Tykiais rudens vakarais galima pakalbėti apie vintažą. Jis, dvelkiantis nostalgija, atsirado ne šiandien ir ne vakar, bet neketina niekur trauktis. 2020-ieji net buvo paskelbti vintažo metais, o ir dabar jo paklausa tik auga.
MTV muzikos vaizdo klipų apdovanojimų vakarą daug jaunimo vilkėjo vintažą, įskaitant aštuoniolikmetę Olivią Rodrigo, nugalėjusią net trijose kategorijose. Milenialų ir Z kartos nebaido antrų rankų drabužiai ir nekankina su jais susiję kompleksai. Nors ir tėvai po truputį keičia nuomonę. Pandemijos metais vintažo pardavimas išaugo 30 procentų, o kadangi šios prekės – nepigios (nepainiokime jų su įprastu second handu), procentus kėlė ne tik paaugliai, bet ir jų gimdytojai.
Nesinori kalbėti apie vintažą nutaisius rimtą veidą. Dabar jo populiarumą visi motyvuoja ekologija, o kitos priežastys lieka už borto. Tačiau tvarumo misionieriai gali artimiausioje parduotuvėje nusipirkti medvilninius džinsus ir nešioti juos iki antrojo Kristaus atėjimo arba vilkėti „Stella McCartney“. Vintažo mėgėjai – kita žmonių rūšis, juos gena ne idėja, o azartas.