Žilvinas Grigaitis: apie Berlyno mados savaitę, Rusijos oligarchus ir dingusį spindesį
Kasmet liepos pradžioje Berlynas virsta jaunimo gatvės ir laisvalaikio mados pasaulio sostine. Parodos, kurios diktuoja pasaulio laisvalaikio madas pastaraisiais metais stipriai nukraujavo, kai kurios net bankrutavo, bet tuo pasinaudojo konkurentai ir visi jie susibūrė po Berlyno stogu.
Per 4 dienas, kai liepos pradžioje vyksta Berlyno mados savaites renginiai ir parodos, miestą pasiekia apie 220 mln. eurų, todėl Berlyno meras per oficialius mados pusryčius džiaugėsi, kad jaunas ir veržlus įvaizdis padeda judėti miestui į priekį.
Visos pagrindinės parodos logistiškai patogiai išdėliotos, puikus susisiekimas, bet juk visai malonu turėti ir vairuotoją su naujausio modelio „Porsche“. Tačiau viso spindesio, kuris buvo prieš 5–6 metus ir to išlaidavimo, jau nėra, kompanijos labai daug ko atsisakė, norėdamos išlikti.
Puikavimąsi prekiniais ženklais keičia „no name“ strategija
Berlynas visada buvo traukos centras Rusijos verslo žmonėms. Oligarchai leisdavo milijonines sumas Paryžiaus, Milano ar Monte Karlo salonuose, bet dabar vartojimo modelis keičiasi. Berlyno parodos – puikus pokyčių veidrodis.
Rusų investuotojai čia ieško jaunų dizainerių, kurie gali mažomis sąnaudomis kurti ir galvoti apie plėtrą ir perspektyvą. Verslo magnatas iš Kazanės buvo nusiteikęs investuoti apie 1 mln. eurų į perspektyvų projektą. Ponas Sergejus atvyko su savo kompanionais nuosavu lėktuvu ir per savaitę, be pramogų bei įvairių renginių, norėjo surasti tam tikrų mažo verslo investavimo modelių.
Buvo laikas, kai „ant pasiturinčio ruso“ privalėjo blizgėti prekiniai ženklai, o dabar jiems labai patraukli NO NAME strategija. Tokios nuotaikos vyrauja ir Milano mados savaitėje, kur investuotojai jau pradeda diktuoti savo sąlygas mados namams, kurie, kaip bespindėtų, turi gelbėtis nuo bankroto ir nepamatuotų išlaidų.
Kuo mažiau ant savęs visko „užsidedi“, tuo madingesnis esi
Didelių pokyčių vyrų madoje nepastebima. O posakis, kad dabar viskas madinga – tikra teisybė. Išlieka ir tos pačios spalvos, ir aksesuarai, ir avalynė. Niekas nesiveržia eksperimentuoti šiais neramiais ekonominiais laikais, kai problemos Graikijoje ar net Kinijos akcijų rinkose gali atsiliepti visoms tendencijomis.
Pagrindinis pastebėjimas: kuo mažiau ant savęs turi visko „užsidėjęs“, tuo madingesnis esi. Nes juk buvo laikas, kai aprangoje buvo naudojama daug elementų (liemenės, marškinėliai, švarkai be rankovių, dvigubi marškiniai ir pan.), o dabar visko mažėja.
Madingos išlieka ryškios spalvos ir, aišku, įvairių raštų ir spalvų vyriškos kojinės. Jos lieka ir kitų metų pavasario/vasaros laisvalaikio madose.
Integracija ir globalizacija neišvengiamai palietė ir gatvės madą, tad šiuolaikiniai mados pristatymai negali apsieiti be virtualių sprendimų. Kolekcijų pristatymuose netrūko virtualių madų šou, integracinių sprendimų, dirbtinių žmonių.
Tačiau geras ir nuoširdus pašnekesys, kas laukia mados industrijos, atrodo niekam nenaudingas, nes visą situaciją pasaulio rinkose apibūdina posakis: „Gyvenu dabar ir čia.“