Atidaryta Rodiono Petrovo paroda „Grupinė“: vienas autorius pažadina savyje daug menininkų

Rodionas Petrovas / Ryčio Šeškaičio nuotr.
Rodionas Petrovas / Ryčio Šeškaičio nuotr.
Šaltinis: Pranešimas spaudai
A
A

Rugsėjo 1-ąją VDA parodų salėje „Titanikas“ įvyko menininko Rodiono Petrovo personalinės parodos atidarymas. Tiesa, iki pat atidarymo kalbos lankytojai buvo sumaištyje – kiek autorių pristatoma parodoje ir kodėl ji vadinasi „Grupine“.

„Sugalvota ir įgyvendinta grupinė vieno autoriaus paroda skamba kaip oksimoronas, bet atėję į parodų erdves būtent tai ir pamatysite: vienas autorius pažadina savyje daug menininkų ir jų darbus sujungia į konceptualią visumą“, – parodos anotacijoje rašo jos kuratorė Laima Kreivytė.

R.Petrovas, gerai žinomas savo hiperrealistine tapyba, naujoje parodoje pristatė instaliacijas, maišyta technika sukurtus darbus, o pati tapyba svyravo nuo hiperrealizmo iki vaizdinės destrukcijos. Menininko teigimu, pažvelgus į parodoje eksponuojamus kūrinius gali kilti jausmas, kad juos sukūrė skirtingi menininkai. Naudodamas dviprasmiškumą autorius siekia tą pojūtį sustiprinti, sukelti sumaištį bei patikrinti žiūrovo budrumą.

Rodiono Petrovo „Grupinė paroda“ atidarymo akimirkos
Rodiono Petrovo „Grupinė paroda“ atidarymo akimirkos / Ryčio Šeškaičio nuotr.

R.Petrovo kūryboje dažnai analizuojamos tokios temos kaip visuomenės nuomonė, tapatybė, socialinė ir politinė kritika, pasitelkiama autobiografinė savirefleksija. Autorius supresuoja politinius ir socialinius aspektus, kurie atspindi ryškius tam tikro laiko įvykius, daug dėmesio skiria vaizdo ir pavadinimo santykiui. Pats pavadinimas, anot menininko, tampa pilnaverčiu darbo tęsiniu, padedančiu ne tik suprasti darbą, bet ir suteikiančiu jam dviprasmiškumo, kurį reikia išnarplioti.

Parodoje pristatomi ir ankstesni, 2014, 2017 metų, darbai, kita dalis sukurta 2020-2021 metais.

„Atrenkant kūrinius šiai parodai supratau, kad būtinai turiu parodyti „Ambivalentišką paradą“ (Lewben art foundation kolekcija). Šis darbas buvo sukurtas 2014 metais ir šiandien jis sukelia dar daugiau jausmų ir minčių nei tada kai buvo nutapytas“, – dalinasi R.Petrovas.

Tačiau ne visi menininko darbai turi politinę ar socialinę kryptį. Laiko tėkmė, nostalgija, prisiminimai, iliuzijos ir abejonės, bandymai suprasti kas tikra, o kas matoma pro vaizdą iškreipiančią prizmę, taip pat dažnai aptinkama naratyvo linija R.Petrovo kūryboje.

„Nenoras suprasti kad atrodantys toli dalykai iš tikro yra arti“ – instaliacija, kurios interpretacija priklauso nuo to, ką su savim atsineša žiūrintysis. Vieni bus pilni skepticizmo, kitiems darbas atspindi gyvenimišką tiesa ir inspiruoja atrasti.

Į parodos atidarymą atvyko gausus būrys svečių, tarp kurių ir žinomi meno mylėtojai bei profesionalai.

„Jaučiu didelį dėkingumą, kad į mano parodos atidarymą atvyko draugai, bičiuliai, kolegos. Kadangi vienu metu teko ruoštis dviems parodoms – kita įvyks netrūkus Antverpene, Belgijoje – laikotarpis buvo išties įtemptas ir palaikymas yra svarbus. Menininkui parodos atidarymo šventė, tikriausiai, svarbesnė negu gimtadienis ar bet kuri kita šventė“, – savo jausmais dalinosi menininkas.

Rodionas Petrovas (g. 1985) įgijo VDA dailės magistrą. Nuo 2005 m. dalyvauja parodose Europoje ir už jos ribų. Menininko kūryba buvo pristatoma tarptautinėse meno mugėse (Art Karlsruhe, Positions Berlin, Art Vilnius). Nuo 2010 m. autorius surengė 15 personalinių parodų Lietuvoje, Švedijoje, Vokietijoje ir kt., jo darbų yra privačiose kolekcijose Lietuvoje ir Europoje. Menininkas buvo tris kartus Jaunojo tapytojo prizo finalininkas, laimėjo Jaunųjų Europos kūrėjų bienalės žiūrovų prizą.

Parodą dalinai finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Klaipėdos m. savivaldybė. Paroda veiks iki spalio 1 d. adresu Maironio g. 3, Vilnius.