Vyrų mados savaitėje – brutalus Julijos Janus minimalizmas
Gegužės 2 d. „Vyrų mados savaitės“ metu naujausią kolekciją pristatys drąsiomis idėjomis ir lanksčiu požiūriu į žmogaus kūno linijas garsėjanti lietuvių mados dizainerė Julija Janus. Jos kuriama mada vyrams – brutali ir konceptuali, o dizaino sprendimai skirti vyro saviraiškai. Pasak dizainerės, kolekcija ji siekia pabrėžti, kad vyriškas stilius neturi dydžio ir amžiaus ribų.
„Noriu sukurti minimalistinius gero dizaino drabužius savo draugams vyrams, kurie yra labai skirtingų sudėjimų, dažniausiai nešioja didelių dydžių rūbus ir neturi kur išsirinkti progresyvaus drabužio, tinkančio jų sudėjimui. Paaiškėjo, kad tokių vyrų yra ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje – nuo Šiaurės Amerikos iki mūsų kaimynės Lenkijos. Mano kurtas drabužis užprogramuotas ne tik nediskriminuoti didesnio dydžio vyrų, bet ir minimalistinio stiliaus, iš gero audinio, aukštos kokybės, labai patogus dėvėti – toks, kad taptų širdies drabužiu, kurio neužmirši ilgai“, – tvirtina Julija Janus.
Kiekviena šios dizainerės kolekcija kuriama pasirinkus temą vienijančius spalvų, audinių, konstrukcijų sprendimus. 2018 metų pavasario–vasaros tema „Soliaris“. Laisvės, kelionių ir postfuturistinė kolekcijos atmosfera skirta tam vyrui, kuris mėgsta atrodyti kitaip. Vyriškoje aprangoje J. Janus įtvirtina šiuolaikinio miesto klajoklio įvaizdžio elementus: labai patogų siluetą, beveik uniforminę aprangą, kuriai būdinga nedidelė asimetrija, laisvę suteikiančios detalės.
Kadangi Soliaris – vandens planeta, svarbi šioje kolekcijoje vandens tema. Vandens motyvas kartojasi tiek dizaino sprendimuose, tiek siluetuose, audiniuose ir marginimuose. Dizainerė renkasi brutalią audinių derinimo eleganciją, simbolinę marškinėlių grafiką, aiškios formos ir natūralius audinius.
Anot dizainerės, svarbu nepamiršti, kad mada yra ne tik dizainas – visų pirma tai vertybės, slypinčios prekės ženklo istorijoje. Jos kūryba skirta veržlios sielos vyrui, kurio stiliaus neapibrėžia nei amžius, nei kūno proporcijos. Būtent dėl to ne tik pati kolekcija, bet ir jos pristatymo būdas negali būti įspraustas į standarto rėmus. Drabužius demonstruos įvairūs žmonės, bet ne profesionalūs modeliai. Tai nediskriminuojantis požiūris į madą ir Lietuvoje dar nematytas vyriškos kolekcijos pristatymo išpildymas.