Emilis Vėlyvis apie „Nakties sergėtojus“: „Filmas turi vieną minusą – nenusifilmavo Leonardo DiCaprio“
Po pastarojo savo filmo „Redirected / Už Lietuvą!“ premjeros režisierius Emilis Vėlyvis (37) susipakavo daiktus ir išvažiavo į Rusiją. Ten kone tučtuojau kibo į naujus darbus: ėmėsi kurti specialiaisiais efektais prisotinto veiksmo filmo „Nakties sergėtojai“. Pirmąjį interviu E.Vėlyvis davė Žmonės.lt.
Chuliganiškomis juostomis „Zero“ ir „Zero II“ išgarsėjęs, o filmu „Redirected“ savo reputaciją įtvirtinęs Emilis Vėlyvis sako, kad naujasis jo filmas „Nakties sergėtojai“ lygiuosis į amerikietiškuosius „Vyrai juodais drabužiais“ ir „Saulėlydis“.
Pareiškimas – solidus, bet ir pagrįstas: kino ekranuose žiūrovai pamatys ne tik garsių Rusijos aktorių veidus, bet ir moderniausius specialiuosius efektus, be to, įtraukiantis turėtų pasirodyti ir filmo scenarijus.
Kad „Nakties sergėtojus“ režisuotų E.Vėlyvis, panoro patys rusai – susižavėję režisieriaus darbais, ėmė ir pakvietė. E.Vėlyvis neatsisakė: o kaip galėtų, kai proga kurti šitokio biudžeto juostą, tokia reta.
Žmonės.lt E.Vėlyvis papasakojo apie „Nakties sergėtojų“ kūrimo procesą, Rusijos ir Lietuvos kino industrijų skirtumus, bei, užbėgdamas už akių, iš karto atskleidė tą vieną vienintelį savo filmo trūkumą.
Ilgiau nei metus kuriate Maskvoje. Kodėl išvykote ten? Kiti juk svajoja apie Holivudą.
Tegu kiti svajoja, o aš darau. Stipri prodiuserinė kompanija pasiūlė surežisuoti šį filmą. Man patiko projektas, ir aš sutikau. Jeigu projektas geras ir įdomus, nėra svarbu, kur jį darysi.
Kaip skiriasi kino industrija Lietuvoje ir Rusijoje?
Didžiausias ir esminis skirtumas – projektų biudžetai. Kai kurių filmų biudžetai yra kelis, o kartais ir keliolika kartų didesni nei mūsų bendras biudžetas, skiriamas visiems kino projektams.
Ar skiriasi lietuviško ir rusiško žiūrovo poreikiai? Kaip?
Gastronomija panaši, o vertinant žanrus kartais netgi labai. Jie labai mėgsta komedijas ir siaubo žanro filmus. Tačiau yra ir esminių skirtumų. Tarkime, rusų auditorija yra kažkuo panaši į Jungtinių Amerikos Valstijų žiūrovą. Jie masiškai lanko topuose esančius „fantasy“, fantastikos ar maišytų žanrų filmus, ko nepasakysi apie tautiečius.
Maskvoje nufilmavote juostą „Nakties sergėtojai“. Apie ką ji?
Tai nūdienos „fantasy“ veiksmo filmas, pasakojantis neįtikėtiną pagrindinio herojaus istoriją, į kurią jis pakliūna visiškai atsitiktinai. Jis priverstas ne tik patirti įvairiausių nuotykių, bet ir susidurti su mistiniu-antžmogiškų galių turinčiomis jėgomis, tarp jų ir Vilkolakiais, vampyrais, įvairiomis mitologinėmis būtybėmis ir panašiai.
Kodėl filmą kūrėte Rusijoje?
Todėl, kad tai, ką siūlo Holivudas, yra neįdomu.
Spaudai išplatintame pranešime rašoma, kad dėl triukų, specialiųjų efektų naujasis jūsų filmas prilygs „Saulėlydžiui“ ir „Vyrams juodais drabužiais“. Kokie tie triukai, efektai, kurie stebins žiūrovą?
Specialiųjų efektų ir kompiuterinės grafikos filme išties daug. Grubiai tariant, CG sudaro apie 35 procentus viso filmo. Mano tikslas buvo apjungti kompiuterinės grafikos elementus į bendrą veiksmo siužetą. Viena sudėtingiausių scenų buvo filmuojama daugiau nei 10 pamainų, dideliame pavilijone su žaliu ekranu. Scenoje susiduria dvi pagrindinės jėgos, kurių kova užkuria tikrą pragarą. Scena filme trunka septynias minutes, ji išties įspūdinga.
Ar šie du filmai ir tapo pavyzdžiu kuriant?
Tai buvo kaip užuominos ir prodiuserių iškelti uždaviniai man kaip režisieriui.
Kiek kainuoja sukurti efektingą filmą?
Labai daug.
Kurie aktoriai tapo filmo herojais? Kodėl jie?
Pagrindiniam juostos herojui pasirinkome Ivaną Jankovskį, legendinio Jankovskio anuką. Jis labiausiai atitiko keliamus reikalavimus personažui ir puikiai tiko kaip tipažas. Šalia jo puikius vaidmenis sukūre ir Leonidas Jarmolnikas, kurio amplua filme tikrai nustebins žiūrovą, nes niekas ir niekada dar nematė šio aktoriaus tokioje rolėje. Taip pat seksualioji Liubovė Aksionova, Misha Javlanovas, Sabina Achmetova. Antraplaniame vaidmenyje įspūdingai pasirodė ir mano pakviestas lietuvaitis Žilvinas Tratas.
Nebūna filmo, kurio kas nors nepakritikuotų. Kaip manote, už ką kritikuos „Nakties sergėtojus“?
Manau, filmas turi viena minusą. Jame nenusifilmavo Leonardo DiCaprio.
Lietuvoje jūsų filmų premjeras lydi originalios, dažnai šmaikščios reklaminės kampanijos. Kaip pristatysite šį filmą?
Visų mano Lietuvoje kurtų filmų reklamines kampanijas organizuodavome patys – kūrybinė ir prodiuserinė kompanijos. Tuo tarpu „Nakties sergėtojus“ pristatys GPI („Garsų pasaulio įrašai“). Praktiškai jų rankose pirmas mano filmas. Neabejoju, kad panaudodami ilgametę patirtį jie filmą Lietuvos žiūrovui pristatys originaliai ir įdomiai.
Kur ir kada įvyks filmo premjera?
Rusijoje filmas pasirodys rugpjūčio 25d. Dėl Lietuvos, kiek turiu informacijos, jis bus rodomas visuose Lietuvos kino teatruose nuo rugsėjo 2 d., o premjera numatoma rugpjūčio 30 d. „Vingio“ kino teatre.
Jis bus pristatytas ir Lietuvoje, kur jūsų filmai žiūrovus padalija į dvi stovyklas: vieniems labai patinka, kiti labai kritikuoja. Ar supras lietuviai, ką filmu norėjot papasakoti?
Mano filmų žiūrovas yra specifiškai įvairus, ir tas man labai patinka. Bene pirmas filmas, kuris turės mažesnį cenzą nei N-18 (arba S). Šis filmas bus dubliuotas lietuviškai ir jaunesniam žiūrovui nebus kliūčių suprasti juostos turinį.
Belaukiant „Nakties sergėtojų“ premjeros lūkesčiai atrodo labai dideli. Kada gi Lietuvoje filmuosite kažką, kas galėtų lygintis su „Vyrais juodais drabužiais“?
Kada pavyks prikalbinti dideles kino kompanijas filmuoti panašias juostas Lietuvoje.
Filmo kūrimo darbai Maskvoje baigsis netrukus. Kas tada? Ką veiksite, kur būsite?
Turiu keletą projektų į priekį, apie kuriuos dar anksti kalbėti.