Žinomi Lietuvos „influenceriai“ susprogdino tobulo gyvenimo iliuziją socialiniuose tinkluose
Jau ketvirtąjį kartą surengtas didžiausias nemokamas pilietinis vasaros festivalis visai šeimai „Laisvės piknikas“ šeštadienį sukvietė kauniečius ir miesto svečius į Kauno Nemuno salą. Festivalio metu dėmesys skirtas jaunimui bei visuomeninėms organizacijoms, kurios įtraukė lankytojus į įvairias veiklas bei diskusijas. „Kaip kritiškai vertinti socialinių tinklų tobulo gyvenimo iliuziją?“ diskusijos metu žinomi Lietuvos „influenceriai“ bandė paraginti jaunimą sąmoningai žvelgti į socialiniuose tinkluose kuriamą turinį.
Diskusijoje dalyvavo reklamos agentūros vadovė Laura Aleksandravičė, komunikacijos vadovas Andrius Baranauskas, „Youtube“ kanalo tinklaraštininkas Paulius Mikolaitis, geriau žinomas kaip Paul de Miko bei tinklaraštininkė ir knygos „Tavo geriausia draugė“ autorė Simona Burbaitė.
„Aš esu bičas iš Fabijoniškių, kuris kiekvieną dieną sėdi savo buto virtuvėje“, – sakė Paul de Miko. Jo nuomone, jaunoji karta dažnai idealizuoja influencerių gyvenimą ir jų asmenybes, nors iš tiesų, jie yra tokie patys žmonės.
Tinklaraštininkė Simona Burbaitė pritardama Pauliui teigė, kad socialinių tinklų turinys dažnai neatspindi realybės.
„Nepaisant to, kad matote mus gražius, mes irgi esame žmonės, kurie jaučia baimę, nerimą, pavydą. Kai bendrauju su jaunimu mokyklose, jie dažnai man sako, kad nori būti influenceriais, tačiau kai paklausiu, ką jie pasirengę paaukoti, sulaukiu tylos. Egzistuoja iliuzija, kad užtenka tik gražios nuotraukos, kad gautum įvairias dovanas ar pinigus, tačiau nemokamų pietų nėra. Jei nori kuri kokybišką turinį, turi aukoti beveik visą savo laiką ir pastangas“, – sakė S. Burbaitė.
„Šie žmonės turi dirbti nuolatos, nesvarbu, ar jie atostogauja, serga, ar yra blogos nuotaikos. Nuotraukas reikia kelti kasdien, kadangi socialinių tinklų algoritmas yra negailestingas. Taip pat influencerių gyvenimas tampa suvaržytas. Pavyzdžiui, Simona Burbaitė „Le Dineren Blanc” vakarienės metu negalėjo būti užfiskuota valganti ledus su kurių prekiniu ženklu nedirba, kadangi yra įsipareigojusi kitam pieno produktų prekės ženklui“, – atskleidė Laura Aleksandravičė.
Tuo tarpu Komunikacijos vadovas A. Baranauskas siūlė riboti laiką naudojantis socialiniais tinklais: „Įsivaizduokite, kad metus valgysime vien šokoladą, kuri taip mėgstame. Tikriausiai, kitų metų ir nesulauktume. Todėl gyvenime svarbiausia balansas ir saikas, kurį jausti turime ir naudodamiesi socialiniais tinklais“.
Visi pašnekovai sutarė, kad svarbiausia požiūris ir tai, kaip vertiname tobulas influencerių nuotraukas, prie kurių tobulumo neretai prisideda ir dešimties žmonių komanda.