Ekspedicijų laive dirbantis lietuvis: kelionės už 2 tūkst. parai, kanibalai ir Antarktidos taisyklės
Tikriausiai ne kartą esate matę įspūdingomis ekspedicijomis garsėjančias „National Geographic“ laidas ar žurnalus, kuriuose puikuojasi nuostabiausi mūsų planetos vaizdai, vandenynų gelmių paslaptys bei naujausi mokslo atradimai. O štai Dominykas Kneižys visa tai kasdien mato savo akimis.
Vyriausiuoju ekspedicinio laivo kapitono padėjėju dirbantis lietuvis laidoje „Bus visko“ papasakojo, kokį sunkų kelią jis turėjo nueiti, norėdamas ten patekti, kokios atokiausios pasaulio vietos jam paliko didžiausią įspūdį, kodėl viena para laive turistams atsieina itin brangiai ir su kokiais didžiausiais iššūkiais nuolat susiduria įgulos nariai, rašoma LNK televizijos pranešime spaudai.
Nors laivas šiuolaikiškas, turi stabilizatorius ir naujausias technologijas, leidžiančias plaukti net į Antarktidą, didžiausi pavojai tyko atsidūrus audroje, kai laivą ima talžyti kartais net šešis metrus siekiančios bangos.
„Vieną dieną būna ramu, laive žmonės sėdi, valgo vakarienę ar dirba darbus atsipalaidavę, o kitą tenka prisirišus laikytis iš paskutinių jėgų, kad neiškristi iš to paties laivo”, – pasakojo Dominykas.
Ekspedicinis laivas aprūpintas ne tik gelbėjimosi priemonėmis, įspūdinga nardymo bei alpinizmo įranga, bet ir turi aparatus iš sūraus jūros vandens per parą pagaminančius net 50 tonų gėlo vandens. Viena diena laive nuotykių ištroškusiems keleiviams atsieina apie 2000 dolerių, todėl į tokias keliones susirenka neeilinė auditorija. Dominykas darbo metu yra susipažinęs ir su standžiojo disko išradėju, kramtomosios gumos imperijos vadove ir netgi liūtus privačiu lėktuvu nuo karo baisumų gelbėjusiu verslininku.
„Prasidėjus karui Ukrainoje žmogus norėjo išgelbėti visą zoologijos sodą. Kai kurie liūtai ir tigrai buvo per maži, todėl jisai atsiskraidino savo privatų lėktuvą ir su stiuardesėmis visus tuos liūtus ir tigrus parsiskraidino į Ameriką”, – prisiminimais apie sutiktą plačios širdies turistą laidoje dalijosi Dominykas.
Dominykas sako, kad tokiose ekspedicijose dalyvaujantys žmonės, taip pat kaip ir jis pats, patirtis vertina kur kas labiau nei materialų turtą. Keliautojai savo akimis trokšta pamatyti Antarktidos stebuklus, išsilaipinti atokiausiose pasaulio salose, iš arti susidurti su visiškai kitokiomis, kartais net šokiruojančiomis kultūromis.
Bene didžiausią įspūdį Dominykui asmeniškai iki šiol yra palikusi viena labiausiai laukinių vietų pasaulyje – Markizo salos. Pasak vyro, ten vos prieš trisdešimt metų išnyko kanibalizmas, tačiau iki šiol išliko kitokių žadą atimančių papročių ir gamtos išskirtinumų. Bene didžiausią įspūdį paliko bengalinis fikusas ir vietinių ceremonija, kurią stebėjo savo akimis.
„Buvo labai stipru, nesinorėjo nei kalbėti, nieko. Tiesiog sustingęs stovėjau ir žiūrėjau. Gal dvidešimt žmonių šoka, dainuoja ir groja būgnais. Tu jauti visa tą vibraciją basomis stovėdamas ant žemės ir jauti, kaip eina ta energija per tavo kūną į viršų. Buvo taip įspūdinga, kad net sunku suvokti”, – dalijosi Dominykas.
Besidalindamas išskirtiniais kelionių įspūdžiais, Dominykas skuba patikslinti, jog vykdydami į ekspedicijas, jie be galo gerbia vietinius papročius ir gamtą. Pasak jo, laivo komanda yra parengusi gausybę taisyklių, kuriomis vadovaudamiesi keliautojai aplinkai žalos nepadaro. Pavyzdžiui, keliaudami į salas, jie visada apie savo viešnagę įspėja vietinius gyventojus ir tik gavę jų sutikimą, išsilaipina svetimuose kraštuose. Taip pat plaukiodami žmogaus nepaliestoje Arktyje ar Antarktidoje imasi visų įmanomų saugumo priemonių. Kai kurios jų nustebina.
„Pavyzdžiui, Antarktidoje negalima sėdėti ant žemės, negalima valgyti nieko ir jokio maisto neštis. Prieš išsilaipinant Antarktidoje turi pasirašyti, kad išsisiurbei visas kišenes ir neturi net mažiausio grūdelio ant savęs, kuris gali likti. Turi laikytis penkis metrus nuo bet kokio gyvūno”, – pasakojo Dominykas.
Visi nuotykiai, iššūkiai bei pavojai su kuriais Dominykas susiduria dirbdamas ekspedicinio laivo vyriausiuoju kapitono padėjėju – antradienio vakarą, 20 val., laidoje „Bus visko“ per LNK.