Besiblaškant tarp Singapūro ir Lietuvos: nauji mados ženklai
Saule tikrai nelepinantį ateinantį mėnesį dedikuoju dviem skirtingiems mados frontams: kaitriam ir moderniam Singapūrui, kurio mados subtilybių širmą praskleidžiau dar vasarą keliaudama po Aziją, ir, žinoma, Lietuvai.
Naujas mados kūdikis skirtingose šalyse irgi gimsta skirtingai: lietuviški ženklai „Le Slap“ ir „Laud“, atrodo, dar neseniai skaičiavo pirmuosius kelis mėnesius kiek neprognozuojamoje mados rinkoje, o dabar juos mums pristato žinomi Lietuvos ir užsienio tinklaraštininkai.
Priešingai nei Lietuvoje, Singapūro ženklai savo pozicionavimą tobulino ne vienerius metus: „Pyar“ juvelyrikos namai save atranda per meilės sentimentą, o „Collate“ neapsiriboja vienu skambiu žodžiu ir save identifikuoja per nesezoniškumą ir moteriškas komplektacijas.
Ir nors nesvarbu, ar mados ženklas rinkoje jau keleri metai, ar dar tik keli mėnesiai, kiekvienas iš mano sutiktų dizainerių palieka labai didelį įspūdį. Ypač žavi lietuvių kūrėjų entuziazmas – kolekcijos kuriamos drąsiai, į pirmąsias kolekcijas investuojama labai daug, nesitikint staigios finansinės grąžos. Tai, be abejonės, rodo drąsų vakarietišką požiūrį: sėkmingo produkto sukūrimui tikrai reikia investicijų. O mada irgi neabejotinai yra verslas.
„Le Slap“
Dar nuo 2005-ųjų pažįstamos Jūratė ir Vaida kartu praleido ne vienerius metus: studijuodamos, dirbdamos garsių mados korifėjų studijose, formuodamos savo supratimą apie madą. O prieš dvejus metus, kai Vaida grįžo iš konkurencingojo Londono ir nusprendė savo gyvenimą kurti čia, Lietuvoje, merginoms gimė mintis sudėti visas inspiracijas ir lūkesčius į bendrą kūrinį. Taip gimė „Le Slap“: mados ženklas, stebinantis statement produktais: džinsinis, padidinto silueto švarkelis su kailiu, socialinėse medijose išpopuliarėję marškinėliai Fries Before Guys (angl. „Bulvytės prieš vaikinus“) ar trumpas, blizgus elektrinis sijonas.
Visa produkcija orientuota į sezonams nepaklūstančią madą, kurios tikslas sukurti „va-va-voom“ efektą. Daugybe būdų stilizuojami produktai lengvai sprendžia nuolatinę problemą „ką apsirengti“, nes kiekvienas iš jų – stiprus akcentas kasdienės aprangos ansambliuose. Nors naujas perliukas Lietuvos rinkoje egzistuoja mažiau nei pusę metų, tačiau pirmoji kolekcija palieka labai stiprų įspūdį. Žavesio prideda ir nuosekliai kuruojama instagramo paskyra, kuriai nuolat kuriamos fotosesijos su žymiais lietuvių modeliais.
O šventiniu laikotarpiu „Le Slap“ ir vėl persikels į Londoną: šį kartą jų produkciją bus galima rasti populiariame britų „Topshop“ tinkle, įsikūrusiame Oxford gatvėje.
„Laud Clothing“
Tai ryškiaspalvis mados žaidimas, kurį pradėjo mergina, su mada pažįstama bene dešimt metų. Dar būdama moksleive, „Laud“ įkūrėja suknelėmis ir kūriniais džiugino šeimos nares ir drauges, bet savo kruopštumo ir dedikacijos ji iš karto nepripažino. Net ir pasirinkusi marketingo studijas Amsterdame, laisvu metu dirbo ateljė, kur kartu su vietiniais meistrais kūrė įspūdingas rankines. Grįžusi į Lietuvą, senamiestyje netikėtai rado įdomias ir jaukias patalpas, todėl svajonė puošti moteris tapo ranka pasiekiama. O atsiradus ir partnerei, kuri Lietuvos rinkoje turėjo patirties, dvi merginos nusprendė nedelsti ir per pusę metų gimė pirmieji jų kūriniai.
Pozityvi, ryški ir geometrinė kolekcija tapo identitetu – teigiamos emocijos, išreiškiamos per drabužius. Prekės ženklo moteris – pasitikinti savimi, energinga ir spinduliuojanti jaunatvišku, griežtų rėmų neturinčiu stiliumi. O kūrėjos taip pat daug dėmesio skiria medžiagiškumui: specialiai impregnuotos medžiagos lietpalčiams, lengva medvilnė ir satinas marškiniams, minkšta ir natūrali oda rankinėms.
„Pyar“
Po Singapūro saule atrastas juvelyrikos ženklas, kurio pavadinimas sanskrito kalba reiškia „meilė“, toks ir yra: spinduliuojantis meile unikalumui ir kūrybai. Ženklo įkūrėja savo identitetą grindžia tuo, kad juvelyrika nuo senųjų amžių buvo simbolis meilės sentimentui išreikšti. Todėl modernus dizainas žaidžia ir su kiek bohemiškesne stilistika, o kiekvieną juveryrinį dirbinį galima nešioti įvairiai: auskarai gali pavirsti apyrankėmis, o žiedai – kaklo papuošalais.
Meilė taip pat išreiškiama ir per etiškus gamybos procesus Balio saloje, kuriuos kuruoja pati dizainerė. Papuošalai gaminami tik iš sidabro, 18 karatų geltonojo ar rausvojo aukso, todėl kolekcijos atrodo labai vientisos. Žavesio prideda ir pažintis su papuošalų kūrėja: juvelyrikos prekės ženklas atsirado neplanuotai – iš pradžių tai buvo maloni veikla šalia dėstytojavimo universitete ir darbo tekstilės industrijoje, bet paskui peraugo į nuolatinį procesą, kupiną meilės ir, žinoma, eksperimentų.
„Collate“
Kitas kiek netikėtas atradimas Azijoje – čia savo identitetą suformavęs mados ženklas „Collate“, savo braižu labai primenantis subtilią paryžietišką kūrybą. Paprastas, bet puošnus stilius, įgyvendinamas per modernią konstrukciją, šviesius atspalvius ir tylų glamūrą.
Stebina ir tai, kad kuriamas braižas – universalus (kostiumėlius galima derinti nuo darbo aplinkos iki kokteilių vakarėlių) ir kartu ekspresyvus. Kaip simbolizuoja pats pavadinimas, mados namų filosofija – įkvėpti moteris būti savo stiliaus šeimininkėmis, kuratorėmis. Šalia to puikiai integruojasi ir verslo strategija: kurti prieinamą prabangą masėms, žinoma, kreipiant didelį dėmesį į detales ir kūrybinį procesą. Kūrėjos taip pat propaguoja dabar populiarų besezonės mados principą ir neskirsto savo kolekcijų pagal besikeičiančius metų laikus. Visa tai atsispindi emocingose ir minimaliai stilizuotose reklaminėse kampanijose: moteris ir jos estetika atsiduria pirmame plane. Lengvai plevenantys rūbai pasimeta tarp tendencijų ir tiesiog puošia moteris – tas momentinis žavesys ir yra tai, ko mes labai dažnai ieškome.