„Vilnius Jazz“ sceną sudrebins Portugalijos ir Skandinavijos orkestrai

„Vilnius Jazz“ / festivalio archyvas
„Vilnius Jazz“ / festivalio archyvas
Pranešimas spaudai
Šaltinis: Žmonės
A
A

Spalio 14-ąją startuojantis 34-asis šiuolaikinio džiazo ir improvizacinės muzikos festivalis „Vilnius Jazz“ į savo programą įtraukė net keturis didelius orkestrus. Du šio žanro kolektyvai pratęs publikos pažintį su Portugalijos ir Europos šiaurės šalių džiazu. 

Spalio 14-ąją Lietuvos rusų dramos teatre pasirodys portugalų „Lisbon Underground Music Ensemble“ – L.U.M.E, suburtas džiazo pianisto ir kompozitoriaus Marco Barroso iš džiazo ir klasikinės muzikos virtuozų. Jis laikomas vienu efektingiausių ir dinamiškiausių šio žanro kolektyvų šiandienos džiazo scenoje. 

Šio orkestro narius vienija ryžtas žengti neišbandytais kūrybos keliais. 15-kos muzikantų kolektyvas laužo klasikinio bigbendo kanonus ir konvencijas. Savo eksperimentinės dvasios muzika, kuriai pasitelkia džiazo, roko, fanko, akademinės muzikos ir kitų žanrų žodyną, jis atveria naujus estetinius horizontus. 

Kritikai L.U.M.E vadina unikaliu skambančiu organizmu, dinamiškai laviruojančiu tarp kompozicijos ir improvizacijos, gebančiu suderinti net kakofoniją ir baladžių lyriką. 

Orkestro albumai jam pelnė aukščiausius „All About Jazz“, „Free Jazz Blog“, NPR, „jazz.pt“ įvertinimus, ne vieną Metų grupės nominaciją, pateko į metų geriausiųjų sąrašus. Per 15 gyvavimo metų jis muzikavo daugybėje festivalių ir koncertų, gastroliavo Ispanijoje, Vokietijoje, Belgijoje, Nyderlanduose, Slovėnijoje. 

Šio rudens europinį turą kolektyvas skiria naujausio albumo „Las Californias“ pristatymui. Jo muzika apibūdinama, kaip „utopiškas prarastų svajonių prisiminimų kraštovaizdis“. „Vilnius Jazz“ – antroji iš septynių šio albumo pristatymo stotelių. Po pasirodymo Lietuvoje L.U.M.E planuoja tęsti turą Portugalijoje ir Makedonijoje, o lygiai po mėnesio užbaigti Londono džiazo festivalyje. 

„Vilnius Jazz“ / Festivalio archyvas
„Vilnius Jazz“ / Festivalio archyvas

Spalio 16-ąją į festivalio sceną žengs vieno ryškiausių ir veikliausių Europos būgnininkų norvego Paalo Nilsseno-Love „Large Unit“. Šis kolektyvas suburtas 2013 metais iš šiaurės šalių – Norvegijos, Suomijos, Švedijos ir Danijos – muzikantų ir nuo pirmųjų kūrybos žingsnių stebina savo užmojais. 

„Paal Nilssen-Love's Large Unit“ vizitinė kortelė – galingas skambesys, bet jam nesvetimi ir subtilūs kameriški pasažai. Grupei muziką kuriantis Nilssenas-Love nevaržo scenos partnerių vaizduotės, leidžia pasireikšti jiems kaip solistams ir grupėse. 

Kolektyvas prisistatė daugelyje pasaulio kraštų, tarp jų – Japonijoje ir Šiaurės Amerikoje. Gastroliuodamas Adis Abeboje (Etiopija) ir Rio de Žaneire (Brazilija), jis bendradarbiavo su vietos muzikantais, šokėjais ir dainininkais. 

Vadovaudamas šiam orkestrui Paalas Nilssen-Love įkvėpimo semiasi iš Peterio Brötzmanno Čikagos tenteto, Keno Vandermarko „Territory Band“, Frode's Gjerstado „Circulasione Totale Orchestra“, kuriuose groja pats. 

Jis taip žinomas kaip trio „The Thing“, grupių „Ballister“, „Hairy Bones“, „Original Silence“ narys, Arto Lindsay, Otomo Yoshihide's, Akiros Sakata, Jimo O'Rourke, Thurstono Moore'o ir daugelio kitų muzikos korifėjų scenos partneris, groja duetuose su Kenu Vandermarku, Johnu Butcheriu, Matsu Gustafssonu. 

Anot Nilsseno-Love, visi jo kultivuojami amplua – tai vienos visumos detalės, o grojimas – procesas, kurio kiekvienas naujas kūrinys yra ankstesniojo tąsa.