„Atrakinti“ per 10 valandų: pianistė Eglė Andrejevaitė – apie virtualaus mokymo formulę
Ne kasdieną per kompiuterio ekraną išvysi kaip fortepijono studijos „TonArt“ įkūrėja, žinoma pianistė Eglė Andrejevaitė derina vaizdo ir garso kokybę, kad mikliai dirbantys jos pirštai neaplenktų tave pasiekiančio skambesio. Žodis karantinas įvairių profesijų žmonėms šiais metais reiškė iššūkius. Tikriausiai nesuklysiu sakydama, jog laimėjo tie, kurie į susiklosčiusią situaciją pažvelgė operatyviai.
Viskas keitėsi greitai, tad Eglei Andrejevaitei nebuvo kada svarstyti, pianistė susirado tinkamą bendravimui programą ir mokinius paskatino imtis veiklos.
Su suaugusiais ilgą laiką dirbanti Eglė sako, kad mokymasis internetu – koncentruotas, tikslus.
Kurį laiką žinomos pianistės pamokas lankantis verslininkas Daumantas Mikučionis, į virtualius bandymus žvelgęs skeptiškai, dabar taip pat džiaugiasi jų teikiama nauda.
„Prisipažinsiu, iš pradžių tai neatrodė labai geras formatas. Kai esi vienoje patalpoje su mokytoju – matai jį, stebi judesius, kūną. Vis mąsčiau – pasiilgsiu gyvumo, tačiau besimokydami internetu netrukus daug atradome. Apsikeitimas žiniomis vyko koncentruotai, Eglė paruošė tokiam formatui pritaikytų pratimų. Sutaupėme laiko. Pakeičiau nuomonę ir, karantinui pasibaigus, virtualias pamokas tęsiu toliau.“
Save daugelyje sričių realizuojantis Daumantas vėl groti ėmė prieš metus.
„1 pamoka bet kokiai veiklai, iš mano papildomų, yra geras ritmas. Gyvenime man patinka rutinos ir nuspėjamumas. Kiekvieną dieną prisėdu prie pianino. Kai būna blogesnė diena skambinu 15 minučių, kai geresnė – 30.
Grojimas pianinu – viena iš tų valandų dienoje, kai susikoncentruoji į tai, kas prieš tave, nebelieka laiko pašalinėms mintims. Ir muzikos efektas yra toks pats. Net ir sugriuvus pasauliui – ji nuneša į kitas erdves“, – sako Daumantas.
Žinomas verslininkas ir tekstų kūrėjas su tinginyste kovoja retai. „Turiu tą pusę, kurios išvyti nebandau, tačiau planavimas, pasižymėjimas kalendoriuje, mane įpareigoja.“
Jo nuomone, nenutraukti pamokų karantino metu ir mokytis groti gali kiekvienas, kuriam nestinga noro.
Kalbamės su Egle apie visus internetinių pamokų niuansus, jos mokymo būdus ir išskirtinį gebėjimą prieiti prie kiekvieno mokinio.
Egle, kiek laiko per dieną skiriate virtualiems mokymams?
Šeimoje auginame mažą dukrytę, tad su vyru pasidalinome oficialią darbo dieną po 4.5 val. kiekvienam. Tuo metu kiekvienas dirbame labai intensyviai.
Aš savo dienotvarkę skirstau į asmeninį grojimą ir suaugusiųjų mokymą. Kartais groti pradedu jau 8 ryto, o kartais tik vėlai vakare. Du kartus per savaitę turiu mokinius, su kuriais internetu susitinkame jau nuo 8 valandos, tad tomis dienomis vakarai užimti koncertinių programų ruošimu.
Prieš karantiną esate bandžiusi taip mokyti kitus?
Fortepijono pamokas internetu pradėjome tą pačią dieną, kai Lietuvoje oficialiai prasidėjo karantinas, taigi kovo 16 dieną. Nepasakyčiau, jog tai naujas formatas profesionalams. Ir pati anksčiau esu turėjusi asmenines grojimo konsultacijas internetu. Tais atvejais, kai su mokytoju būdavome skirtingose valstybėse.
Tad, prasidėjus karantinui, teliko atsinaujinti technologijų žinias, pasitikrinti ir instruktuoti mokinį, ką ir kaip reikia turėti ir susitarti abipusiai tinkamą pamokos laiką.
Pasiruošimo procesas buvo sudėtingas?
Ne, nebuvo sunku. Gal kiek daugiau laiko prireikė susirasti tinkamą įrangą, išbandžiau įvairias programas, pastebėjau, kad su „Skype“ mažiausiai vėluoja garsas. Dabar galiu drąsiai sakyti, jog svarbiausia – interneto ryšys. Nes jei jis lėtas, atsiranda trukdžių ir dirbti neįmanoma.
Pirmąją savaitę 15 minučių taip pat papildomai skirdavome tinkamo kompiuterio ar telefono kameros pastatymo atradimui. Be galo svarbu matyti vienas kito rankas bei profilį.
Ką derėtų žinoti tiems, kas nuspręs mokytis groti „online“?
Svarbiausia namuose turėti instrumentą, internetą ir įrenginį su vaizdo kamerą – telefoną arba kompiuterį. Jeigu dar turite mikrofoną ir ausines – pamoka vyksta tarsi garso studijoje. Taip pat papildomai reikia įskaičiuoti 10 minučių pasiruošimui ir technikos pasitikrinimui iki pamokos pradžios. Aš asmeniškai tarp virtualių pamokų darau 15 minučių pertraukas.
Kiek laiko trunka viena pamoka?
60 minučių. Vienos pamokos per savaitę žmonėms, kurie skambina savarankiškai ir anksčiau yra praktikavęsi – pakanka, tačiau jei tikslas – pasirodymas, gali būti, kad pamokų prireiks ir daugiau.
Kokius reikalavimus keliate savo mokiniams?
Norėti groti ir tobulėti. Esu įsitikinusi, kad žmogų galima „atrakinti“ per 10 pamokų.
Kas sunkiausia mokant internetu?
Išlaikyti mokinio dėmesį. Pamokoje gyvai kiekvienas iš mūsų naudojame daugiau informacijos gavimo ir priėmimo būdų nei pamokoje per nuotolį. Internetu svarbiausia informacijos perdavimo būdas tampa žodis ir vaizdas. Tai nemažas krūvis galvai, akims, todėl mokytojas turi surasti būdų pailsėti tarp tikslių užduočių. Mes net apšilimą – mankštą darome kartu. Lygiai taip pat, kaip ir pamokoje gyvai.
Kuris mokymo būdas – internetu ar akis į akį jums pačiai yra priimtinesnis?
Per karantiną atradau, kad mokymas internetu turi daugiau pliusų, nei maniau anksčiau. Pirmiausiai – padeda išlaikyti pamokų pastovumą, kas labai svarbu pradedantiems. Antra – taupo asmeninį grojimo laiką jau grojančiam žmogui. Per 1 pamoką galima atsakyti į konkrečius muzikinius ar techninius klausimus, susijusius su kūriniu. Pamoka gyvai yra nepakeičiama garsine prasme – garso niuansus, pedalo techniką reikėtų mokytis tik gyvai. Ateityje, su dažniau lankančiais, neabejoju, kad derinsime pamokas gyvai su pamokomis internetu.
Siūlote ir individualius pamokų tvarkaraščius?
Žinoma! Su visais mokiniais svarbiausias aspektas – abipusiai tinkamas pamokos laikas. Pastebėjau, kad kuo žmogus daugiau pasiekęs gyvenime, tuo pagarbiau elgiasi su kito žmogaus laiku. Man lengva susiderinti su visais savo mokiniais.
Visuomet bendrauju būtent tam žmogui suprantama kalba, pavyzdžiui, Daumantas – tekstų rašytojas. Skaitau ir stebiu, kaip jis konstruoja savo tekstus, pagal tai pritaikau jo muzikos mokymo būdą.