25-ąją vietą iš tiek pat galimų.
Nors šiandien „Eurovizija“ jau spėjo tapti vienu svarbiausių kasmetinių popmuzikos renginių, prieš 21-erius metus Lietuvoje retas apskritai buvo girdėjęs apie šį konkursą.
Leopoldo muziejuje eksponuojamoje parodoje galima pamatyti visus 1962–2004 metų paskutinių vietų „laimėtojus“, kuriem balsavusieji neskyrė nei vieno balso. Apie nulį taškų finalinėje balsavimo lentelėje primena ir simboliškas ekspozicijos pavadinimas „The Nul Pointers“.
T.Rubinowitzas ant medinės plokštelės nutapė O.Vyšniausko portretą, prie jo parašė jo dalyvavimo konkurse metus, trumpą istoriją, užimtą vietą. Lygiai taip pat čia buvo pristatyti ir kiti paskutines vietas užėmę dalyviai.
Paroda „The Nul Pointers“ bus eksponuojama iki birželio 8 dienos.