Vytautas Puidokas pristatė filmą „El Padre Medico“: „Lietuviška filmo premjera kelia daug jausmų“
Penktadienio vakarą Vilniuje įsikūrusiame kino teatre „Forum Cinemas Vingis“ vyko režisieriaus Vytauto Puidoko filmo „El Padre Medico“ premjera.
„Lietuviška filmo premjera kelia daug jausmų, žinau, kiek daug žmonių šio filmo laukė dar nuo pat idėjos pradžios, prieš penkis metus. Manau svarbu paminėti, kad filmo siužetas labai organiškai, per kūrimo procesą, pakeitė kryptį, ir vietoj „herojaus“ istorijos, pristatysime pakankamai nepatogų filmą, keliantį aktualius klausimus. Todėl tiek iš publikos, tiek viešojoje erdvėje tikiuosi reakcijų, diskusijų ir emocijų“, – prieš premjerą sakė režisierius.
V. Puidokas prieš kelias savaites su prodiuseriu Pauliumi Juočeriu grįžo iš Šiaurės Amerikos, kur Kamdeno tarptautiniame dokumentinių filmų festivalyje įvyko filmo pasaulinė premjera.
„Filmas buvo nominuotas „Cinematic Vision“ konkursinėje kategorijoje ir atsidūrė vienoje programoje su tikrai labai stipriais filmais tiek iš JAV, tiek ir iš viso pasaulio. Po šio festivalio tikimės su filmu keliauti toliau. Norime surengti premjerą Europoje, o ypatingai knieti parodyti filmą Lotynų Amerikos, Brazilijos publikai, nes ten buvo nufilmuota didžioji filmo dalis“, – pasakojo autorius.
Filmo kūrėjai leidžiasi į Brazilijos džiunglių gilumą vedini didingos Aleksandro Ferdinando Bendoraičio (1919-1998) legendos. Ji byloja apie kilnų gydytoją, pasišventusį misionierių, Antrojo pasaulinio karo pabėgėlį iš Lietuvos, savo rankomis sukūrusį plaukiojančių ligoninių tinklą, teikusį pagalbą tūkstančiams Amazonės baseine gyvenančių žmonių. Tačiau pokalbiai su liudininkais, prabangaus asmeninio gyvenimo detalės, įtarimai žmonių išnaudojimu bei kraupiais nusikaltimais pradeda griauti filmo kūrėjų planus papasakoti „Motinos Teresės iš Lietuvos“ istoriją.
Apie filmą: Tai svarbus ir visomis prasmėmis „nepatogus“ filmas, galintis paskatinti itin aktualią diskusiją apie tai, kaip kuriami, palaikomi ir griaunami nacionalinio herojaus mitai, bei su kokiais nelengvais pasirinkimais tenka susidurti dokumentinio kino kūrėjams, siekiantiems išlikti sąžiningais prieš save ir žiūrovus.