Vilniuje – operos apie fatališkąją Manon Lesko premjera

Pagrindinį vaidmenį sukūrė Asmik Grigorian / Mariaus Žičiaus nuotr.
Pagrindinį vaidmenį sukūrė Asmik Grigorian / Mariaus Žičiaus nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Antradienio vakarą Vilniaus kongresų rūmuose publikos teismui buvo pristatyta aistringoji Giacomo Puccini opera „Manon Lesko“. Į „bohemiečių“ kūrinio, kuriame pagrindinį vaidmenį sukūrė solistė Asmik Grigorian, premjerą susirinko gausus būrys žiūrovų, tarp kurių netrūko ir žymių žmonių.

Opera „Manon Lesko“ Vilniaus kongresų rūmuose bus rodoma balandžio 3–7 d. Savo meilę už pinigus parduodančios Manon Lesko partiją pasikeisdamos atliks solistės A.Grigorian ir Sandra Janušaitė. Operoje taip pat dainuojantys atlikėjai Vaidas Vyšniauskas, Laimonas Pautienius, Georgijus Oniani pasirodo kartu su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru.

Šiam naujam pastatymui kostiumų dizaineris Juozas Statkevičius sukūrė apie 80 įspūdingų kostiumų. Dizaineris taip pat rūpinosi artistų makiažu ir šukuosenomis.

Opera „Manon Lesko“
Opera „Manon Lesko“ / Mariaus Žičiaus nuotr.

J.Statkevičius teigė, kad kurdamas kostiumus ir makiažą šiai operai, kurioje vaizduojamas 1910-1914 metų Paryžius, įkvėpimo sėmėsi ir iš ano meto prostitučių – dizaineris peržiūrėjo ne vieną fotoalbumą.

„Tarp įkvėpimo šaltinių buvo ir Paryžiaus prostitutės. Buvau atsinešęs gal 18 albumų, kur galėjome pamatyti, kaip prostitutės atrodė anksčiau. Kostiumuose (jie atspindi „art deco“ stilių – red.past.) plati spalvinė gama, daug įvairiausių siuvinėjimų. Kartais pagalvoju, kad tai galėtų būti puikiausia haute couture kolekcija, kurią būtų galima rodyti per madų šou. Visi sako, kad teatre haute couture miršta, bet taip niekada neatsitiks. Tokių dalykų su siuvimo mašina nepadarysi, viskas daroma rankomis“, – interviu Žmonės.lt sakė dizaineris.

J.Statkevičiaus nuomone, šis spektaklis yra „graži prostitutės istorija“.

„Manon buvo ištekėjusi, turėjo puikų gyvenimą, tačiau įsimylėjo kitą vyrą. Vėliau ji patyrė visišką fiasko ir jos grožis nebeturėjo jokios reikšmės. Manon tapo tik pajuokos objektu. Tokių moterų istorijoje labai daug. Netrūksta jų ir šiuolaikiniame pasaulyje“, – sakė jis.

Tuo tarpu pagrindinio vaidmens atlikėja A.Grigorian neskuba teisti savo personažo. Solistė teigė privalanti ją prisijaukinti ir atrasti, nes pasmerkusi nebegalėtų išeiti į sceną.

„Manon yra beprotiškai fatališka moteris pati to neįsivaizduodama. Ji nieko nedaro tyčia, ji tokia yra. Ir savo kūnu ji prekiauja kitaip – ji neturi tikslo to daryti dėl meilės, nors jai taip ir atrodo. Galbūt taip parodomas žmogaus vartotojiškas pradas... Ji iš tų, kurie gyvena pagal moto: „Matau, noriu, imu“. Ji visada randa sau pasiteisinimą. Žinoma, išskyrus pačią operos pabaigą, kai Manon pamato, jog savo gyvenimą ji matė nuspalvintą kitaip nei jis buvo iš tikrųjų“, – kalbėjo A.Grigorian.

Opera „Manon Lesko“
Opera „Manon Lesko“ / Mariaus Žičiaus nuotr.

Į renginį susirinko daugybė garsių svečių: Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas su žmona Agne, susisiekimo ministras Eligijus Masiulis su žmona Ieva, laidų vedėja Eglė Skrolytė su bičiuliu žurnalistu Saugirdu Vaitulioniu, Lietuvos prezidento Algirdo Mykolo Brazausko našlė Kristina Brazauskienė, laidų vedėja Agnė Armoškaitė, Lietuvos radijo ir televizijos vadovas Audrius Siaurusevičius ir kiti.

„Mus labiausiai domina teatras, nors ir opera mums gražu. „Bohemiečių“ darbai mums labai patinka, labai didelį įspūdį paliko „Svynis Todas: Demonas kirpėjas“. Šis spektaklis turėtų dar labiau nustebinti. Tikimės gero vaizdo, gero garso ir geros muzikos – viso to, ką bohemiečiai paprastai parodo, o tai paprastai būna aukšto lygio spektakliai“, – už save ir už bičiulį S.Vaitulionį atsakinėjo E.Skrolytė.

Opera „Manon Lesko“
Opera „Manon Lesko“ / Mariaus Žičiaus nuotr.

Publiką aikčioti privertė ne tik jausmingos scenos, įspūdingos dekoracijos, bet ir ne ką mažiau įspūdingi kostiumai, kuriuos kūrė J.Statkevičius. Apie 80 skirtingų kostiumų akino ryškiomis spalvomis, blizgesiu, prabanga.

Vienu iš A.Grigorian personažo Manon scenoje dėvėtų apsiaustų apsigobusi scenoje pasirodė ir griaudint publikos aplodismentams žiūrovams nusilenkė operos režisierė Dalia Ibelhauptaitė.

Po spektaklio operos artistai ir svečiai patraukė pažymėti naujojo „bohemiečių“ kūrinio gimimo į sostinės senamiestyje esančią vyninę „La Boheme“.