Živilė Diawara per Motinos dieną tęs malonią tradiciją
Gegužės 5-6 dienomis menų fabrike „Loftas“ vyks spalvotas kaip pavasaris renginys, dedikuotas madai – „Uptown Market. Hello spring“. Dizaino mugė šiais metais pristato programą, tinkančią ir Motinos dienai. Viena iš organizatorių, mylima mama ir dukra Živilė Diawara pasakoja apie „Uptown Market“ įdomybes bei tobulą sekmadienį, kurį praleis su artimiausiais žmonėmis.
Živile, ar pati su savo mama dažnai apsilankote „Uptown Market“?
Mano tėvai gyvena Vilniuje ir dažnai apsilanko „Lofte“. Gal dažniau tėtis. Tačiau mama, kuri ateina rečiau, „Uptown market“ muges tikrai mėgsta ir būtent jų neaplenkia. Šiais metais be tikrai didelio lietuviško dizaino drabužių, juvelyrikos, aksesuarų, gurmaniškų delikatesų, interjero detalių pasirinkimo ir daug nematytų naujų prekinių ženklų, bus ir kitos įdomios bei naudingos veiklos. Mamos galės pasinaudoti mūsų siūloma stilistų konsultacija, veiks „UFF“ grožio studija, kur žmonės kviečiami pakeisti įvaizdį. Profesionalūs meistrai patars, kaip pasidaryti makiažą ar šukuoseną, kad kasdieną atrodytum kaip ką tik išėjęs iš kirpyklos. Pati mugė, kaip ir paskaitos bei konsultacijos yra nemokamos. Kiekvienam yra labai smagu matyti savo mama gražią ir švytinčią. Ir tikrai nepaneigsi, kad kiekvienai moteriai yra daugiau ar mažiau svarbu gerai atrodyti. Manau, toks laiko leidimas – sustiprina ryšį.
Kaip siūlote į iš pirmo žvilgsnio damoms skirtą renginį prisivilioti vyrus?
Labai paprastai! Jei vyrą ne itin domina stilius, o jums tikrai to norėtųsi, visuomet yra kelias į vyrų širdis – per skrandžius. Turėsime tikrai įvairaus pasirinkimo – nuo street food iki jūros gėrybių. Pasiūlykite brunchą kitokioje, urbanistinėje aplinkoje su austrėmis ir šampanu, ar sultingą burgerį lauko terasoje. O gal vyras melomanas? Tuomet ateikite pasiklausyti gyvo garso koncertų, vyksiančių abi dienas, ir užsukite atnaujinti savo muzikos kolekcijos vinilų zonoje. Šiais metais pristatysime lietuvių kurtą dviratį „Lituanica cycles“. „Uptown Market“ lankytojai galės jį išbandyti, pasikonsultuoti su profesionaliu dviratininku, kuris ir įkūrė šį prekinį ženklą. Vyrams siūlau mugėje paieškoti kepurės ar akinių nuo saulės, originalių marškinėlių, gražaus laikrodžio ir nesijaudinti – čia tikrai bus ką veikti. Beje, nepamirškite ir stiliaus pamokų, gal išgirsite, kad nėra jau taip sudėtinga būti stilingu ir kad tai gali būti dalis saviraiškos.
Kas dizaino mugėje laukia mažųjų lankytojų?
Mergaitės galės sudalyvauti kasyčių pynimo pamokose, berniukai pasidaryti naujas šukuosenas, o visos šeimos lauks maistininkai, pasiruošę pradžiuginti gardžiais patiekalais ar rankų darbo ledais.
Kokie daiktai, drabužiai ar aksesuarai dažniausiai papuošia jūsų namus, papildo spintą?
Pati asmeniškai paskutiniu metu atkreipiu daugiau dėmesio į funkcinius interjero daiktus, domina ir įvairiausi „printai“. Patinka išskirtinė mūsų dizainerių kūryba, įsigyju jų kurtų drabužių. Tiesą pasakius, ilgą laiką nebuvau prasidūrusi ausų, ir būtent „Uptown Market“ mugėje, prisižiūrėjusi įvairių grožybių, nusprendžiau prasidurti. Dažnai neturiu laiko apsipirkinėti, tad „Uptown Market“ yra puiki proga rasti patinkančių kūrėjų darbus po vienu stogu. Tai nereiškia, kad perku maišais, bet visuomet stengiuosi įsigyti nors vieną ar kitą originalų daiktą, kuris iš karto atnaujina ir pagyvina įvaizdį. Pati labai džiaugiuosi, kai keliaujant užsienyje manęs pasiteirauja iš kur gavau savo vieną ar kitą drabužį, su pasididžiavimu atsakau – lietuviškas dizainas.
Kokį patį įdomiausią daiktą iš „Uptown Market“ jūs turite savo namuose?
Labai džiaugiuosi „Map My Hood“ „printu“ ant sienos. Ten pavaizduotas Vilniaus Naujamiesčio rajonas. Šie lietuvių kūrėjai daro įvairių rajonų žemėlapius, juos spausdina. Manau, kad tai ne tik papuošia namus, bet ir tų namų svečiams leidžia pasidomėti vietovės, kurioje gyveni, ypatybėmis.
Šiais metais dizaino mugėje lankosi ir kūrėjai iš Talino, kam kilo idėja juos pakviesti?
Ta idėja kilo seniai. Ir jau pavieniui mes turėjome tiek latvių, tiek estų dizainerių, o šioje mugėje turėsime net 4 iš Estijos, o taip pat kūrėjų iš Latvijos ir Baltarusijos. Baltijos šalių kūrėjai yra šiek tiek panašūs, jų darbai artimi mūsų sielai. Ir tikrai įdomu, kaip kuria kaimynai. Visada norisi naujų ženklų. Estijoje vyksta festivalis „Tallin Music Week“, kiekvieną kartą jie taip pat siūlo apsilankyti panašioje į „Uptown Market“ mugėje, kurią organizuoja Talino dizaino inkubatorius. Šias metais ten lankėsi mūsų kūrybinės komandos narė Marija Pulokaitė. Ji užmezgė kontaktus ir vėliau nusprendėme pakviesti visą grupę estų į Lietuvą. Manau, kad gerai keistis idėjomis, vartotojui atsiranda didesnė pasiūla, o ir dizaineriai gali praplėsti akiratį, pasiūlyti savo prekę užsienio rinkai.
Šiais metais pristatysite antrąjį leidinio „Created in Lithuania“ numerį, ten sudėjote 50 lietuviškų prekių ženklų. Pagal ką juos rinkotės?
Šių metų tema – identitetas. Turėjome su tuo susijusius kriterijus. Buvo vertinamas prekės ženklo originalumas, unikalumas, koncepcijos aiškumas ir stiprumas, kaip vizualiai atskleista komunikuojama žinutė – per produktą, logotipą ir nuotraukas, ar jis galėtų būti aktualus, išskirtinis tarptautinėje rinkoje, ar komunikuoja išskirtinę lietuvišką tapatybę? Vienas iš prioritetų buvo sudėti kuo daugiau naujų prekinių ženklų, kurių nebuvo praeitame leidinyje, tačiau tai nebuvo lemiamas atrankos kriterijus. Lietuviško identiteto tema, kuri tikrai visi pripažins, nėra tokia paprasta, įvairiais kampais leidinyje narplios dizaino ir tendencijų tyrėjai, ženklodaros ekspertai bei prekių ženklų konsultantai. O pristatymo metu, kuris vyks toje pačioje „Uptown market“ mugėje, šeštadienį – pabandysime padiskutuoti, ar dar ieškome savo identiteto, ar jau jį radome, ir ar turi lietuviškas dizainas išskirtinumo pasauliniame kontekste? Leidinys nemokamas, bet riboto tiražo. Jį galėsite rasti „Lofte“ visos mugės metu.
Esate viena pagrindinių šios mugės organizatorių, išduokite, kiek laiko trunka išgryninti renginio konceptą?
Rengiame šią mugę ne pirmus metus, todėl pati koncepcija yra aiški. Tačiau kiekvieną kartą analizuojame, ką galėtumėm padaryti geriau, darome dalyvių apklausas, norime, kad būtų kuo daugiau pridėtinės vertės, ieškome būdų, kaip atsinaujinti, nebūti nuobodžiais ir tokiais pačiais kiekvienais metais. Mums svarbu, kad ši mugė nebūtų tiesiog „fast shopping“, o kad tai būtų daugiau patirtis. Mes rengiame dvi pagrindines dizaino muges. Vieną žiemą, kitą – pavasarį. Dažnai vos pasibaigus žiemos „Uptown Market“, griebiamės pavasarinių darbų ir atvirkščiai. Tiesą sakant, dar matome keletą nišų, kurios neužpildytos, bet apie tai kada nors vėliau.