Dėl ko moterys myli savo darbą?

Motyvaciją ir sėkmę galima paskatinti / Vida Press nuotr.
Motyvaciją ir sėkmę galima paskatinti / Vida Press nuotr.
Šaltinis: Elaima.lt
A
A

Kiekviena iš mūsų pažįstame tokią moterį, kuri dega tuo, ką daro. Kuriai darbas, net jei kartais tenka dirbti viršvalandžius ir prisiimti daug atsakomybės, kelia didelį malonumą. Jei jūs ir esate tokia moteris, šis straipsnis ne jums. Visoms kitoms – keli pastebėjimai, kokių sąlygų reikia, kad mėgtumėte savo darbą.

Gera apranga

Galbūt tikėjotės, kad pradėsime nuo psichologinių ar finansinių dalykų, tačiau tiesa ta, kad norint gerai jaustis darbe, svarbu ir tai, kaip mes atrodome.

Vienoms pasitikėjimo savimi suteikia aukštakulniai bateliai – tai gerai, tik kasdien jų avėti nepatariame dėl sveikatos sumetimų; antroms itin patinka kostiumėliai, trečioms – suknelės. Ketvirtoms laisvė ir malonumas yra vilkėti ką nors kūrybiškesnio, spalvingesnio, kas galbūt netelpa į rėmus. Dirbant kūrybinį darbą tai tikrai įmanoma.

Nors dažnai darbe pradedame rengtis panašiai, kaip rengiasi mūsų aplinka (ir jei ji pilka, bandome neišsiskirti), nevaržykite savęs tik dėl to, kad kolegės metai iš metų vilki nutįsusius tamsius megztinius ir kelnes.

Daug svarbiau, kad jūs pasitikėtumėte savimi ir jaustumėtės graži. Tam įtakos turi ne tik apranga ar bateliai, bet ir kiti aksesuarai, taip pat geri kvepalai, šukuosena, sutvarkyti nagai ir makiažas.

Gatvės stilius
Gatvės stilius / Vida Press nuotr.

Bendravimas su kolegomis

Visa darbovietė neprivalo žinoti, kad jums blogai, tačiau turėti kažką, kas jus gali palaikyti, kuo galima pasitikėti, svarbu.

Tinkamas mikroklimatas darbe – labai svarbus. Niekas neprivalo gerai sutarti su visais kolegomis; jei jų daug, tai net gali būti neįmanoma. Kartais biolaukai tiesiog nesutampa. Tačiau kad gerai sektųsi darbe, kad norėtųsi į jį eiti, reikia gerai sutarti bent su vienu dviem kolegomis. Tuomet turėsite su kuo papietauti, pasijuokti ar net paliūdėti – visa darbovietė neprivalo žinoti, kad jums blogai, tačiau turėti kažką, kas jus gali palaikyti, kuo galima pasitikėti, svarbu.

Jei artimesnių kolegų dar neturite, mėginkite bendrauti su tais, kurie atrodo atviresni. Kartais draugystės sukuriamos be pastangų, o kartais verta jų įdėti – juk darbe praleidžiame trečdalį savo gyvenimo.

Gatvės stilius
Gatvės stilius / Vida Press nuotr.

Asmeninis gyvenimas

Karjeristės kartais nieko daugiau, be darbo, neturi. Reikia turėti asmeninį gyvenimą ir gebėti atskirti darbą nuo jo, antraip prarasite pusiausvyrą ir perdegsite.

Jei neturite sukūrusi šeimos, vis tiek turite draugų, su kuriais galite pabendrauti. Bendraukite, užsiimkite veikla, raskite hobį. Tinka viskas, kas padeda atsipalaiduoti, atsijungti nuo minčių apie darbą.

Tam prireiks po darbo padėti į šalį išmanųjį telefoną.

Gatvės stilius
Gatvės stilius / Vida Press nuotr.

Savo vaidmens įsisamoninimas

Norint gerai atlikti darbą, itin svarbu žinoti, koks yra jūsų vaidmuo darbovietėje/organizacijoje, kokias funkcijas jūs atliekate, ko iš jūsų tikimasi, ką turite padaryti. To nežinant, sunkiau tinkamai atlikti darbą ir planuoti darbotvarkę. Kaip ir sulaukti įvertinimo.

Pamėginkite apie tai pakalbėti su vadovu ir tiksliai išsiaiškinti, už ką esate atsakinga. Neaiškumų dažniausiai kyla dėl komunikacijos trūkumo.

Gatvės stilius
Gatvės stilius / Vida Press nuotr.

Perdegimas gresia augant karjerai

Krizę žmonės dažniausiai pajaučia, kai jų karjera kyla, nes atsiranda daugiau užduočių, lieka mažiau laisvo laiko, kyla reikalavimai.

Olandai ištyrė, kad darbuotojai, kuriems yra nuo beveik trisdešimties iki keturiasdešimties metų, būna mažiau patenkinti darbu ir jaučiasi labiau emociškai išsekę nei jų jaunesni ar vyresni kolegos. Ir blogiausia, kad krizę/perdegimą žmonės dažniausiai pajunta, kai jų karjera kyla, nes atsiranda daugiau užduočių, lieka mažiau laisvo laiko, kenčia santykiai, kyla reikalavimai tiek sau, tiek iš darbdavių pusės. Jei žmogui nėra labai įdomu, ką jis daro, jis pradeda jausti didelį stresą.

Tokiais atvejais reikia ne tik sustosi atsikvėpti, bet ir pagalvoti, ko trūksta darbe, kad nesijaučiate laiminga ar motyvuota? Kaip tai būtų galima pakeisti?

Tam apgalvoti ir įgyvendinti prireiks laiko, būkite kantrios. Nebent tikrai seniai jaučiate, kad darbas netenkina – tada nei graži apranga, nei bendravimas su kolegomis nepadės. Teks priimti sprendimą ir eiti pirmyn.