Erika Paulė vilniečius ir kauniečius kviečia į tvarios kūrybos šventę
Du pirmuosius rugsėjo savaitgalius Kaune ir Vilniuje lietuviškų prekės ženklų kūrėjus ir sąmoningo vartojimo entuziastus suburs saugūs „Smart Pop Up“ renginiai. Jų iniciatorė Erika Paulė (35) įsitikinusi, kad pasitelkdami tvarų dizainą, domėdamiesi sveikos mitybos principas ir galvodami apie mus supančios aplinkos gerovę galime prisidėti prie kovos su klimato kaita.
Kaip paaiškintumėte „Smart Pop Up“ renginio pavadinimo reikšmę?
Organizuoti popup.lt renginius pradėjome prieš šešerius metus. Norėjome suvienyti stipriausius ir aktualiausius lietuviško dizaino ženklus. Vietiniams kūrėjams jaučiame didelę pagarbą, juos palaikome ir vertiname jų įdedamą darbą. Dėl šios priežasties norėjome sukurti erdvę, kurioje profesionalūs kūrėjai būtų tinkamai reprezentuojami. Mūsų renginių koncepcija peržengia tradicinės mugės sąvokos ribas, tad savo veiklą įvardijame kaip momentinių renginių organizavimą.
Mados industrijos kuriama tarša, klimato krizė ir tvarumas – tai temos, apie kurias privalome kalbėti garsiai.
Per veiklos metus tapome rinkos lyderiais, tad jaučiame atsakomybę rodyti tinkamą pavyzdį bei kalbėti apie temas, kurios ne visuomet yra patogios. Mados industrijos kuriama tarša, klimato krizės problematika ir tvarumas – tai jautrios temos, apie kurias privalome kalbėti garsiai.
„Smart Pop Up“ renginių metu norime paskatinti lietuvius kurti ir vartoti sąmoningiau bei kartu ieškoti atsakymų, kaip kiekvienas iš mūsų galime tapti draugiškesniais mus supančiai aplinkai. Būtent todėl prie „Po Up“ žodžių junginio atsirado žodis „Smart“.
Mada ir tvarumas, rodos, du nesuderinami, vienas kitam prieštaraujantys reiškiniai?
Atsiranda vis daugiau mados ženklų, kurie skatina mažinti besaikį vartojimą ir rinktis ilgaamžius, daiktus. Mūsų renginių metu nemažai dėmesio bus skiriama diskusijoms apie tvarumą mados industrijoje. Šios srities profesionalai dalinsis mintimis, kaip prekinių ženklų kūrėjai į savo veiklą gali sėkmingai įtraukti vis daugiau tvarios gamybos principų.
Kokie tvarūs kūriniai bus pristatyti renginiuose?
Tvarių kūrinių asortimentas šį kartą labai platus. Renginiuose bus galima įsigyti drabužių, juvelyrikos bei galanterijos gaminių, interjero detalių, natūralios kosmetikos ar net pakavimo produktų, pagamintų iš natūralių ar perdirbtų medžiagų.
Renginiuose bus galima rasti ir kokybišką, sveiką gyvenimo būdą reprezentuojančių maisto produktų. Kaip kilo idėja vienoje erdvėje sujungti dizaino ir maisto kultūros atstovus?
Sveika mityba ir kokybiški maisto produktai yra neatsiejama sąmoningo vartojimo dalis. Smagu, kad lietuvių kūrėjai gamina unikalius ir natūralius maisto produktus, tokius kaip aukštos kokybės šokoladas ar arbatos gėrimas kombučia. Šių produktų buvo galima rasti ir ankstesniuose mūsų renginiuose, bet šį kartą kokybiškų maisto prekių asortimentą papildys natūralūs padažai, proteininiai batonėliai, kava ir sezoninės gėrybės, atkeliausiančios tiesiai iš vietinių ūkių.
Manau, kad būtina įvertinti, jog produktų transportavimas globaliu mastu taip pat stipriai prisideda prie aplinkos taršos. Kalbant apie sąmoningą vartojimą, norime pabrėžti trumpos produkto kelionės iki vartotojo svarbą. Tvarumas ir vietinės produkcijos naudojimas – viena nuo kitos neatsiejamos sąvokos.
Ar galėtumėte papasakoti apie ateities planus, pasibaigus renginiams rugsėjo mėnesį?
Norime padėti lietuviško dizaino atstovams prasmingai ir pelningai vystyti savo prekinį ženklą. Jau kurį laiką intensyviai ruošiame naujieną mūsų rinkoje – elektroninę platformą dizaineriams. Tikimės, kad ji sukels mados industrijos revoliuciją bei taps įrankiu, kuris leis prekiniams ženklams greičiau ir patogiau pasiekti vartotoją.
„Smart Pop Up“ Žilinsko dailės galerijoje, Kaune – rugsėjo 5–6 d. 11–19 val., MO muziejuje, Vilniuje – rugsėjo 12–13 d. 11–19 val. Plačiau: popup.lt