D.EFECT pavasario–vasaros kolekcija „Ne kaip kiti“: su defektais ir meno prieskoniu
Lietuvoje puikiai žinomas, o ir užsienyje jau įsitvirtinęs prekės ženklas D.EFECT pristato naują, 2016 m. pavasario–vasaros, kolekcija. Grožio mažuose netobulumuose paieškos jau seniai tapo D.EFECT prekės ženklo kūrybos ašimi, jokia išimtis ir naujausia kolekcija.
Naujoji kolekcija vėl turi daugybę defektų, tačiau visi jie sukurti sąmoningai.
Naujausią kolekciją įkvėpė modernus skaitmeninis pasaulis ir tai, kaip jame atsispindi netobuli žmonių fiziniai bruožai ar asmenybės. Kaip sako D.EFECT kūrybinė siela dizainerė Eglė Žiemytė, ir naujoji kolekcija vėl turi daugybę defektų, tačiau visi jie sukurti sąmoningai!
Kurdama šią kolekciją E.Žiemytė bendradarbiavo su Berlyne gyvenančia Taivano menininke Jennis Li Cheng Tien. Šios kūrėjos darbai atpažįstami dėl savo išskirtinės temos – Cheng Tien naudoja internete rastus atsitiktinius žmonių portretus ir skaitmeninėnimis programomis jais manipuliuoja tol, kol šie tampa visiškai neatpažįstami.
„Mane labai įkvėpė jos darbų serija „Linkiu geros dienos“ („Have a Nice Day“). Kūryboje daug mąstau apie tai, kad daugelis šiandien jau gali vadintis manipuliavimo genijais, be pabaigos tobulindami savo išorinį paveikslą. Gražu, tačiau kur ribos? Interneto amžiuje lengva pamesti savo individualumą ir greitai tapti tokiu pačiu kaip visi, atitinkančiu kažkieno sugalvotus „tradicinius“ standartus. Dėl to mane ir sužavėjo Jennis darbai. Jie labai gražūs vizualiai. Tačiau, be grožio, jie dar ir kalba, parodydami, kaip besaikės manipuliacijos gali žmogų paversti beveidžiu“, – sako D.EFECT ženklo kūrėja.
„Nekantriai laukiau, kol pagaliau galėsiu išvysti mūsų bendro darbo rezultatus. Mada buvo vienas iš pagrindinių mano įkvėpimo šaltinių kuriant šią darbų seriją. Tiek mano darbai, tiek E.Žiemytės kūryba kvestionuoja žmogaus identitetą ir tai, kaip keičiasi jo supratimas šiuolaikiniame amžiuje. Nieko nekritikuojame, nes visi ieškome tobulumo – tiek žmonės socialiniuose tinkluose, tiek aš, tiek Eglė. Tačiau į besaikes tobulumo paieškas žiūrime su žiupsneliu ironijos“, – apie bendradarbiavimą kalbėjo Cheng Tien. Šio bendradarbiavimo rezultatu tapo drabužių modeliai, marginti ryškiais, spalvingais raštais.
Kolekcijos ašis – laisvi, lengvai nešiojami, bet moteriški siluetai, intriguojančios detalės. Rūbai siūti iš medvilnės, šilko, viskozės. Juose gausu stipriai išdidintų raukinių, dizainerės sugalvotų įplyšimų, tarsi ne vietoje atsidūrusių sagų ir asitmetriškų ilgių. Visa tai atskleidžia ne tik prekės ženklo, bet ir juos dėvinčios asmenybės DNR.